Dotychczas gracze VALORANTA mogli stanąć w szranki z prawdziwymi przeciwnikami w trzech trybach rywalizacji. Niemniej wraz z aktualizacją oznaczoną numerem 2.03, która będzie udostępniona na oficjalnych serwerach już jutro, produkcja zostanie wzbogacona o następną formę wieloosobowej zabawy.

Tryb, który szybkim i pewnym krokiem zmierza do VALORANTA, nosi nazwę "Eskalacja". Przeciętna rozgrywka w ramach Eskalacji będzie wymagała od graczy zarezerwowania od siedmiu do dziewięciu minut, zatem w kontekście czasochłonności stoi niemalże w jednym szeregu z Deathmatchem i Spike Rushem. Nowy tryb pod wieloma względami przypomina Wyścig Zbrojeń znany z serii Counter-Strike – zgarnianie kolejnych zabójstw będzie stawiało graczy przed coraz ambitniejszymi zadaniami, bo z ich rąk znikną najmocniejsze narzędzia, a gra w celu wyrównania szans zacznie przydzielać im mniej śmiercionośne bronie tudzież umiejętności operatorów.

Ekwipunek w Eskalacji:

  • Poziom 1: Gwóźdź Programu Raze lub Vandal/Phantom
  • Poziom 2: Vandal lub Phantom
  • Poziomy 3-11: Różne bronie i umiejętności
  • Poziom 12: Shorty, Classic, Nóż, Strzała-Piorun lub Wyrzutnia Śnieżek
  • Po każdej śmierci na mapie pojawi się apteczka, którą można podnieść przez 10 sekund

Można powiedzieć, że Eskalacja to drużynowy brat bliźniak Wyścigu Zbrojeń. Rozgrywka prowadzona na zasadach deathmatchu będzie podzielona na dwanaście części, osobnych dla pojedynczego gracza i jego drużyny. Konkretni zawodnicy będą awansowani na wyższe poziomy po dokonaniu przynajmniej jednej eliminacji daną bronią bądź umiejętnością, natomiast do odblokowania następnego etapu przez zespół konieczne jest zdobycie przez niego siedmiu punktów. Wyjątkiem jest ostatni etap, do którego ekipa zostanie przeniesiona bez względu na stan punktowy. Warto nadmienić, że jeśli dany gracz indywidualnie znajduje się na poziomie swojej drużyny, to po zabójstwie dokłada jedno oczko do jej dorobku, jeśli natomiast walczy na wcześniejszym etapie, to zasila wspólne konto połówką punktu.

Warunkiem zakończenia meczu jest osiągnięcie przez drużynę dwunastego poziomu lub wybicie dziesięciu minut od startu, gdy zwycięzcą ogłoszona zostanie strona, która zabrnęła dalej niż przeciwnik. Eskalacja na razie jest przedstawiana jako tryb tymczasowy, tak więc korzystajcie z niego ile wlezie, dopóki tylko możecie!