Początek 2021 roku przyniósł polskiemu Counter-Strike'owi szuflę transferową, która dotknęła niemalże wszystkie rodzime ekipy i która była kolejnym w ostatnich latach wydarzeniem mającym z powrotem przybliżyć biało-czerwonych do rywalizacji z najlepszymi. W połowie kwietnia, a zatem około trzy miesiące po pierwszych potwierdzonych roszadach kadrowych, wymiernych efektów (jeszcze?) nie widać. Owszem, tu i ówdzie pojawiły się już przebłyski formy zwiastujące lepsze czasy, ale w gruncie rzeczy oznacza to utrzymanie statusu quo z 2019 czy 2020 roku – o kroku naprzód moglibyśmy mówić, gdyby któryś z naszych eksportowych zespołów prezentował zabójczą skuteczność na zapleczu europejskiej czołówki i jednocześnie regularnie pukał piętro wyżej. A do tego nadal daleka droga, choć z drugiej strony po tak twardym resecie, na jakie zdecydowały się np. x-kom AGO czy Anonymo Esports – a zatem drużyny, w których pokładane są największe nadzieje – trudno było spodziewać się natychmiastowego pasma sukcesów. Dlatego też na razie za wcześnie jeszcze na definitywne osądy – na nie moim zdaniem czas przyjdzie wraz z końcem czerwca, gdy zwieńczony zostanie niezwykle istotny cykl kwalifikacji do prestiżowych imprez.

Powyższy wstęp w połączeniu z tytułem tego tekstu zapewne mógł wprowadzić was w pewne zakłopotanie, drodzy Czytelnicy. Skoro wstrzymuję się z oceną przebiegu ostatnich tygodni, to gdzie tu jest przestrzeń na merytoryczną treść? Ano owym mięchem będą numerki. Ruszamy ze statystycznym podsumowaniem poczynań uczestników karuzeli transferowej – od styczniowych bądź lutowych zmian personalnych aż do teraźniejszości. Na pierwszy ogień Izako Boars, po zakończeniu ESEA Premier odwiedzimy Anonimowych, Jastrzębie i MAD DOG'S PACT, a na koniec, za kilka tygodni, przyjrzymy się Wiśle All iN! Games Kraków oraz Illuminar Gaming, które nieco później skompletowały swoje składy.

Powtórzę raz jeszcze: ja prezentuję liczby, wnioski tym razem pozostawiam wam. Obyśmy za rok czy dwa, wracając do przynajmniej jednego z zapowiedzianych sprawozdań, mogli z uśmiechem na ustach powiedzieć: "Tak zaczęła się piękna historia".


Kto, kiedy i za kogo?

Obecny skład (od 11 stycznia)

Mateusz „TOAO” Zawistowski
Hubert „Szejn” Światły
Kamil „siuhy” Szkaradek
Daniel „STOMP” Płomiński
Michał „mono” Gabszewicz
                                                                                                         
Bartosz „Hyper” Wolny (trener)

Przyszli

Odeszli

Daniel „STOMP” Płomiński Piotr "avis" Świerzyna
Michał „mono” Gabszewicz Konrad "EXUS" Jeńczeń

Wyniki Izako Boars

Rozgrywki Miejsce Bilans spotkań Bilans map
Snow Sweet Snow 1 9-12. 8-3 18-11
European Development Championship 2 9-12. 2-1 2-4
ESEA Cash Cup 5 3-4. 0-1 0-2
polskie kwalifikacje do Fantasyexpo Cup 3-4. (brak awansu) 2-2 2-3
Snow Sweet Snow 3 37-44. 0-2 1-4
otwarte kwalifikacje do EDC 3 9-16. (brak awansu) 3-1 3-2
otwarte kwalifikacje do REPUBLEAGUE 1 2. (brak awansu) 6-1 8-3
ESEA Advanced 1. (awans do ESEA Premier) 18-3 (1 wygrana walkowerem) 23-5 (1 wygrana walkowerem)
Polska Liga Esportowa trwa 2-0 4-2
ESL Mistrzostwa Polski trwa 7-2-3 7-2-3
Spring Sweet Spring 1 trwa 2-0 4-2
Łącznie 50-2-17 72-2-41

Całkowite statystyki graczy Izako Boars

TOAO

Szejn

siuhy

STOMP

mono

Bez otwartych kwalifikacji
Fragi 1698 1974 1934 1813 1668
Zgony 1744 1765 1855 1614 1611
K/D Ratio 0,97 1,12 1,04 1,12 1,04
 Łącznie z otwartymi kwalifikacjami
Fragi 1937 2300 2149 2080 1923
Zgony 1972 1976 2052 1842 1822
K/D Ratio 0,98 1,16 1,05 1,13 1,06

K/D ratio graczy z podziałem na rozgrywki

Daniel "STOMP" Płomiński 1,08 0,83 1,13 1,06 0,94 1,36 1,11 1,39 1,22 0,91 1,30
Mateusz "TOAO" Zawistowski 0,88 0,88 0,76 0,94 0,98 0,95 1,08 1,16 0,84 1,08 0,92
Kamil "siuhy" Szkaradek 0,99 0,94 0,81 1,03 0,89 grał Hyper 1,09 1,21 0,92 1,05 1,08
Hubert "Szejn" Światły 1,11 1,08 0,95 1,15 0,94 1,28 1,30  1,21  1,27 1,02 1,07
Michał "mono" Gabszewicz 1,05 0,94 1,08 1,01 0,82 1,07 1,26 1,17 1,00 0,93 1,07

Izako Boars w rankingach

Obecne miejsce Najwyższe miejsce
HLTV.org HLTV.org
3. 63. 1. 42.

Wykorzystano dane z serwisu HLTV, platform ESEA oraz FACEIT i redakcyjnych baz danych.

Ze względu na brak danych w statystykach indywidualnych zawodników nie uwzględniono jednej mapy w otwartych kwalifikacjach do European Development Championship 3. 

Wszystkie materiały z cyklu "Krajobraz po szufli CS:GO" dostępne będą tutaj.

Śledź autora na Twitterze – Marcin Gabren