STS
fot. Riot Games

To nie będzie mały patch do LoL-a. Szczegółowy opis aktualizacji 11.8

Po ostatnich aktualizacjach dla League of Legends można było odnieść wrażenie, że Riot Games zwolniło z większymi zmianami. Powodów mogło być kilka, chociażby zbliżające się Mid-Season Invitational. Niemniej najnowszy patch, oznaczony numerem 11.8, wydaje się kompletnie przeczyć takiemu myśleniu. Jego zapowiedź tradycyjnie umieścił Mark „Scruffy” Yetter na Twitterze. Już na pierwszy rzut oka zauważymy, że nadchodząca łatka będzie jedną z większych w przeciągu ostatnich kilku miesięcy.

Patch 11.8 zmodyfikuje prawie 20 bohaterów

Dziewiętnastu bohaterów czekają zmiany, w tym wzmocnionego w ostatnim patchu Yoricka. Toplaner najwyraźniej nadal nie znajduje się w stanie, który by odpowiadał Riotowi. Deweloperzy starają się go lekko osłabić i ustabilizować. A skoro o stabilizacji mowa, to twórcy gry pracują nad większą różnorodnością czempionów m.in. w lesie. Dowodem tego jest fakt, że w najnowszej aktualizacji planują oni zmienić sześciu z nich, w tym między innymi Dariusa i Zeda w taki sposób, aby byli częściej wybierani przed dżunglerów. Konkretne informacje znajdziecie poniżej.

Na liście nowości także rework Rammusa

Nie sposób także nie wspomnieć o niemałym reworku Rammusa. Pancerznik dostanie całkowicie nową superumiejętność, która niewątpliwie sprawi, że zaczniemy go częściej widywać w meczach LoL-a.

Osłabieni

  • Annie
    • Spopielenie (W):
      • Większy koszt many (z 70-110 na 80-120 pkt)
  • Orianna
    • Rozkaz: Chroń (E):
      • Mniej dodatkowych odporności (z 10-30 na 6-30 pkt)
  • Gnar
    • Hipersiła/Łomot (W):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość poruszania się przy atakowaniu (z 30-75% na 20-80% [schodząca w przeciągu 3 sekund])
  • Yorick
    • Żałobna Mgła (E):
      • ZMIANA: Istoty Mgły będą przyciągać skupienie wież podczas atakowania przeciwnych bohaterów
      • Mniejsze obrażenia Istot Mgły (z 2-99 [+30% tAD] na 2-88 [+25% tAD])
      • ZMIANA: Istoty Mgły będą skakać do oznaczonych bohaterów i potworów, zadając 100, a nie 200% obrażeń przy pierwszym ataku
      • NOWE: Istoty Mgły będą zadawać 40% więcej obrażeń przez 8 uderzeń oznaczonym celom
    • Chluba Wysp (R):
      • ZMIANA: Mglista Dziewica będzie przyciągać skupienie wież podczas atakowania przeciwnych bohaterów
      • ZMIANA: Wieże będą w pierwszej kolejności atakowały stwory zamiast Mglistej Dziewicy
  • Thresh
    • Młynek (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 9 na 11-9 sekund)

Wzmocnieni

  • LeBlanc
    • Znak Złośliwości (Q):
      • Większe obrażenia magiczne (z 55-155 na 65-165 pkt)
  • Lee Sin
    • Nawałnica/Okaleczenie (E):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 10 na 8 sekund)
  • Aphelios
    • Zabójca i Wieszczka (Bierna):
      • Większa wartość lethality (z 3-18 na 3,5-21 pkt)
    • Warta w Świetle Księżyca (R):
      • Większe obrażenia Calibrum co oznaczenie (z 40-100 na 50-110 pkt)
      • Więcej leczenia z Severum (z 250-500 na 275-525 pkt)
      • Dłuższy czas trwania zakorzenienia Gravitum (z 1,25 na 1,35 sekundy)
      • Większe obszarowe obrażenia stożka Infernum (z 85 na 90%)
      • Więcej czakramów generowanych przez Crescendum (z 4 ekstra [sumarycznie 5] na 5 ekstra [sumarycznie 6])
  • Zac
    • Niestabilna Materia (W):
      • Większe obrażenia (z 25-85 [+2/100 AP] proc. maks HP na 35-95 [+4/100 AP] proc. maks HP)
  • Cassiopeia
    • Podwójny Kieł (E):
      • Mniejszy koszt many (z 50 na 50-42 pkt)
  • Vladimir
    • Transfuzja (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 9-5 na 9-4 sekundy)

Zaktualizowani

  • Rammus
    • Kula Mocy (Q):
      • Mniejsze obrażenia (ze 100-240 na 100-220 pkt)
    • Kula Obronna (W):
      • NOWE: Podstawowe ataki wydłużają trwanie umiejętności o 0,4 sekundy, maksymalnie 4 sekundy
    • Rozwścieczająca Prowokacja (E):
      • Krótszy czas trwania prowokacji (z 1,25-2,25 na 1,2-2 sekundy)
    • Szybujące Uderzenie (R) – NOWE:
      • NOWE: Rammus wzbija się w powietrze i uderza w dane miejsce, zadając 100-250 (+0,6 AP) obrażeń magicznych i spowalniając przeciwników o 15-20% na 1,5 sekundy. Rammus generuje wstrząsy na miejscu lądowania przez 4 sekundy po wylądowaniu, zadające 20-40 (+0,1 AP) obrażeń magicznych i stackując pierwotne spowolnienie do czterech razy. Obrażenia obok centrum są zwiększone do 150% na podstawie przebytego dystansu. Jeżeli Szybujące Uderzenie jest użyte, kiedy Rammus jest w trakcie Kuli Mocy, przeciwnicy w okolicy centrum uderzenia są także podrzuceni i przyjmują obrażenia Kuli Mocy, kończąc jednocześnie jej trwanie
      • Dłuższy czas trwania odnowienia umiejętności (z 100-60 na 130-90 sekund)
      • Zasięg: 400 jednostek
      • Zasięg podrzucenia: 200 jednostek
      • Zasięg zrywu jest równy 130% średniej prędkości poruszania się Rammusa przez 1 sekundę
  • Dr Mundo (z dżungli na toplane)
    • Zastrzyk Adrenaliny (Bierna):
      • Więcej leczenia (z 1,5 maks HP/5 na 2,5% maks HP/5)
    • Zatruty Tasak (Q):
      • Mniejsze obrażenia stworom i potworom (z 300-500 na 100-500 pkt)
      • Więcej odnowionego zdrowia w przypadku trafienia przeciwnego bohatera (z 50 na 100%)
    • Masochizm (E):
      • Mniej dodatkowej mocy ataku (z 40-100 na 30-90 pkt)
  • Rumble (z midlane na toplane)
    • Mniej odporności na magię (z 32 na 28 pkt)
    • Mniej odporności na magię co poziom (z 1,25 na 0,75 pkt)
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniej dodatkowych obrażeń magicznych (z 25-110 na 10-50 + 6% maks HP przeciwnika)
      • NOWE: Kiedy Rumble jest przegrzany, otrzymuje 50% prędkości ataku
    • Elektroharpun (E):
      • NOWE: Umiejętność obniża odporność na magię u przeciwnika o 10% na 4 sekundy
  • Zed (dżungla)
    • Pogarda dla Słabych (Bierna):
      • ZMIANA: Efekt nakłada się teraz tylko na bohaterach
      • USUNIĘTO: Bonus dodaje 100% obrażeń w przypadku atakowania potworów
      • ZMIANA: Limit obrażeń zadawanym potworom zmniejszony z 200-500 na 300 pkt. Dodatkowo będzie dotyczył zaledwie epickim potworom
  • Darius (dżungla)
    • Większe dodatkowe obrażenia zadawane potworom (ze 175 na 300%)
  • Mordekaiser (dżungla)
    • Nadejście Ciemności (Bierna):
      • Większy limit obrażeń zadawanym potworom (z 28-164 na 180 pkt na każdym poziomie)
      • NOWE: Podstawowe ataki i umiejętności użyte na potworach zapewniają ładunki
  • Morgana (dżungla)
    • Udręczony Cień (W):
      • Większe dodatkowe obrażenia potworom (ze 150 na 200%)
  • Diana (dżungla)
    • Ostrze Księżycowej Poświaty (Bierna):
      • Większe dodatkowe obrażenia potworom (ze 150 na 300%)
      • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 10-40 na 20-40%)

Przedmioty

Niewiele, bo zaledwie osiem przedmiotów czekają modyfikacje w najnowszej łatce dla LoL-a. Niech jednak niska liczba aktualizowanych itemów was nie myli, bowiem aż pięć z nich otrzyma spory update.

Osłabione

  • Kolosalna Hydra
    • Mniej dodatkowej wartości ataku z Kolosa (z 1% maks HP na 2% dodatkowego HP)
  • Ioniańskie Buty Jasności Umysłu
    • Większy koszt (z 900 na 950 sztuk złota)

Wzmocnione

  • Mroźne Serce
    • Więcej pancerza (z 70 na 80 pkt)

Zmienione

  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Mniej leczenia z Łaski Gwiazd (z 50-100 na 60 pkt)
    • ZMIANA: Każda sekunda spędzona w walce z bohaterami zwiększa efekt leczenia i tarcze o 4%, maks 20%
    • ZMIANA: Bierna mityczna umiejętność zwiększa leczenie z Łaski Gwiazd o 10
  • Pieśń Bitewna Shurelyi
    • USUNIĘTO: Inspiracja sprawia, że przy kolejnych 3 trafieniach ataki podstawowe i umiejętności wymierzone we wrogich bohaterów zadadzą dodatkowe obrażenia magiczne
    • NOWE: Wzmacnianie bądź ochrona sojuszników (poza sobą samym) zapewnia obu stronom 25% dodatkowej prędkości poruszania się przez 1,5 sekundy
    • ZMIANA: Mityczna umiejętność daje 5 pkt przyśpieszenia umiejętności
  • Kostur Płynącej Wody
    • ZMIANA: Fale będą zapewniać 20 pkt przyśpieszenia umiejętności i 20-40 mocy umiejętności na 4 sekundy
  • Hextechowy Pas Rakietowy
    • Mniej zdrowia (z 350 na 250 pkt)
    • NOWE: Przedmiot będzie zapewniał 6 pkt odporności na magię
  • Chemtechowy Skaziciel
    • Więcej mocy umiejętności (z 50 na 55 pkt)
    • ZMIANA: Leczenia bądź tarcze nałożone na sojuszników sprawią, że ich oraz Twój kolejny atak nałoży na przeciwników Głębokie Rany

Przypominamy, że patch 11.8 ma trafić na oficjalne serwery LoL-a w następną środę, 14 kwietnia.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Astralis vs odnowione OG oraz derby Brazylii. Znamy pary BLAST Premier Showdown

Jak na razie poznaliśmy sześciu z ośmiu uczestników czerwcowych finałów BLAST Premier Spring 2021. Nadal wolne pozostają więc dwa bilety, które będzie...