O tym, że Illuminar Gaming i firma motoryzacyjna Mercedes-Benz postanowiły nawiązać współpracę, wiemy już od dawna. Świadczył o tym m.in. fakt, że logo niemieckiego przedsiębiorstwa pojawiło się na koszulkach rodzimej organizacji. Niemniej dopiero dziś przy okazji specjalnie zorganizowanej konferencji kooperacja została oficjalnie potwierdzona.

Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją esportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na esport – przyznał w oficjalnym oświadczeniu Fryderyk "Veggie" Kozioł, który w iHG pełni funkcję Head of Esports. Co ciekawe, jeden z elementów owej współpracy dotyczyć będzie warszawskiego ESPOTU, który od teraz będzie nosić nazwę ESPOT powered by Mercedes-Benz.

Dla samego Mercedesa nie jest to bynajmniej pierwszy kontakt z esportem. Wszak już w 2017 roku firma połączyła swoje siły z ESL, dzięki czemu gracze, którzy podczas turniejów Doty 2 z serii ESL One zdobywali tytuł MVP, byli nagradzani samochodami niemieckiej marki. Ponadto w 2020 roku przedsiębiorstwo zostało też wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń w grze League of Legends, w tym także mistrzostw świata.