Od ostatniej aktualizacji VALORANTA minęły dwa tygodnie, wiecie więc, co to oznacza? Otóż to – nadchodzi nowy patch, który oznaczony zostanie numerem 2.07. Tym razem jednak Riot Games nie okazało się specjalnie szczodre, jeżeli chodzi o wprowadzone zmiany i w dużej mierze ograniczyło się do naprawienia istniejących błędów.
Nie obyło się jednak także bez zmian w balansie postaci. Te dosięgły m.in. dodaną niedawno do gry Astrę, która dostała dość znaczącego buffa. Otóż od teraz agentka ta będzie w stanie za pomocą Studni Grawitacyjnej przyciągnąć też przeciwników, którzy rozbrajają Spike'a, co w efekcie może nawet doprowadzić do tego, że owo rozbrajanie... zostanie przerwane! To ogromna zmiana, która pewnie niejednemu napsuje sporo krwi. Nieco inaczej twórcy podeszli do Raze, która swoimi umiejętnościami mogła w znacznym stopniu wpłynąć na przejrzystość rozgrywki. Teraz ma być inaczej, bo Riot nieco skrócił czas działania i zmniejszył efektowność eksplozji wywołanych przez bohaterkę. Dodatkowo otrzymała ona także lekkiego "nerfa", dzięki któremu będziemy od teraz wiedzieć, jeżeli wroga Raze zostanie wystrzelona w powietrze za sprawą podłożonego przez siebie ładunku.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Astra
- Teraz Studnia Grawitacyjna przyciąga agentów rozbrajających Spike’a
- W przypadku gdy agenci zostaną odciągnięci poza zasięg rozbrojenia, zostanie ono przerwane
- Raze
- Dodano sygnały dźwiękowe, dzięki którym wiadomo, kiedy Raze znajduje się w powietrzu za sprawą Bombowej Paki
- Zaktualizowano efekty wizualne eksplozji oraz Gwoździa Programu, aby w mniejszym stopniu ograniczały widoczność i szybciej znikały z ekranu
- Viper
- Naprawiono błąd występujący podczas obliczania, czy obrażenia otrzymane podczas rozpadu powinny być śmiertelne dla graczy z pancerzem. Sprawiało to, że strzały z Marshala wymierzone w cel, którego zdrowie spadło o 50 pkt wskutek rozpadu, zmniejszały jego zdrowie do 1 pkt, zamiast go zabić
Jakość rozgrywki
- Poprawiono narzędzie wyboru koła sygnalizowania – korzystanie z niego będzie teraz bardziej intuicyjne
- Potykacze Cyphera wyświetlane są obserwatorom w kolorze danej drużyny
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obserwatorzy czasami widzieli niepoprawne wektory celowania dla karabinów snajperskich z przybliżeniem podczas przełączania się pomiędzy widokami. Nieprawidłowy widok wracał na prawidłową pozycję po ok. 1 sekundzie. Teraz obserwator natychmiast przechodzi do prawidłowego widoku
- Agenci
- Yoru nie może już podkładać Spike’a po użyciu Wtargnięcia, kiedy jego Drift przez Wymiary wciąż jest aktywny
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Astra widziała kopułę na niebie, kiedy wychodziła z Postaci Astral w trakcie ulta Omena
- Naprawiono błąd, w wyniku którego umieszczenie Działka Killjoy obok Kuli Bariery Sage czasami niszczyło Barierę
- Cypher nie może już umieszczać Kamery Szpiegowskiej na rzuconej Cyberklatce
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Boty Alarmowe Killjoy ścigały po swym ponownym uruchomieniu odległe cele, które przebiegły obok nich, gdy Boty były wyłączone
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Przewodnie Światło Skye zdawało się zniknąć w głębi ziemi, gdy rzucano je bezpośrednio w dół
- Tryb rankingowy
- Naprawiono różne błędy lokalizacyjne związane z wyborem serwera oraz ekranem awansu
- Naprawiono błąd, w wyniku którego filtr historii gry działał nieprawidłowo
- Społecznościowe
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze musieli restartować klienta, by zdjąć z siebie ograniczenia kolejki rankingowej po zakończeniu ich trwania
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektórzy gracze nie byli karani za bycie AFK, jeśli rozgrywka zakończyła się w wyniku powtórzenia gry
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze korzystający z rosyjskiej klawiatury mieli problemy z opcją „Naciśnij, aby mówić” grupy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego u graczy, którzy przełączyli się na tajską klawiaturę, resetowane były ustawienia czatu głosowego