Przenikanie się światów sportu tradycyjnego i elektronicznego jest już pewnego rodzaju normą. Kolejnym tego dowodem jest inwestycja Ole Gunnara Solskjæra oraz Jima Solbakkena w esportową agencję ULTI Agency.

Solskjær przez większość swojej kariery piłkarskiej związany był z Manchesterem United. W latach 1996-2007 napastnik wystąpił w 366 oficjalnych meczach Czerwonych Diabłów, 126 razy zaznaczając swoją obecność zdobytymi bramkami. Po odwieszeniu butów na kołek Norweg rozpoczął przygodę trenerską, obejmując na początek rezerwy klubu z Manchesteru. W grudniu 2018 roku Solskjær powrócił na Old Trafford, ale już w roli pierwszego szkoleniowca, którą pierwotnie miał pełnić do końca sezonu 2018/2019. Niemniej po kilku miesiącach włodarze, na fali dobrych wyników, zaproponowali mu prowadzenie drużyny na normalnych warunkach, co czyni po dziś dzień. Solbakken to zaś jego bliski przyjaciel, który reprezentuje piłkarzy i dba o ich interesy podczas różnego rodzaju rozmów.

Tym samym co Solbakken, tyle że na esportowym poletku, zajmuje się założone latem zeszłego roku w norweskim Kristiansund ULTI Agency. Dotąd agencja zapewniła sobie usługi kilkunastu zawodników i trenerów CS:GO, w tym Joakima "jkaema" Myrbostada (swoją drogą jednego z jej współzałożycieli), Buğry "Calyxa" Arkına, Rokasa "EspiranTo" Milasauskasa czy Luisa "peacemakera" Tadeu. Co ciekawe, od lutego jej pracownikiem jest były dziennikarz Jarek "DeKay" Lewis. Teraz, na mocy podpisanego porozumienia, słowo we wszelkich sprawach z nią związanych będą mieli Solskjær oraz Solbakken, którzy posiadają po 12,5% udziałów w firmie.

– Esport stał się większy, niż ktokolwiek odważyłby się przewidzieć jeszcze kilka lat temu, rozprzestrzenia radość z uprawiania sportu na całym świecie. To ekscytujące zjawisko, a ULTI Agency to firma z wielkimi planami, dla której celem jest dostrzeganie graczy i dawanie im szansy – stwierdził Solskjær. – Od dłuższego czasu chciałem zaangażować się w esport, ale chciałem zrobić to z właściwymi ludźmi i w sposób, który wniesie coś do tego świata. Znalazłem to tutaj. ULTI Agency bierze doświadczenie i wiedzę z tradycyjnych sportów, łącząc to z prawdziwym zrozumieniem i pasją do esportu – powiedział Solbakken.