Dwa tygodnie przerwy w aktualizacjach w VALORANCIE może oznaczać tylko jedno – kolejny patch na horyzoncie. Nie inaczej jest tym razem, bowiem od poprzedniej łatki minęło dokładnie czternaście dni. Czas więc na kolejną, oznaczoną numerem 2.08. Ta wprowadza do rozgrywki nową mapę – Breeze, ale jest też kilka innych ważnych usprawnień.
Nowa mapa w VALORANCIE
Nowa plansza do rozgrywania meczów została zaprojektowana "z myślą o dużych przestrzeniach, które pozwolą na korzystanie z większej różnorodności broni i agentów". Trudno temu zaprzeczyć, bowiem faktycznie wygląda ona na zróżnicowaną i otwartą, co zapewne zweryfikują najbliższe profesjonalne zmagania. Ba, Breeze ma być dostępne już podczas VCT Masters, które odbędzie się pod koniec maja w Islandii.
Zobacz mapę Breeze:
Jakie jeszcze nowości czekają nas w najświeższej aktualizacji VALORANTA? Niemałe modyfikacje skierowane są w stronę meczów rankingowych i systemu rozgrywki. Między innymi do turniejowego trybu gry dodano miejsca dla trenerów. Ponadto, jak możemy wyczytać w informacji prasowej, do produkcji mają zawitać nowe skórki do broni z serii Forsaken. Jeżeli chodzi natomiast o same poprawki w kontekście agentów, to tym razem poprawione są jedyne niektóre usterki. Na większe zmiany w tym zakresie musimy najwyraźniej poczekać do kolejnego patcha.
Opis patcha 2.08 do VALORANTA:
BREEZE
- Breeze zaliczy premierę wraz z kolejką nierankingową wyłącznie dla tej mapy, która będzie aktywna przez dwa tygodnie.
- Więcej informacji na temat tej kolejki znajdziecie w części poświęconej aktualizacji trybu rankingowego poniżej.
AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ
- Dodano kolejkę nierankingową wyłącznie z Breeze, aby osoby, które chcą ćwiczyć na tej mapie, miały taką możliwość.
- Mapa będzie dostępna także w standardowych kolejkach dla trybów Deathmatch, Gorączka Spike’a, Eskalacja oraz dla gier niestandardowych.
- Ta kolejka będzie aktywna tylko przez dwa tygodnie.W tym czasie mapa ta nie będzie dostępna w standardowych kolejkach gier nierankingowych oraz rankingowych. Gdy ten okres minie, kolejka wyłącznie z Breeze zostanie wyłączona, a mapa ta stanie się dostępna w istniejących kolejkach nierankingowych i rankingowych.
- Przypominamy! To ostatni akt liczący się do waszej nagrody rankingowej 2. odcinka, przyznawanej po zakończeniu III aktu.
AKTUALIZACJE SYSTEMU GRY
- Do trybu turniejowego gier niestandardowych dodano miejsca dla trenerów.
- Cieszymy się, że mamy okazję przedstawić wam mechanikę miejsc dla trenerów, która zagości w trybie turniejowym! To dopiero początek dopracowywania opcji trenerów i choć na razie ich funkcjonalność będzie ograniczona, planujemy poszerzyć wachlarz możliwości dostępnych im w trakcie gry. Chcemy rozwijać role trenerów i pracować nad tą mechaniką wraz z profesjonalnymi trenerami działającymi w ekosystemie VCT.
- Obecne funkcje miejsc dla trenerów:
- Trenerzy mogą oglądać gry w trybie turniejowym, ale śledzą przy tym wyłącznie drużynę wybraną w lobby gry niestandardowej.
- Trenerzy nie mogą korzystać z sygnałów na mapie, czatu drużynowego i czatu głosowego w grze.
- Trenerzy mogą korzystać z czatu dla wszystkich i czatu drużynowego, aby uwzględnić przypadki, kiedy zajdzie potrzeba komunikacji z moderatorem turnieju.
- Trenerzy mogą pauzować grę w przypadkach, gdy taką możliwość mają również gracze.
JAKOŚĆ ROZGRYWKI
- Do HRTF dodano dźwięki upuszczania broni.
ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE
- Do gry dodano odpowiedzi na zgłoszenia.
- Każdy, kto zgłasza uciążliwych graczy, otrzyma powiadomienie, jeśli zostanie podjęte wobec nich jakieś działanie.
- Jesteśmy wdzięczni, że dzięki waszej pomocy VALORANT jest lepszym miejscem dla każdego. Śmiało przysyłajcie kolejne zgłoszenia. :)
- Włączone zostały ostrzeżenia dla osób dopuszczających się przewinień po raz pierwszy. Ma to na celu przypomnienie im o obowiązującym w grze Kodeksie postępowania. Od teraz żadnych wymówek za złe zachowanie!
- Grający w Wild Rift będą od teraz widoczni w panelu społeczności.
BŁĘDY
AGENCI
- Naprawiono ikony Działka i Bota Alarmowego Killjoy, które po wyłączeniu urządzeń znikały.
- Naprawiono dymy Astry i Brimstone’a, które blokowały błyski nawet wtedy, gdy gracz nie znajdował się w nich całym ciałem.
- Naprawiono Toksyczną Zasłonę Viper, która trwała dłużej, niż powinna, kiedy przechodziła przez teleporter na mapie Bind.
- Naprawiono zasięg podnoszenia Toksycznej Chmury Viper, który wynosił 200 jednostek zamiast 400.
- Poprawiono wydajność efektów wizualnych Mgławicy Astry przy niskich ustawieniach.
TRYBY
- Naprawiono błąd w Gorączce Spike’a, gdzie zebranie kuli ulepszenia broni przy Operatorze będącym w użyciu powodowało utratę Operatora, a gracz nie otrzymywał nic w zamian.
- Teraz gracz zachowa Operatora i otrzyma losową broń dodatkową.
TRYB RANKINGOWY
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w historii gry znikały ikony rangi.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego odznaki rangi aktu widoczne były na ekranach ładowania mapy w trybach nierankingowych.