Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami znamy już dokładne szczegóły zmian nadchodzącego patcha z numerem 11.14 dla League of Legends. Aktualizacja wniesie kilka bardzo ważnych modyfikacji do postaci, które dominują w solo kolejce i profesjonalnych rozgrywkach. Ponownie osłabiona zostanie Akali, a Darius dostanie całkiem spore wzmocnienie. O modyfikacjach poinformował na twitterze Jeevun Sidhu.

Zmiany na liniach i w lesie

W oczy rzucają się z pewnością kolejne nerfy Skrytej Zabójczyni. Najbardziej obrywa znowu jej superumiejętność, która będzie zadawać teraz mniej obrażeń. Ta zmiana z pewnością wpłynie też na jej występowanie w profesjonalnych rozgrywkach. Słabszy będzie również Nocturne na linii. Ostatnio bardzo często widujemy go w League of Legends European Championship i nie tylko. Jeśli chodzi o dżunglę, nieco osłabieni zostaną Xin Zhao oraz Shaco. Najbardziej poszkodowany wydaje się Ziggs, któremu drastycznie zmniejszono zasoby many.

Wśród wzmocnień na pewno wyróżnia się ponowny powrót do łask Dariusa. Zaraz za nim sporą porcję miłości od Riotu dostał Taric, którego umiejętności będą kosztować mniej many. Rek'Sai już wcześniej była widywana od czasu do czasu w profesjonalnych rozgrywkach. Wzmocnienie obrażeń na jej Q z pewnością pomoże jej także w solo kolejce i zwiększy częstotliwość występowania na scenie.

Osłabieni bohaterowie

  • Akali
    • Technika Pięciu Cięć (Q):
      • Nie będzie można użyć umiejętności podczas trwania Salta Shurikena (E)
    • Skrytobójcze Wykończenie (R):
      • Mniejsze minimalne obrażenia (z 75-215 na 60-200 pkt)
      • Mniejsze maksymalne obrażenia (z 225-645 na 180-600 pkt)
  • Karma
    • Mniej obrażeń (z 54 na 51 pkt)
  • Malzahar
    • Mniej zdrowia (z 537 na 510 pkt)
    • Zew Pustki (Q):
      • Mniejsze skalowanie z AP (z 0,65 na 0,55)
  • Nocturne Nocturne
    • Ostrza Cieni (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia przeciwko minionom o 50%
  • Shaco Shaco
    • Mniej zdrowia (z 587 na 560 pkt)
    • Mniejsza prędkość ruchu (z 350 na 345 pkt)
  • Xin Zhao
    • Z Wiatru Grom (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 12-6 na 12-8 sekund)
  • Ziggs
    • Mniej maksymalnej many (z 480 na 420 pkt)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Darius
    • Krwotok (Bierna):
      • Więcej bonusowych obrażeń (z 20-205 na 30-230 pkt)
    • Pochwycenie (E):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 26-18 na 24-14 sekund)
  • Garen Garen
    • Rozstrzygające Uderzenie (Q):
      • Większa bonusowa prędkość ruchu (z 30% na 35-45%)
  • Graves
    • Więcej obrażeń (z 66 na 68 pkt)
  •  Illaoi
    • Większa prędkość ruchu (z 340 na 350 pkt)
  • Ivern
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Większa tarcza (z 80-200 na 80-220 pkt)
  • Rek'Sai
    • Gniew Królowej (Q):
      • Większe obrażenia co uderzenie (z 20-40 na 21-45 pkt)
    • Drapieżnica (Q):
      • Większe obrażenia (z 60-180 na 60-200 pkt)
  •  Seraphine
    • Wysoka Nuta (Q):
      • Większe obrażenia (z 55-115 + 40-60% AP na 60-120 + 45-65% AP)
  • Taric
    • Gwiezdne muśnięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70-90 na 65-85 pkt)
    • Rozbłysk (E):
      • Mniejszy koszt many (z 60 na 40 pkt)

Ponadto Riot Games będzie też pracować nad usprawnieniem Dr. Mundo, Tahm Kencha, Lilii oraz Irelii.

  • Dr. Mundo
    • Większa prędkość ataku na pierwszym poziomie (z 0,67 na 0,72 pkt)
    • Chodzić, Gdzie Chcieć (Bierna):
      • Mniejsza regeneracja zdrowia (z 2% na 1-2%)
      • Dłuższy czas odnowienia (z 45-15 na 60-15 sekund)
    • Zatruta Piła (Q):
      • Większe obrażenia zadawane potworom (z 300-500 na 350-500 pkt)
      • Większy zwrot punktów życia na potworach (teraz będzie to 100%)
    • Tępy Uraz (E):
      • Większe obrażenia zadawane potworom (ze 140% na 200%)
      • Od teraz od razu podrzuca małe potwory
  • Lillia
    • Mniejsza regeneracja zdrowia (z 9 + 0,75 na 7,5 +0,75 pkt)
    • Większa ilość pancerza (z 20 na 22 pkt)
    • Wypełniony Snami Kostur (Bierna):
      • NOWE: Lillia leczy się za 18-120 pkt zdrowia przeciwko dużym potworom i 12-189 pkt przeciwko czempionom. Działa to tylko na jednym potworze jednocześnie.
      • Zmiana zadawanych obrażeń (z 5% maksymalnego zdrowia na 6% i 1,5%/100 AP maksymalnego zdrowia)
    • Kwitnące Ciosy (Q):
      • Większy koszt many (z 45 na 65 pkt)
      • Mniej stacków dodających prędkość ruchu (z 5 na 4)
      • Zmiany bonusowej prędkości ruchu (7/8/9/10/11 +1%/100AP na 3/4/5/6/7 + 3%/100AP)
      • Dłuższy czas działania dodatkowej prędkości ruchu (z 5 na 5,5 sekund)
      • Dłuższy czas odnowienia (z 4 na 6/5,5/5/4,5/4 sekundy)
      • Większe podstawowe obrażenia (z 30/45/60/75/90 na 35/50/65/80/95 pkt)
    • Uważaj! IIP! (W):
      • Większe obrażenia (z 70/85/100/115/130 +30%AP na 70/90/110/130/150 + 35% AP)
    • Wirujące Nasiono (E):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 12 na 18 sekund)
      • Większe spowolnienie (z 25/30/35/40/45% na 40%)
      • Większe obrażenia (z 70/90/110/130/150 na 70/95/120/145/170 pkt)
    • Melodyjna Kołysanka (R):
      • Większe skalowanie obrażeń z AP (z 30% na 40%)
      • Krótszy czas uśpienia (z 2/2,5/3 na 1,5/2/2,5)
      • Mniejsze spowolnienie (z 25% na 10%)
  • Tahm Kench
    • Smakosz (Bierna):
      • Zmiana obrażeń (z 2,5% maksymalnego zdrowia na [12-60 pkt] + 2,5% maksymalnego zdrowia)
    • Smagnięcie Językiem (Q):
      • Zmiana leczenia (z 6/7/8/9/10% brakującego zdrowia na 15/20/25/30/35 pkt + 4/4,5/5/5,5/6% brakującego zdrowia)
    • Nur w Otchłań (W):
      • Większy zwrot czasu odnowienia i many (z 30% na 40%)
    • Pożarcie (R):
      • Większa tarcza przy pochłonięciu sojusznika (z 300/450/600 + 100% AP na 400/500/600 + 100% AP)
      • Mniejsze spowolnienie przy pochłonięciu sojusznika (z 40/25/10% na 30/20/10%)
  • Irelia
    • Ioniński Zapał (Bierna):
      • Mniejsza liczba stacków (z 5 na 4)
      • Większa prędkość ataku co stack (z 8/12/16% na 7,5/13,75/20%)
      • Większe skalowanie obrażeń (z 15-66 +25% dodatkowego AD na 10-61 + 30% dodatkowego AD)
    • Fala Ostrzy (Q):
      • Mniejsza prędkość dasha
      • Mniejszy zasięg minionów (z 55/75/95/115/135 na 55 + 12 co poziom)
    • Buntowniczy Taniec (W):
      • Większa redukcja obrażeń (z 50% +7%/100 AP redukcji obrażeń fizycznych na 40-80% redukcji obrażeń fizycznych i 20-40% redukcji obrażeń magicznych z zachowaniem skalowania z AP)
      • Większe obrażenia (z 20/50/80/110/140 +100% AD +80% AP na 30/95/160/225/290 +150% AD +120% AP)
    • Obłędny Duet (E):
      • Zmiana prędkości lotu pocisku (0,25 sekundy)
    • Ostrze Obrończyni (R):
      • Nowy efekt: redukuje czas odnowienia Ionińskiego Zapału (Q) o 0,5/1,5/2,5 sekundy

Zmiany przedmiotów

  • Pancerz Umrzyka
    • Większa wartość pancerza (z 40 na 45 pkt)

Aktualizacja 11.14 powinna pojawić się na oficjalnych serwerach wyjątkowo w czwartek, 8 lipca.