Z każdym dniem jesteśmy coraz bliżej premiery nowej gry z serii FIFA. Jej twórcy, EA Spors, udostępniają w związku z tym kolejne informacje. Tym razem w 30-minutowym filmie opowiedzieli o rozgrywce i zastosowanych rozwiązaniach. Jaki wpływ na FIFA 22 będzie miała technologia HyperMotion? Twórcy szczegółowo opowiedzieli o zmianach, które zajdą w poszczególnych obszarach rywalizacji na wirtualnych boiskach.
Przesuwanie jak u Brzęczka
Z filmu dowiadujemy się chociażby, że w FIFA 22 pojawi się sporo zupełnie nowych animacji. Dzięki organizacji prawdziwego meczu piłkarskiego i zastosowaniu strojów Xsens EA wzbogaci grę o 4000 animacji. Jak twierdzą twórcy, to trzy razy więcej niż w poprzedniej wersji gry.
Poprawienie sztucznej inteligencji ma nieco odmienić zarówno grę ofensywną, jak i defensywną. Zawodnicy, którymi nie sterujemy, mają otrzymać więcej ścieżek wyboru ruchów, co ma przełożyć się na bardziej efektywne budowanie ataków. Z kolei w obronie ma poprawić się gra zespołowa. Blok defensywny ma się sprawniej przesuwać i dostosowywać do tego, w którym sektorze boiska znajduje się futbolówka. Opcje taktyczne w FIFA 22 także zostaną wzbogacone. Gracze otrzymają więcej możliwości w kwestii budowania swojej gry i tworzenia podbramkowych sytuacji.
Bramkarze (w końcu) będą bronić?
Technologia HyperMotion ma także pozytywnie wpłynąć na pojedynki powietrzne. Te w poprzednich wersjach nie wyglądały zbyt realistycznie, ale teraz ma się to zmienić na lepsze. Podobnie ma być z kontrolą piłki. FIFA 22 otrzyma animacje składające się z wielu kontaktów z piłką, więc gracz będzie mógł np. przyjąć ją na klatkę piersiową, by następnie strącić nogą i rozpocząć bieg w wybranym kierunku. EA nazywa to "Composed Ball Control" i zapowiada, że np. przyjmowanie górnych podań będzie bardziej płynne. Ten element będziemy także odbierać nieco inaczej z uwagi na poprawę fizyki piłki. I w tym przypadku studio zapowiada niespotykany dotąd poziom realizmu.
Jednym z elementów FIFA 21, na który często narzekano, byli bramkarze. Głupie błędy czy niewytłumaczalne zachowania – kto na to nie trafił, jest prawdziwym szczęściarzem. Czy FIFA 22 będzie pod tym względem lepsza? Tak twierdzą twórcy. Nowy system zastosowany u bramkarzy ma sprawić, że częściej będziemy mogli na nich polegać. Ich decyzje mają być mądrzejsze, a sposób poruszania się przyjemniejszy dla oka i płynniejszy.
Explosive Sprint nowym bridgem w FIFA 22?
Czy FIFA 21 miała wystarczająco dużo opcji pozwalających na szybszy bieg zawodnika? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami. EA najwyraźniej twierdzi, że odpowiedź brzmi "nie", bo w wersji 22 do gry trafi Explosive Sprint. Ten będziemy mogli wykorzystać zarówno w obronie, jak i ataku. Oglądając nagranie trudno nie odnieść jednak wrażenia, że Explosive Sprint mocno przypomina bridge'a, który przecież w FIFA 21 przez wielu był mocno nadużywany z uwagi na prostotę wykonywania i przewagę, jaką pozwalał zdobyć.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rozgrywce w FIFA 22? Obejrzyj to nagranie:
Kiedy premiera FIFA 22?
FIFA 22 będzie miała swoją premierę 1 października 2021 roku i dostępna będzie na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Google Stadia oraz komputerach osobistych.