Riot Games weźmie się porządnie za rozbudowanie systemów behawioralnych i poprawę rozgrywek rankingowych w League of Legends. W artykule z serii "/dev" twórcy zdradzają swoje plany dotyczące karania za nieodpowiednie zachowanie podczas rozgrywki. Dodatkowo poznajemy też nowe i stare pomysły na usprawnienie rankedów. Tekst bardzo szczegółowo opisuje prace nad sposobami utrzymywania rygoru i możemy się dowiedzieć wiele rzeczy z perspektywy deweloperskiej.
Wykrywanie, zgłaszanie i karanie delikwentów
Wykrywanie przewinień bywa problematyczne w grach. Dzięki nowemu sposobowi na wychwycenie celowego umierania Riot mógł skupić się na problemach związanych z obrażaniem słownym. Twórcy przekonują, że obecnie pracują nad jeszcze lepszym systemem w tym aspekcie. – Chcemy poświęcić nieco czasu na konsultacje z naszą pokrewną jednostką, centrum dynamiki zachowań graczy, aby przeanalizować dostępne rozwiązania, dlatego informacje o terminach udostępnimy, gdy już zdecydujemy się na konkretne działania – czytamy w artykule.
Deweloperzy podkreślają też, że wciąż pracują nad udoskonaleniem systemu zgłoszeń już na ekranie wyboru bohatera. Chcą, aby kary i rekompensaty były nakładane już w tym momencie. Riot chce skoncentrować się w tym przypadku na szybkim reagowaniu. Twórcy nie podają jeszcze dokładnych terminów, kiedy zobaczymy ten nowy system w akcji. Podkreślają, że inne działania mają w tym wypadku większy priorytet.
Stan rozgrywki rankingowej według Riot Games
Jak czytamy w artykule, dobór przeciwników w grach rankingowych znacznie się poprawił. W 99% dobranych w pary drużyn przeciwnych średni poziom umiejętności drużyn różnił się o około pół dywizji. To dzięki usprawnieniom, które były wprowadzane jeszcze podczas przedsezonu. Teraz Riot pragnie ulepszyć ten system jeszcze bardziej, aby nie spocząć na laurach. Największym problemem będzie długość czasu oczekiwania w kolejce.
Bardzo ciekawym spostrzeżeniem dzielą się twórcy artykułu. Okazuje się, że popularność pozycji zmienia się w ciągu doby. Poprawiając więc sposób obliczania popularności pozycji, można potencjalnie zredukować gry na autofillu do 0,6% we wszystkich grach z obecnych 2-5%. To niesamowite wieści i gdyby to się udało, byłoby znakomitym usprawnieniem dla gry. W ten sposób prawdopodobnie można też obniżyć czas oczekiwania w kolejce o nawet 10%.
Odniesiono się też do spadków w rankingu graczy z najwyższych dywizji. Kiedy robią sobie kilkutygodniową przerwę od LoL-a, spadają dużo niżej niż zazwyczaj. – Chociaż intencją wprowadzenia spadków było upewnienie się, że tylko gracze, którzy są aktualnie najlepsi, zajmują szczyt drabinki, nie było naszym zamiarem zsyłanie tych, którzy postanowili przez kilka tygodni odpocząć, na sam dół, gdzie po prostu nie pasują. Analizujemy lepsze rozwiązania w kwestii współczynników spadków, które moglibyśmy w miarę bezboleśnie wprowadzić przed końcem sezonu – czytamy w artykule. Riot dodaje też, że pracuje nad wprowadzeniem bardziej spersonalizowanych tabel wyników w poczekalni gier rankingowych.