W League of Legends: Wild Rift rozpoczął się trzeci sezon rankingowy, w związku z którym do gry trafiła nowa aktualizacja. Patch oznaczony numerem 2.4 wprowadza masę zmian. Dotyczą one nie tylko balansu postaci i itemów, ale także nowych funkcji oraz kolejki rankingowej.

Bany w rankedach Wild Rifta

Zacznijmy od zmian, które wprowadzono w kolejce rankingowej mobilnej wersji LoL-a. Od 29 lipca 2021 o 8:00 czasu polskiego w trybie tym dostępne będą bany. Ostatni trzej gracze obu zespołów będą mogli wykluczyć po jednej postaci. Zapowiedziano jednocześnie, że w planach jest rozszrzenie liczby banów do pięciu na stronę, ale póki co nie podano oficjalnej daty.

Już teraz natomiast pożegnano się z meczami o awans do wyższego kręgu. – Uważamy, że mecze o awans źle wpływały na tryb rankingowy w Wild Rift i nie były tak korzystne, jak zakładaliśmy – napisano w oficjalnym komunikacje. W wyniku tej zmiany ostatnia wygrana w aktualnej randze będzie oznaczała natychmiastową promocję do wyższej dywizji.

Akshan wchodzi do gry

Niedawno Akshan został udostępniony w PC-towej wersji League of Legends, a teraz można nim grać również na urządzeniach przenośnych. Oferujący szereg ciekawych umiejętności czempion jest już dostępny w Wild Rifcie, a tak prezentują się jego skille:

Dzika Przepustka na stałe

Wprowadzone w patchu 2.4 zmiany dotyczą także innych obszarów niż rankedy. Funkcja najlepsze zagrywki będzie automatycznie nagrywała epickie momenty meczów, w których braliśmy udział. Co istotne, włączenie jej może wpłynąć na zużycie baterii oraz działanie urządzenia, na którym odpalacie Wild Rifta.

Poprawek doczekał się również tryb obserwatora. Od najnowszej aktualizacji będziemy mogli włączyć mgłę wojny dla czerwonej i/lub niebieskiej drużyny. Ponadto Riot stworzył nowy interfejs. Nowości doczekał się też ekran po zakończeniu rozgrywki. Tam dodano m.in. systemy postępów i możliwość odbierania nagród.

Co zaś się tyczy Dzikiej Przepustki, będzie ona gwarantowała większą liczbę Niebieskich Drobinek, Monet Poro i Energii Poro za zakupienie jej. Będzie też więcej darmowych nagród i możliwość sprezentowania Przepustki innym graczom z listy znajomych. Ogłoszono też, że DP będzie stale towarzyszyć grze. Jej cena nie zostanie podniesiona.

Poprawki u bohaterów. Lucian wśród znerfionych

Patch oznaczony numerem 2.4 do Wild Rifta wprowadza także zmiany związane z balansem bohaterów. W ich wyniku Ashe i Fizz dostaną buffy. Z kolei Lucian i Ziggs zostaną osłabieni.

Amumu

  • (3) Histeria
    • [NAPRAWIONY BŁĄD]: Umiejętność bierna poprawnie działa teraz przeciwko umiejętnościom, które kilkukrotnie zadają obrażenia fizyczne. Obrażenia nie są już zmniejszane tylko raz w przypadku trafienia Amumu taką umiejętnością.

Ashe

  • (3) Sokole Oko
    • Czas trwania ujawnienia wroga: 3 s → 5 s
  • (Superumiejętność) Zaczarowana Kryształowa Strzała
    • Prędkość sterowania strzałą: 38°/s → 45°/s

Fizz

  • (2) Rozdzierająca Fala
    • [NOWOŚĆ] Dodatkowe obrażenia magiczne zadawane wskutek pierwszego ataku rozpryskują się teraz na obszarze o zasięgu 175 jedn. naokoło trafionego celu oraz nakładają Trójząb (B) na cele trafione tym rozpryskiem.
  • (3) Psotnik / Rozrabiaka
    • [NOWOŚĆ] Protopas nie przerywa już działania Psotnika.
    • [NOWOŚĆ] Protopas nie anuluje już pluśnięcia wywołanego zeskoczeniem za pomocą Rozrabiaki, jeśli Fizz nie użył tej umiejętności ponownie.

Graves

  • Podstawowe statystyki:
    • Podstawowe zdrowie: 650 pkt. → 610 pkt.
    • Podstawowe obrażenia od ataku: 70 pkt. → 64 pkt.
    • Obrażenia od ataku / poziom: 3,6 pkt. → 4,55 pkt.
  • (1) To Koniec!
    • Czas odnowienia: 12/11/10/9 s → 11/10/9/8 s
    • Współczynnik dodatkowych obrażeń od ataku zadawanych przez wybuchowy pocisk: 40% → 70%
    • Obrażenia podstawowe eksplozji pocisku: 85/125/165/205 pkt. → 80/130/180/230 pkt.
    • Współczynnik dodatkowych obrażeń od ataku zadawanych przy eksplozji pocisku: 100% na wszystkich poziomach → 70/100/130/160% w zależności od poziomu
  • (3) Rozpęd
    • Pancerz za ładunek Prawdziwego Męstwa: 4/8/12/16 pkt. → 6/10/14/18 pkt.

Katarina

  • (Superumiejętność) Lotos Śmierci
    • Nakłada Głębokie Rany o wartości 50%→ Nakłada Głębokie Rany o wartości 60%

Lucian

  • Podstawowe statystyki
    • Podstawowe zdrowie: 610 pkt. → 570 pkt.
    • Podstawowy pancerz: 40 pkt. → 35 pkt.
    • Podstawowa odporność na magię: 34 pkt. → 30 pkt.
    • Odporność na magię co poziom: 1,2 pkt. → 0,8 pkt.
    • Podstawowa regeneracja many: 18 pkt. → 15 pkt.
    • Prędkość ruchu: 340 pkt. → 335 pkt.

Rengar

  • (Umiejętność bierna) Niewidoczny Drapieżnik
    • [NAPRAWIONY BŁĄD] Atakowanie wroga w zwarciu przy poziomie 0 pkt. Zaciekłości podczas przebywania w zaroślach zapewnia teraz 1 pkt. Zaciekłości.
  • (2) Bitewny Ryk
    • [NAPRAWIONY BŁĄD] Użycie Bitewnego Ryku po wzmocnionym Bitewnym Ryku teraz poprawnie leczy Rengara.

Varus

  • (3) Grad Strzał
    • Nakłada Głębokie Rany o wartości 50%→ Nakłada Głębokie Rany o wartości 40%

Ziggs

  • (3) Ładunek Kumulacyjny
    • Próg zniszczenia wieży: 20/25/30/35% → 15/20/25/30%

Dziesięć nowych przedmiotów, jeden usunięty

Deweloperzy Wild Rifta już wcześniej zapowiadali, że do gry trafią nowe przedmioty. Będzie między innymi item bazujący na mocy umiejętności i pancerzu (w końcu!), przedmioty pomagające bohaterom zadającym obrażenia krytyczne czy takie, które spodobają się przede wszystkim wspierającym.

Kryształowy Odbłyśnik (Crystalline Reflector)

  • Łączny koszt: 2900 szt. złota
    • Powstaje z Naramiennika Poszukiwacza (1200 szt. złota) + Czarciego Kodeksu (1000 szt. złota) + 700 szt. złota
  • 60 pkt. mocy umiejętności
  • 45 pkt. pancerza
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Lustrzana Moc: Używanie umiejętności zapewnia odłamki lustra (maks. 3). Każdy z nich blokuje otrzymywane od wrogich bohaterów obrażenia fizyczne równe 10 pkt. + 5% mocy umiejętności i zadaje tym bohaterom obrażenia magiczne o wartości 20 pkt. + 10% mocy umiejętności.

Złodziej Esencji (Essence Reaver)

  • Łączny koszt: 3100 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 40 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 25 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UNIKALNE – Rozbłysk Esencji: Umiejętności zadające obrażenia i wzmocnione ataki zadają 10 pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych z 70% szansą na trafienie krytyczne. Dana umiejętność użyta na unikalnym celu może aktywować ten efekt tylko raz na jedno użycie.
  • UNIKALNE – Syfon Many: Ataki przywracają 2% brakującej many przy trafieniu.

Szybkie Ostrza Navori (Navori Quickblades)

  • Łączny koszt: 3100 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 45 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Zręczne Uderzenia: Trafienia krytyczne podstawowymi atakami skracają czasy odnowienia podstawowych umiejętności o 15% ich pozostałego czasu odnowienia.

Naszyjnik Proroka (Prophet's Pendant)

  • Łączny koszt: 1250 szt. złota
    • Wzmacniająca Księga (500 szt. złota) + 750 szt. złota
  • 125 pkt. zdrowia
  • 25 pkt. mocy umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Zapowiedź Zagłady: +15 pkt. przebicia odporności na magię

Naramiennik Poszukiwacza (Seeker's Armguard)

  • Łączny koszt: 1200 szt. złota
    • Pochodzi z ulepszenia Lekkiej Szaty (500 szt. złota) + 700 szt. złota
  • 30 pkt. pancerza
  • 25 pkt. mocy umiejętności.

Uraza Seryldy (Serylda's Grudge)

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Młota Bojowego Caulfielda (1200 szt. złota) + Ostatniego Szeptu (1300 szt. złota) + 500 szt. złota
  • 40 pkt. obrażeń od ataku
  • 15 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • 30% przebicia pancerza
  • UNIKALNE – Przenikliwe Zimno: Umiejętności zadające obrażenia spowalniają wrogów o 30% na 1 sek.

Kostur Płynącej Wody (Staff of Flowing Water)

  • Łączny koszt: 2500 szt. złota
    • Powstaje z Czarciego Kodeksu (1000 szt. złota) + Zaginionego Rozdziału (1050 szt. złota) + 450 szt. złota
  • 350 pkt. many
  • 65 pkt. mocy umiejętności
  • 20 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Fale: Leczenie lub osłonięcie tarczą sojusznika zapewnia jemu i wam 20 pkt. przyspieszenia umiejętności i 20-40 (zależnie od poziomu sojusznika) pkt. mocy umiejętności na 4 sek.

Klinga Burzy (Stormrazor)

  • Łączny koszt: 2900 szt. złota
    • Powstaje z Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + Odłamka Kircheis (900 szt. złota) + 1000 szt. złota
  • 25 pkt. obrażeń od ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 20% prędkości ataku
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Naładowanie: Poruszanie się i trafianie atakami generuje Naładowany atak.
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Paraliż: Twoje Naładowane ataki zadają 50-120 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych. Ponadto Naładowane ataki spowalniają wrogów o 75% na 0,5 sek.

Naładowane Ostrze Solari (Solari Chargeblade)

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Żądełka (1200 szt. złota) + Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + 800 szt. złota
  • 30% prędkości ataku
  • 25% szansy na trafienie krytyczne
  • 25 pkt. przyspieszenia umiejętności
  • UNIKALNE – Słoneczny Wybuch: Użycia umiejętności kumulują Poświatę (maksymalnie 3 ładunki). Ładunki te zapewniają 25% szansy na trafienie krytyczne na maks. 10 sek. Ataki, które trafiają krytycznie, zużywają ładunki Poświaty, zadając 26-40 pkt. dodatkowych obrażeń nieuchronnych przy trafieniu. Obrażenia te zwiększają się do 150% przeciwko celom o niskim poziomie zdrowia. Każda unikalna umiejętność może kumulować ładunek raz na 2 s.
    • Maksymalne obrażenia nieuchronne: 65-100 pkt., kiedy cel ma <= 35% zdrowia

Koniec Rozumu (Wit's End)

  • Łączny koszt: 2700 szt. złota
    • Wygięty Łuk (900 szt. złota) + Płaszcz Negacji (900 szt. złota) + 900 szt. złota
  • 50 pkt. odporności na magię
  • 45% prędkości ataku
  • UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA – Koniec Rozumu: Podstawowe ataki zadają 15-80 pkt. (w zależności od poziomu) dodatkowych obrażeń magicznych przy trafieniu. Jeśli macie mniej niż 50% zdrowia, zadawanie obrażeń wrogim bohaterom leczy was o część zadanych przez ten efekt obrażeń po redukcji (100% w przypadku bohaterów walczących w zwarciu oraz 33% w przypadku bohaterów walczących z dystansu).

Zapowiadane wcześniej zmiany w efekcie Głębokich Ran w przedmiotach mają oczywiście przełożenie na itemy, które dostępne są w grze. Poprawki otrzymają m.in. Kolczasta Kolczuga czy Krwiopijec. Ponadto z mobilnego League of Legends usunięty został Lodowy Młot. Riot decyzję tę motywuje faktem, że pełnił on podobną funkcję do Lodowej Rękawicy, nie wnosząc zbyt wiele do rozgrywki.

Krwiopijec (Bloodthrister)

  • Łączny koszt: 3400 szt. złota → 3200 szt. złota
    • Powstaje z Płaszcza Zręczności (1000 szt. złota) + Wampirycznego Kostura (1200 szt. złota) + 1000 szt. złota
  • 65 pkt. obrażeń od ataku → 40 pkt. obrażeń od ataku
  • [NOWOŚĆ] 25% szansy na trafienie krytyczne

Kamizelka Cierniowa (Bramble Vest)

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 3 pkt. (+8% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany w wysokości 50% na 3 s. → Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 3 pkt. (+8% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s.

Wezwanie Kata (Executioner's Calling)

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Wezwanie Kata: Obrażenia fizyczne nakładają na wrogich bohaterów Głębokie Rany na 3 s. → Sepsa: Zadawanie obrażeń fizycznych nakłada na wrogich bohaterów Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s.

Kula Nieskończoności (Infinity Orb)

  • Zaktualizowany przepis: Kulę Zagłady zastąpiono Naszyjnikiem Proroka.
  • Całkowity koszt pozostaje bez zmian.

Morellonomicon

  • Łączny koszt: 3000 szt. złota
    • Powstaje z Kuli Zagłady (1000 szt. złota) + Naszyjnika Proroka (1250 szt. złota) + 750 szt. złota
  • Zmieniono efekt bierny.
    • Przekleństwo: Zadawanie obrażeń magicznych wrogiemu bohaterowi nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 50% na 3 s. → Przekleństwo: Zadawanie obrażeń magicznych wrogim bohaterom nakłada na nich Głębokie Rany o wartości 40% na 3 s. Jeśli cel ma mniej niż 50% zdrowia, wartość Głębokich Ran zwiększa się do 60%.

Śmiertelne Przypomnienie (Mortal Reminder)

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Wezwanie Kata: Obrażenia fizyczne nakładają na wrogich bohaterów Głębokie Rany na 3 s. → Sepsa: Zadawanie obrażeń fizycznych nakłada na wrogich bohaterów Głębokie Rany w wysokości 40% na 3 s. Trafienie wrogiego bohatera 3 atakami z rzędu wzmocni efekt Głębokich Ran do 60% przeciwko temu celowi, dopóki efekt pozostanie aktywny.

Kula Zagłady (Oblivion Orb)

  • Łączny koszt: 1000 szt. złota
    • Powstaje z Wzmacniającej Księgi (500 szt. złota) + 500 szt. złota
  • 40 pkt. mocy umiejętności
  • Przekleństwo: Zadawanie bohaterom obrażeń magicznych nakłada na nich Głębokie Rany o wartości 40% na 3 s.
  • [USUNIĘTO] Dotyk Śmierci

Kolczasta Kolczuga (Thornmail)

  • Zmieniono efekt bierny.
    • Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 25 pkt. (+10% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 3 s. Unieruchomienie wrogiego bohatera nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 50% na 3 s. → Ciernie: W momencie trafienia podstawowym atakiem odbija obrażenia magiczne równe 25 pkt. (+10% dodatkowego pancerza) i nakłada na atakującego Głębokie Rany na 3 s. Unieruchomienie wrogiego bohatera nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 60% na 3 s.

Zmiany w złocie i u Herolda, nerf runy

Myśleliście, że to koniec zmian? Nic bardziej mylnego! Przed nami jeszcze kilka ważnych poprawek.

Runa Determinacja: Uścisk Nieumarłego gwarantowała będzie mniej obrażeń magicznych. Zamiast 4% od maksymalnego zdrowia, teraz naliczać będzie 3%. Z kolei Herold, który często ignorowany był przez obie drużyny,  będzie pojawiał się w grze wcześniej: po 240 sekundach, zamiast po 360.

Istotne poprawki czekają przychód biernego złota. Od teraz każdy gracz co sekundę będzie otrzymywał 3,5 sztuki złota przez cały mecz (wcześniej po 8. minucie zmniejszano liczbę przyznawanych sztuk złota z czterech na trzy). Dodatkowo, gracz z drużyny z najmniejszą ilością złota będzie otrzymywać 1 szt. złota co sekundę.

Jeśli jesteśmy już przy tym jakże cennym kruszcu, warto wspomnieć też o nagrodach za zabójstwa, asysty czy przerwanie serii. Riot wprowadza poprawki, które mają na celu zwiększenie szans na powrót do gry. poniższa tabela prezentuje szczegółowe informacje:

LoL: Wild Rift nagrody za kille, asysty i przerwane serie

Zmiany systemowe:

  • Dodano możliwość wcześniejszego poddania się w ciągu 5 minut, jeśli cała piątka graczy zagłosuje za poddaniem się.
  • Czas odnowienia superumiejętności, czarów przywoływacza oraz przedmiotów można zasygnalizować teraz z poziomu tablicy wyników.
  • W opisie śmierci wyświetla się teraz źródło obrażeń, które zabiły gracza.
  • Zwiększono dopuszczalny czas pomiędzy quadrakillem a pentakillem.
  • Zaktualizowaliśmy wyświetlanie kary, która ogranicza zdobywanie złota za zabijanie stworów, gdy wśród waszych czarów przywoływacza znajduje się Porażenie.
  • Do pasków zdrowia dodano efekt, który lepiej ilustruje, gdy umiejętność zużywa lub przywraca wam punkty zdrowia.

Zmiany w sterowaniu:

  • [NOWOŚĆ] Priorytet namierzania – najbliższy cel
    • Wprowadziliśmy kilka drobnych poprawek, by ta opcja dotyczyła tylko bohaterów. Wybór tej funkcji sprawi, że stukając przycisk umiejętności, namierzycie najbliższego bohatera, który znajduje się w zasięgu.
  • [NOWOŚĆ] Filtrowanie namierzanych celów
    • Dzięki tej opcji możecie wyeliminować stwory i wieże z listy celów do namierzenia. Gracze nie muszą już martwić się o przypadkową zmianę celu z wrogich bohaterów na stwory lub wieże w trakcie walki.
  • Ulepszenie systemu namierzania po stuknięciu
    • Gdy stukniecie teraz przycisk umiejętności w trakcie doskoku, umiejętność spróbuje namierzyć cel, który znajduje się w pobliżu punktu docelowego doskoku zamiast na drodze doskoku.
  • Zmiany regulujące
    • Zmniejszyliśmy prawdopodobieństwo tego, że wyjechanie palcem poza ekran może być odebrane jako wykonanie niepożądanej akcji w grze.
  • Możecie teraz namierzać bohaterów superumiejętnościami tylko poprzez stuknięcie. Zmiany te mają na celu zmniejszenie liczby niecelnych trafień wywołanych błędnym osądem gracza co do zasięgu, które kończą się na wystrzeleniu umiejętności w kierunku losowego stwora.
    • Wyjątki: Corki i Xayah. Superumiejętność Corkiego ma krótki czas odnowienia i często używana jest do farmienia. Z kolei Xayah dzięki swojej superumiejętności nie może zostać obrana za cel – szybkie reagowanie to jej nieodzowna część.