Po tygodniu testów aktualizacja oznaczona numerem 13.1 zadebiutowała na publicznych serwerach Playerunknown's Battlegrounds. Wraz z nią w grze pojawił się również szereg nowości, a spora liczba z nich związana jest z dodaną niedawno mapą Tageo.

Wysyp nowości na Taego

Od teraz na azjatyckiej arenie otrzymamy większą liczbę zrzutów. Co prawda, tak jak dotychczas, samolot zrzucać będzie tylko jeden duży kontener, ale równie dobrze może on obdarować nas małymi skrzynkami w liczbie od 5 do 15. Przedmioty znaleźć możemy też w specjalnym ukrytym pokoju, ale najpierw będziemy musieli znaleźć do niego klucz. A skoro o przedmiotach mowa, to warto wspomnieć, że na Taego, tak jak i na innych mapach, będziemy mogli korzystać z C4, kolczatek oraz ewakuacji, które dotychczas były niedostępne. Nową funkcją jest natomiast lądowanie awaryjne. Czasami bowiem może zdarzyć się tak, że samolot, którym lecimy na początku meczu, zacznie spadać z powodu pożaru silnika. W efekcie będzie on poruszać się szybciej, ale jednocześnie pułap jego lotu będzie się stopniowo obniżać. A jeżeli wyskoczymy z niego za późno, to spotkanie zaczniemy z zaledwie połową punktów zdrowia.

SR > DMR

Ponadto twórcy pogrzebali nieco przy balansie broni, czego efektem jest osłabienie DMR-ek przy jednoczesnym wzmocnieniu SR-ek. Do zmiany doszło również w puli map, z której zniknęło Paramo – powrót zaliczyła natomiast najmniejsza obecna w grze mapa, czyli mogący pochwalić się rozmiarami 2 × 2 Karakin. Z kolei fani areny Sanhok powinni zwrócić uwagę na modyfikacje terenu, które dosięgły północno-zachodniej części wyspy, czyli tej z górującą nad polem walki świątynią. Co poza tym? Usprawnienia interfejsu, który od teraz dostarczać ma nam jeszcze więcej informacji na temat postawy naszej, ale i naszych partnerów z zespołu. No i na koniec należy też wspomnieć o nadchodzącym starcie 13. sezonu rywalizacji, co równoznaczne jest z zakończeniem sezonu 12. – ten oficjalnie dobiegł końca właśnie dziś.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Więcej zrzutów na Taego

  • Zwiększenie liczby zrzutów
    • Normalna skrzynka (taka jak wcześniej): Jedna
    • Małe skrzynki: 5–15
  • Zawartość zrzutów
    • Małe prawdopodobieństwo zdobycia amunicji, przedmiotów leczących, broni miotanej i przedmiotów zaopatrzeniowych

Ukryty pokój na Taego

  • Jak wejść do ukrytego pokoju?
    • Po zdobyciu klucza można otworzyć drzwi do ukrytego pokoju i zabrać wyposażenie ze środka
  • Dostępne przedmioty
    • Defibrylator
    • Lunety
    • Przedmioty zaopatrzeniowe o małym prawdopodobieństwie pojawienia się
    • Duża ilość przedmiotów leczniczych i broni miotanej

Lądowanie awaryjne na Taego

  • Samolot lądujący awaryjnie porusza się szybciej niż zwykły samolot startowy, ale wysokość, z której spada, bardzo się waha, co wiąże się z dużą różnicą w odległości pokonywanej przy opadaniu
    • Im szybciej wyskoczysz na początku lotu, tym dalej możesz dolecieć. Im później wyskoczysz, tym mniejszą odległość przebędziesz
  • Jeśli nie wyskoczysz z samolotu, rozpoczniesz mecz z połową zdrowia, kiedy samolot zakończy swą podróż

Więcej pojawiających się przedmiotów na Taego

  • Zmiany pojawiania się
    • Defibrylator: o 37% więcej
    • Kolba: o 1% mniej
    • Granat hukowy: o 14% mniej
    • Koktajl Mołotowa: o 3% mniej
  • Nowe przedmioty
    • Ewakuacja
    • C4
    • Kolczatka

Modernizacja Sanhok

  • Poprawki geograficzne na północno-zachodniej wyspie
    • Na południowej plaży północno-zachodniej wyspy dodaliśmy niewielkie urwiska i skały, za którymi można się ukryć
  • Poprawki świątyni na szczycie na północno-zachodniej wyspie
    • Przenieśliśmy świątynię. Usunęliśmy budynki bez przedmiotów i zastąpiliśmy je budynkami, w których pojawiają się przedmioty
    • Usunęliśmy urwiska i dodaliśmy osłony
    • Zmieniliśmy kąty skał

Dobieranie graczy – rotacja map

  • W trybie normalnych spotkań usunięto Paramo i dodano Karakin
  • Obecna pula map
    • Erangel
    • Miramar
    • Sanhok
    • Vikendi
    • Karakin

Sezon rywalizacji 13

  • Na początku Sezonu 13 wszyscy gracze spełniający kryteria otrzymają nagrody za Sezon 12, w tym tabliczki/emblematy dostępne do końca sezonu
  • Nagrody honorowe za Sezon 12 zostaną usunięte z ekwipunku na początku następnego sezonu
  • Emblematy i tabliczki za Sezon 12
    • Gracze, którzy rozegrali co najmniej 10 meczów w trybie rywalizacji, otrzymają emblemat i tabliczkę odpowiadające ich randze na koniec sezonu
    • Gracze z rangą „platyna” lub wyższą otrzymają animowany emblemat rywalizacji
    • Gracze z rangą „mistrz” lub wyższą otrzymają animowaną tabliczkę
    • Gracze z top 500 otrzymają wyjątkowe animowane emblemat i tabliczkę
    • Emblematy honorowe będą teraz wyświetlane na PUBG ID i pokazywane wyeliminowanym przez was wrogom. Emblematy będą też widoczne na death camie i u widzów
  • Skórka sezonu 12
    • Gracze, którzy osiągną rangę „złoto V” lub wyższą, otrzymają wyjątkową skórkę spadochronu trybu rywalizacji – sezon 12
  • Tryb rywalizacji w Sezonie 12 zakończy się wraz z rozpoczęciem prac serwisowych 4 SIERPNIA na PC i 12 SIERPNIA na konsolach
  • Tryb rywalizacji w Sezonie 13 rozpocznie się wraz z aktualizacją serwerów live w przyszłym miesiącu
  • Zmiany rywalizacji w sezonie 13
    • Rywalizacja w Sezonie 12 – Liczba RP może spaść tylko do 3000, można zachować rangę „diament” nawet w razie co najmniej siedmiodniowej przerwy w grze w trybie rywalizacji
    • Rywalizacja w Sezonie 13 – Liczba RP może spaść poniżej 3000, gracze o randze „diament” lub wyższej będą tracić 100 RP dziennie, jeśli co najmniej raz w tygodniu nie zagrają w trybie rywalizacji. Utrata 100 RP dziennie trwa do chwili zagrania w trybie rywalizacji. Zatrzymuje się, kiedy liczba RP spadnie poniżej 3000. Oznacza to, że utrata punktów ustaje po osiągnięciu rangi „platyna I”. Przy co najmniej siedmiodniowej przerwie w grze w trybie rywalizacji nie można zachować rangi „diament”

Aktualizacja wyważenia broni

  • Karabiny snajperskie (Kar98k(+Julie’s Kar98k), Mosin-Nagant, M24)
    • Większa prędkość wylotowa
    • Nieco bardziej płaski tor lotu pocisku
    • Zmniejszony opór aerodynamiczny
    • Zwiększony współczynnik obrażeń z dużej odległości
    • Mniejsze opóźnienie przeładowania naboju
    • Większa szybkość przeładowania naboju
    • Szybsze przejście do celownika po przeładowaniu naboju
    • Zwiększona szybkostrzelność
  • Karabiny wyborowe
    • Zwiększone opadanie pocisku i zmniejszony współczynnik obrażeń z dużej odległości dla Mini14, QBU, SKS i SLR
    • Zmniejszony współczynnik obrażeń z dużej odległości dla Mk12
  • Karabiny szturmowe
    • Większe obrażenia QBZ
    • Nieco mniejszy odrzut w poziomie QBZ i G36C
  • Ręczne karabiny maszynowe
    • Większe obrażenia DP-28
    • Mniejszy odrzut w poziomie podczas długich serii M249
  • Pistolety maszynowe
    • Większe obrażenia PP-19 Bizon

Nowa funkcja: spray

  • Sprayów można używać na wszystkich powierzchniach. Nie można ich jednak używać na postaciach i pojazdach
  • Można sprayować, skacząc, siedząc czy idąc
  • Nie działa w lobby
  • W spray można się wyposażyć na karcie „PERSONALIZACJA” > „Emotki”
  • Każdy gracz może mieć tylko jeden spray na raz wyświetlany w grze, przy czym nowe spraye zastępują poprzednie

Poprawki interfejsu i doświadczenia użytkownika

  • Ulepszenia strony wyników meczu w grze
    • Po układzie WWCD gracze pozostali przy życiu mogą swobodnie się poruszać
    • Jeśli wasza drużyna wygrała, ale zginęliście w czasie meczu w trybie duo albo squad
    • Jeśli drużyna wygra, kiedy oglądacie ekran śmierci, włączy się od razu ekran wyników
  • Ulepszenia strony wyników meczu w lobby
    • Można sprawdzić swoje statystyki, a także kolegów z drużyny (zabójstwa, asysty, obrażenia)
    • Dostępne w meczach standardowych i w trybie rywalizacji
    • Niedostępne w meczach niestandardowych, w trybie arcade i w LABS

Ulepszenia komunikatów o zabójstwie

  • Jednocześnie mogą być wyświetlane maksymalnie cztery czynności. Różnią się one kolorem i efektami, dzięki czemu łatwiej je rozróżnić
    • Neutralizacja
    • Asysta
    • Zabójstwo
    • Teamkill
  • Liczniki zabójstw/asyst mają teraz animowane efekty
  • Jeśli jednocześnie zdarzy się kilka rzeczy, wyświetlane są maksymalnie cztery komunikaty

Udogodnienia

  • Szybki znacznik
    • Odległość działania zwiększono z 300 m do 1 km
    • Teraz dostępne w trybie solo
    • Możecie udostępniać kolegom z drużyny lokalizacje automatów z przedmiotami przy użyciu wiadomości radiowych
  • Punkty trasy
    • Zwiększono maksymalną liczbę punktów trasy z czterech do sześciu
  • Automatyczne wyposażanie dodatków
    • Kiedy włączone są obie opcje: „Automatyczne wyposażenie dodatków przy użyciu klawisza interakcji” i „Automatyczne wyposażenie dodatków z ekwipunku”
    • Kiedy zdobyty przedmiot jest dodatkiem, a miejsce na dodatek jest puste
  • Powiadomienia
    • Społeczność jest zdania, że ikony powiadomień o zdobyciu przedmiotu i powiadomień o wydarzeniach wyglądają bardzo podobnie. Odróżniliśmy je wyraźnie, żeby się nie myliły

Wydajność

  • Poprawiono niewydajną logikę widgetu opartą na przebiegu wstępnym

Powtórki

  • Zaktualizowano system powtórek. Pliki powtórek z poprzednich wersji są teraz nie do użytku

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Naprawiono błąd, na którego skutek flora powodowała obrażenia od zderzenia
    • Naprawiono błąd migania drewnianych okien w budynku na Taego
    • Naprawiono błąd, na którego skutek ostatnia niebieska strefa znajdowała się nad powierzchnią morza, jeśli w ustawieniach meczu niestandardowego prawdopodobieństwo aktywacji funkcji miejsca ostatniej niebieskiej strefy było ustawione na 100%
    • Naprawiono błąd, na którego skutek, kiedy gracz korzystał z przedmiotu wspomagającego podczas przeładowywania MP5K był anulowany
    • Naprawiono błąd, na którego skutek nie można było podnieść przedmiotów, ponieważ pewne obiekty je zasłaniały
    • Naprawiono błąd, na którego skutek po przybliżeniu widoku przez lunetę na ścianach budynków na Miramar widoczne były dziwne linie
  • Interfejs i doświadczenie użytkownika
    • Naprawiono błąd, na którego skutek funkcja Rich Presence Steamu i Discorda nie była wyświetlana poprawnie w lobby meczu standardowego i w trybie arcade rywalizacji