Od momentu publikacji ostatniej aktualizacji VALORANTA minęły dwa tygodnie. Najwyższy więc czas, by twórcy zaprezentowali nam kolejną porcję poprawek – jednakże ich lista zawarta w patchu oznaczonym numerem 3.04 jest nadwyraz skromna.
Drobne poprawki, drobne usprawnienia
Riot Games ponownie skupiło się bowiem na nanoszeniu drobnych usprawnień oraz łataniu pomniejszych błędów, które w rzadkich sytuacjach mogły się zdarzać. I tak aktualizacja poprawiła chociażby działanie Mrocznej Osłony wykorzystywanej przez Omena. Tej czasami zdarzało się pojawiać nie w miejscu, w którym chcieliśmy, a nieco obok. Nie był to być może jakiś specjalny problem, ale na pewno potrafił irytować. Ale to już przeszłość, bo od teraz osłona zmaterializuje się dokładnie tam, gdzie wycelujemy – a to za sprawą subtelnej zmiany w zachowaniu dymu zarówno podczas jego poruszania, jak i po zatrzymaniu.
A co ponadto? W grze pojawiły się pewne statystyki, które znaleźć możemy w ustawieniach, inne z nich zaś poprawiono. Usprawnieniu uległy też funkcje esportowe, co raczej nie dziwi – wszak VALORANT odważnie stawia na elektroniczną rywalizację, a VCT Masters w Berlinie coraz bliżej. Tym bardziej cieszą więc wykluczenie błędów i zmiany, które powinny pomóc w odbiorze widowiska zarówno widzom, jak i komentatorom. Ponownie też z produkcji zniknęła spora lista problemów, z którymi prawdopodobnie większość z was nie miała gdy do czynienia, ale które był jednak obecne. Były, ale już nie są.
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Omen
- Naprawiono błąd powodujący, że Mroczna Osłona Omena mogła przemieszczać się w niezamierzony sposób
Aktualizacja rozgrywki
- Poprawki w statystykach i wykresach wydajności (Ustawienia > Wideo > Statystyki)
- Dodane statystyki
- Analizy utraconych pakietów (osobne śledzenie pakietów wejściowych i wyjściowych oraz ich ilości)
- Ilość wysyłanych danych i średni rozmiar pakietów
- Prędkość wysyłania/otrzymywania pakietów
- Wykorzystywana/dostępna pamięć
- Zmieniono sposób wyświetlania na średnią ruchomą dla części statystyk, w przypadku których chwilowe wartości nie mają dużego znaczenia
- Dodano obsługę wyświetlania zarówno wartości średnich, jak i maksymalnych w przypadku niektórych statystyk
- Zmniejszono spadek wydajności spowodowany śledzeniem i wyświetlaniem tych statystyk
Funkcje esportowe
- W przypadku obserwatorów kolejność graczy w niestandardowym lobby będzie teraz zachowywana na ekranach wyboru agenta oraz w grze
- Przerwy taktyczne będą teraz wyświetlane w kolorze odpowiadającym drużynie, która zagłosowała za przerwą (turkusowym dla obrońców, czerwonym dla atakujących)
- Obserwatorzy będą teraz poprawnie widzieć przedmiot użytkowy, który Cypher trzyma w dłoni
- Biała kropka widoczna nad głową gracza w widoku trzecioosobowym nie będzie już wyświetlana obserwatorom
- Ult Viper będzie teraz poprawnie wyświetlany na minimapie obserwatorów
- Przy zmianie celów obranych przez obserwowanych graczy lub zmianie widoku na gracza po podążaniu za pociskiem obserwatorzy nie zobaczą już krótkiego błysku światła
- Nie możecie już wchodzić w interakcję ze sklepem w trakcie przerwy, aby uniknąć nawiedzenia przez znikające bronie
- Obserwatorzy z włączonym minimalnym HUD-em będą poprawnie przejmować ustawienia przełączania minimapy podczas śledzenia innego obserwatora
- Tabliczki z imionami graczy nie pozostają już na ekranach obserwatorów podążających za pociskiem
Jakość rozgrywki
- Usprawniono podgląd modeli
- Poprawiliśmy sposób, w jaki wyświetlają się pewne przedmioty w sklepie, więc możecie podglądać bronie w pełnej krasie! Powinniście być w stanie oglądać bronie włącznie z ich różnymi częściami i efektami bez żadnych problemów
Zmiany społecznościowe
- Naprawiliśmy błąd powodujący, że czasami zaproszenia od graczy nie znikały po odrzuceniu
- Naprawiono błąd powodujący, że test „loopback” nie działał, więc teraz znowu będziecie mieć możliwość sprawdzenia swoich ustawień głosowych
Naprawione błędy
- Agenci
- Naprawiono błąd powodujący, że efekt krótkowzroczności zanikał, gdy gracz umierał wewnątrz dymu
- Paliwo Viper nie będzie się już wyczerpywać, gdy dym agentki zniknie po stłumieniu jej w momencie aktywacji Toksycznej Zasłony lub Toksycznej Chmury
- KAY/O nie będzie już wyposażał umiejętności bez ładunków, jeśli zostały one wyposażone i użyte tuż po aktywacji NULL/cmd
- Inne umiejętności nie mogą już być umieszczane w pocisku Cyberklatki Cyphera, gdy pocisk jest jeszcze w powietrzu
- Naprawiono błąd powodujący, że licznik wzmocnień/osłabień nie wyświetlał się widzom i obserwatorom
- Naprawiono błąd powodujący, że interfejs umiejętności pokazywał graczom stłumione efekty wizualne, gdy sojusznik, którego obserwowali, został stłumiony na końcu ostatniej rundy
- Rozgrywki
- Naprawiono błąd powodujący, że atakujący wygrywali rundę, jeśli wszyscy żyjący gracze zginęli jednocześnie przed podłożeniem Spike’a (np. po trafieniu tym samym Gwoździem Programu Raze). Od teraz to obrońcy będą wygrywać te rzadkie sytuacje, ponieważ udało im się skuteczne zapobiec podłożeniu Spike’a przez atakujących. Nie wprowadziliśmy zmian w przypadku, gdy któraś z drużyn przeżyje dłużej niż rywale – nadal wygrywa drużyna, która przeżyła dłużej
- Naprawiono błąd powodujący, że wyłączenie opcji „Pokaż smugi po pociskach” skutkowało ukryciem smug wszystkich graczy. Wyłączenie tej opcji ukryje teraz smugi tylko tego gracza, który tego dokonał, ale smugi po pociskach wrogów i sojuszników będą wciąż widoczne
- Naprawiono błąd powodujący, że niektóre ustawienia nie zapisywały się poprawnie. Miało to wpływ na statystyki i wykresy wydajności, a także pewne ustawienia strzelnicy