Niemało wiemy o najnowszej bohaterce w League of Legends – Vex. Ta ma zawitać na oficjalne serwery gry już niedługo, bowiem za dwa tygodnie wraz z patchem oznaczonym numerem 11.19. Nic więc dziwnego, że poznajemy coraz to więcej szczegółów na jej temat. Dziś Riot Games ujawniło zestaw umiejętności, które będzie posiadała najnowsza czempionka.

Mrok i Zagłada kluczowymi elementami Vex

Kluczowym aspektem rozgrywki będzie mechanika Mroku i Zagłady. To elementy pasywnej umiejętności Vex. Niemalże każda zdolność Ponuraczki będzie detonowała bądź też nakładała ładunek Mroku. Kiedy ten zostanie zdetonowany, skrócony zostanie czas odnowienia Zagłady. Ta za to pozwoli podstawowym atakom Vex na przerywanie doskoków wrogów i straszenie ich.

Tak jak wspomnieliśmy umiejętności aktywne najnowszej postaci będą pozwalały jej na płynne używanie pasywnej zdolności, która sama w sobie wydaje się świetna w kontroli tłumu. To jednak nie wszystko. Zarówno Q, jak i E można określić mianem pocisków, a ten drugi z nich będzie nakładał dodatkowo spowolnienie. W można porównać do W Galio, które zamiast prowokować przeciwników będzie bardziej od zmniejszania ich pasków zdrowia. Natomiast superumiejętność R Vex podobna jest do tej posiadanej przez Kai'Sę. Ponuraczka także będzie mogła oznaczyć rywala pociskiem, aby następnie się do niego teleportować, zadając mu obrażenia. Aczkolwiek jeżeli dany rywal zginie w przeciągu paru sekund, zdolność stanie się na chwilę ponownie dostępna.

Pełna rozpiska umiejętności Vex:

Umiejętność bierna — Zagłada i Mrok

Zagłada — Vex co jakiś czas zostaje wzmocniona przez Zagładę, przez co jej następna podstawowa umiejętność przerywa doskoki wrogów i przestrasza ich.

Mrok — za każdym razem, gdy pobliski wróg wykonuje doskok lub mignięcie, zostaje oznaczony Mrokiem. Następny podstawowy atak Vex przeciwko oznaczonemu wrogowi zdetonuje oznaczenie, zadając dodatkowe obrażenia i przywracając część czasu odnowienia Zagłady.

Q — Porywisty Pocisk

Vex wypuszcza do przodu falę, która zadaje magiczne obrażenia wrogom, przez których przeleci. Po chwili fala przyspiesza, ale zmniejsza się jej szerokość. Porywisty Pocisk wysadza Mrok na wszystkich oznaczonych wrogach, których trafi.

W — Przestrzeń Osobista

Vex zyskuje tarczę i emituje falę uderzeniową, zadając obrażenia magiczne wrogom wokół niej. Przestrzeń Osobista wysadza Mrok na wszystkich oznaczonych wrogach, których trafi.

E — Otulająca Ciemność

Cień leci w wybrane miejsce, zwiększając swój rozmiar podczas lotu. Po dotarciu do celu Cień zadaje obrażenia magiczne, spowalnia i oznacza trafionych wrogów Mrokiem.

R — Wzbierający Cień

Cień leci do przodu, oznaczając i zadając obrażenia magiczne pierwszemu trafionemu wrogiemu bohaterowi. Następnie Vex może ponownie użyć tej umiejętności, aby Cień przyciągnął ją do oznaczonego celu, co zada mu dodatkowe obrażenia magiczne.

Jeśli oznaczony cel zginie w krótkim czasie od otrzymania obrażeń od Wzbierającego Cienia, Vex przez kilka sekund może użyć tej umiejętności ponownie.

Tak za to wyglądają zdolności bohaterki w akcji: