STS
fot. PUBG Corp.

Postrzelaj z P90, pograj w trybie swobodnym. Patch 13.2 już na serwerach PUBG-a

To dziś jest ten dzień. W środę na publicznych serwerach PUBG: Battlegrounds pojawiła się bowiem nowa aktualizacja, która oznaczona została numerem 13:2. I niesie ona ze sobą sporo naprawdę interesujących nowości, na które warto zwrócić uwagę.

Nowe bronie, nowy pojazd

Poszerzyła się bowiem liczba dostępnych przedmiotów. Od teraz do naszej dyspozycji będzie dobrze znany np. z Counter-Strike’a pistolet maszynowy P90, który dostępny będzie od razu na wszystkich obecnych w grze mapach. Ale na tym nie koniec – od teraz po wertepach Taego podróżować będziemy mogli za pomocą Portera, czyli czteroosobowej ciężarówki marki Hyundai, wraz z którą pojawiła się też nowa funkcja. Jest nią bagażnik, bo od teraz właśnie w Porterze będziemy mogli przechowywać część naszych przedmiotów, gdy np. zabraknie nam miejsca w plecaku. Minusem tego rozwiązania jest jednak to, że każdy będzie mieć do nich dostęp, a w momencie zniszczenia pojazdu wszystko, co się w nim znajdowało, przepadnie. Na koniec warto wspomnieć też o nowym rodzaju granatu, który po „eksplozji” na pięć sekund wytworzy na małym obszarze niebieską strefę podobną do tej, przed którą uciekamy przez całe spotkanie.

Tryb swobodny szansą dla nowicjuszy

Ale na tym nie koniec. Twórcy postanowili bowiem pochylić się nad początkującymi graczami, którzy dopiero poznają świat PUBG: Battlegrounds i chcieliby w mniej stresujących warunkach mieć możliwość przekonania się o dostępnych w grze funkcjach. Z myślą o nich powstał tryb swobodny – w każdym rozgrywanym w nim meczu na serwerze pojawi się maksymalnie dwunastu żywych graczy, pozostałe miejsca zajmą zaś boty. W ten sposób zyskujemy więc dostęp do bezstresowej rozgrywki, będącej jednocześnie możliwością doszkolenia się w akcji. Niemniej w tej beczce miodu jest też spora łyżka dziegciu. Otóż spotkania w trybie swobodnym rozgrywać będziemy włącznie z perspektywy trzeciej osoby. Ponadto będziemy mogli wziąć udział tylko w trzech tego typu meczach dziennie.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Nowa broń: P90

  • Pojawia się na wszystkich mapach
  • Broń jest od razu wyposażona we wszystkie dodatki
    • Tłumik
    • Laser
    • Magazynek o pojemności 50 nabojów
    • Przymocowany na stałe, mały celownik o niskim profilu z drobnym powiększeniem
  • Rodzaj amunicji
    • 5,7 mm
  • Obrażenia: 35
  • Maksymalny zasięg: 300 m
  • Szybkostrzelność: 1000 strz./min

Nowy pojazd: Porter

  • Typ napędu: Napęd na cztery koła
  • Maksymalna liczba pasażerów: 4
  • Dostępny bagażnik o pojemności 400
  • Prędkość maksymalna: 130 km/h
  • PŻ: 1200
  • Porter zastępuje pojazd UAZ

Nowa funkcja: bagażnik

  • Każdy przedmiot można umieścić w ekwipunku. Do bagażnika możesz ładować też bronie, hełmy, kamizelki i plecaki
    • Jednak ze względu na wagę tych przedmiotów pojazd nie może pomieścić ich wiele
  • Funkcja ta jest dostępna tylko w pojazdach Porter na Taego
  • Stojąc poza pojazdem, możesz otworzyć bagażnik przy użyciu klawisza interakcji. Gdy jesteś w pojeździe, dostęp do bagażnika możesz uzyskać z poziomu ekwipunku
  • Wszystkie przedmioty w bagażniku przepadną, jeśli pojazd zostanie zniszczony
  • Bagażnik pojazdu nie należy do jednej osoby. Każdy może ładować do niego i wyjmować przedmioty

Nowa broń: granat niebieskiej strefy

  • Niebieska strefa osiąga promień dziesięć metrów i utrzymuje pełne wymiary przez pięć sekund
  • Po tym czasie zaczyna się kurczyć i znika po kolejnych pięciu sekundach
  • Granat nie wybucha pod wodą
    • Jeśli jednak zostanie aktywowany blisko wody, zadaje obrażenia graczom będącym w wodzie
  • Obrażenia: 10 PŻ/sekundę
  • Jeśli jesteście już w niebieskiej strefie i znajdujecie się w zasięgu granatu niebieskiej strefy, zostaną zadane dodatkowe obrażenia
    • Obrażenia zadawane są zarówno przez granaty niebieskiej strefy, jak i niebieskiej strefy
    • Obrażenia od dwóch granatów niebieskiej strefy zadawane są podwójnie

Nowe opcje pogodowe

  • Aby urozmaicić rozgrywkę na Taego, dodajemy następujące opcje pogodowe. Będą one wybierane losowo
    • Zachód słońca
    • Zachmurzenie

Zmiana korygująca działanie niebieskiej strefy

  • Na podstawie opinii graczy stwierdziliśmy, że pierwsza faza niebieskiej strefy Taego jest nieco zbyt długa. Dlatego skróciliśmy ją, aby usprawnić rozgrywkę na Taego. Teraz zbieranie sprzętu na mapie odbywa się szybciej, dzięki czemu akcja jest bardziej wartka!

Usprawnienia BR Powrotu

  • Zmiany działania niebieskiej strefy
    • Teraz niebieska strefa szybciej się kurczy
  • Zmiany w osi czasu
    • Skrócono łączny czas BR powrotu
    • Gracze mogą wrócić na pole bitwy, gdy niebieska strefa drugiej fazy zacznie się kurczyć

Ulepszenia minimapy

  • Zwiększono czytelność minimapy Taego poprzez pociemnienie obrysu obszaru niedostępnego dla graczy

Aktualizacje meczu niestandardowego

  • Karta zasad
    • Dodano nową opcję pogodową
    • Dodano opcję włączania/wyłączania BR powrotu
    • Zmieniono wartość niebieskiej strefy
    • Usunięto ustawienie czerwonej strefy
  • Zawartość karty przedmiotów
    • Granat niebieskiej strefy
    • Porter
  • Przedmioty w trybie sandbox
    • Granat niebieskiej strefy
    • Porter

Nowy tryb: tryb swobodny

  • Dostępny tylko na Erangel
  • Maksymalnie trzy mecze dziennie (solo, drużyna lub 1-osobowa drużyna)
  • Dostępny jest wyłącznie widok TPP
  • Maksymalna liczba graczy w meczu: 12 (brakujących graczy zastępują boty)
  • Obsługiwane elementy
    • Kariera: Statystyki/Historia meczu/Medale/Przetrwanie/Bronie/Potwórki
    • Misje przepustki Survivor
    • Misje wydarzenia
    • BattleStat
    • Nagrody w BP
    • Nagrody PD
    • Oglądanie

Arcade: drużynowy deathmatch

  • Taego dodano do aren drużynowego deathmatchu
  • Lista aren
    • Miramar: Campo Militar
    • Vikendi: Peshkova, Podvosto
    • Erangel: Stalber, Sosnovka
    • Sanhok: Paradise resort, Getaway, Bootcamp, Painan, Ruins
    • Taego: Palace, Field, Mountain, Shipyard, Market

Przepustka survivor: Crazy Night

  • Zmiany w czasie obowiązywania
    • Wydłużono czas obowiązywania przepustki do ośmiu tygodni
    • Wyważono zdobywanie PD pod kątem wydłużonego czasu obowiązywania
    • Dostosowano konfigurację i interfejs do wydłużonego czasu obowiązywania
  • Nowe nagrody z przepustki
    • Kupon na kontrabandę
    • Plakietka
    • Spray
  • Przepustka Survivor: pakiet broni i poziomów Crazy Night (3270 G-Coin)
    • Przepustka Survivor: Crazy Night, SKS, 30 poziomów
  • Przepustka Survivor: pakiet broni Crazy Night (990 G-Coin)
    • Przepustka Survivor: Crazy Night, SKS
  • Harmonogram
    • ROZPOCZĘCIE: środa 8 WRZEŚNIA o 04:00 CEST
    • ZAKOŃCZENIE: środa 3 LISTOPADA o 03:00 CEST

Funkcje społecznościowe

  • Funkcję Dołącz do drużyny można włączyć/wyłączyć z poziomu „USTAWIENIA”
  • Blokada spamu w wiadomościach prywatnych
    • W przypadku wysłania nadzwyczajnie dużej liczby wiadomości prywatnych w krótkim czasie możliwość ich wysyłania zostanie ograniczona
    • Jeśli gracz wyśle 40 wiadomości prywatnych w ciągu minuty, nie będzie mógł wysłać kolejnych przez 30 sekund
    • Ograniczenie to obowiązuje zarówno w meczach, jak i w lobby
    • Wiadomości czatu i komunikaty dotyczące połączenia otrzymane podczas meczu będą wysyłane do lobby
    • Wiadomości otrzymane podczas meczu można przeczytać w lobby po zakończeniu gry

Świat

  • Usunięto elementy współpracy z BLACKPINK
  • Usprawniono boty pojawiające się na Karakin

Aktualizacja Lynx AMR

  • Magazynek mieści teraz 10 zamiast 5 nabojów

Wydajność

  • Zoptymalizowano pamięć
  • Ograniczono problemy z płynnością i zacinaniem się gry
  • Poprawiono wyświetlanie znajdujących się w średniej/dużej odległości przedmiotów, takich jak meble i schody, w trybie ADS

Powtórki

  • Zaktualizowano system powtórek. Pliki powtórek z poprzednich wersji są teraz nie do użytku

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wczytywanie niektórych obiektów i budynków na Miramar
    • Naprawiono błąd powodujący lukę między ziemią a skałami pod klifem w Alcantara na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego obiekty unosiły się w powietrzu w budynky w pobliżu Crater Fields na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postacie mogły utknąć w skałach w pobliżu Minas Del Sur na Miramar
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe ustawienie drzwi wejściowych do niektórych budynków na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli utknąć między ciężarówką a klifem w pobliżu Chumacera na Miramar
    • Naprawiono błąd, który powodował, że okna budynków na Miramar nie były wyświetlane poza określoną odległością
    • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom przeskakiwanie przez niektóre okna na Miramar
    • Naprawiono błąd powodujący przerywanie ruchu postaci w pobliżu okna na drugim piętrze pewnego budynku na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postacie mogły utknąć w skalistym terenie w pobliżu Los Leones na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracz mógł widzieć przez drzewa w widoku FPP na Miramar
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe umieszczenie stalowych drzwi w Puerto Paraiso na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre schody były przezroczyste na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego mecz mógł rozpocząć się wewnątrz skały na Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre słupy unosiły się w powietrzu na Taego
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe odgłosy upadku w niektórych stawach Hae Mu Sa na Taego
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie niektórych części terenu na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego budynek w obszarze Go Dok na Taego uniemożliwiał wejście do innego budynku
    • Naprawiono błąd, w którym w niektórych przypadkach aktywowana była animacja upadku postaci stojącej na skałach na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postacie mogły wpaść pod ziemię na głównej drodze pod Hosan na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego pewne ściany na Taego były odporne na pociski
    • Naprawiono błąd, na skutek którego na podłogach niektórych budynków na Taego znajdował się żwir
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre części ogrodzenia były przezroczyste w Buk San Sa na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre drzewa unosiły się w powietrzu na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postacie mogły utknąć w niebieskim obiekcie w Yong Cheon na Taego
    • Naprawiono błąd, na skutek którego spadochrony nie znikały, gdy na pojazd spadało kilka zrzutów
    • Naprawiono błąd, który powodował, że postać otrzymywała obrażenia, gdy w pobliżu zrzutów które wylądowały na powierzchni wody
    • Naprawiono błąd, na skutek którego części tekstur dwójnoga Lynx AMR nie były wyświetlane
    • Naprawiono problem polegający na tym, że przypisanie klawisza „Y” do konkretnej emotki powodowało aktywację sprayu i emotki w tym samym czasie
    • Naprawiono błąd, który powodował, że eksplozje i odgłosy wystrzałów nie były słyszalne, gdy głośność gry była ustawiona na 20 lub mniej
    • Naprawiono problem z nieprawidłową wartością szerokości geograficznej podczas umieszczania znaczników
    • Naprawiono błąd, na skutek którego drużyna, której członkowie nie ukończyli meczów kwalifikacyjnych, była dobierana do przeciwników, którzy nie spełniali wymagań RP drużyny
    • Naprawiono problem z wyświetlaniem, gdy spray był używany w nieprawidłowej pozycji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego obraz podglądu sprayów był rozmazany
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ikona apteczki była oznaczona krzyżykiem z punktu widzenia obserwatora
    • Naprawiono problem z grupowymi emotkami
    • Naprawiono błąd, na skutek którego sesja utworzona przez gospodarza po zakończeniu gry niestandardowej była automatycznie anulowana
    • Naprawiono błąd, w którym okna niektórych budynków mogły zostać wybite po wykonaniu pewnych działań gracza
    • Naprawiono błąd, na skutek którego granaty dymne i odłamkowe rzucane w tej samej pozycji po wykonaniu określonych czynności, powodowały iż gracz nie odnosił obrażeń od eksplozji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego animacje postaci nie wyświetlały się poprawnie podczas używania funkcji sprayu w połączeniu z niektórymi emotkami
    • Naprawiono błąd, który powodował, że pozycja niebieskiej strefy w fazie 4 i 8 nie była poprawna w trybach niestandardowym i esport
    • Naprawiono błąd, który powodował, że dźwięki członków drużyny nie były odtwarzane po wyłączeniu trybu wprowadzania głosowego
    • Naprawiono błąd związany z używaniem szybkiego znacznika na automatach, który powodował wyświetlenie komunikatu o błędzie, który był wyświetlany przez członków drużyny w odległości ponad 1 km od miejsca użycia
  • Interfejs i doświadczenie użytkownika
    • Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs trybu ognia pozostawał zasłonięty po użyciu przedmiotu leczącego
    • Naprawiono problem z logo na ekranie wyników meczów niestandardowych
    • Naprawiono problem z logo na ekranie powtórki
    • Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe działanie systemu wiadomości o zabójstwie, gdy osiągnięto więcej niż jedno zabójstwo
    • Naprawiono błąd, który powodował, że wiadomość radiowa nie była dopasowana do interfejsu w liście drużyn
    • Naprawiono błąd, na skutek którego animacja nowego pozaiomu broni na pasku postępu nie była wyświetlana po pierwszej stronie
    • Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie nieprawidłowej wiadomości w wyskakującym okienku zakupu, gdy nie było wystarczającej liczby G-Coin
    • Naprawiono problem polegający na tym, że obraz w podglądzie sklepu był ściśnięty
    • Naprawiono problem polegający na tym, że strzałki w lewo i w prawo obok opcji w ustawieniach ekranu „FUNKCJE SPOŁECZNOŚCIOWE” nie były wyrównane
    • Naprawiono błąd, w którym interfejs Top 4 i interfejs kompasu nakładały się podczas oglądania przez widok obserwatora
    • Naprawiono błąd, który powodował, że wiadomości o zabiciu nie były wyświetlane przez widok obserwatora
    • Naprawiono błąd, w którym kolejność wyposażonych medali była odwrotna w raporcie pomeczowym i na ekranie „PRZETRWANIE”
    • Naprawiono problem polegający na tym, że po przesunięciu menu, podgląd nie wyświetlał się poprawnie podczas wybierania przedmiotu lub skórki
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego interfejs postaci był wyświetlany w dolnym rogu ekranu po przejściu z podglądu pojazdu
    • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie medali przypisanych do PUBG ID po zakończeniu meczu
    • Naprawiono problem z licznikiem zabójstw
    • Naprawiono problem polegający na tym, że interfejs użytkownika „Zaproś znajomych” był niepoprawnie wyrównany po najechaniu kursora myszy
    • Naprawiono problem polegający na tym, że po najechaniu kursorem na tło osi czasu przeżycia pasek przewijania nie działał
  • Skórki i przedmioty
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu dwóch strojów do koszykówki na postaci żeńskiej
    • Naprawiono błąd z przenikaniem po założeniu Kapelusza straży królowej, Nawiedzonej maski dyni i Topa „Rączy renifer”
    • Naprawiono błąd, który powodował, że podgląd był wyświetlany nieprawidłowo po założeniu włosów BLACKPINK
    • Naprawiono błąd, który powodował, że kostium nie był wyświetlany podczas zakładania i podglądu ZESTAWU DOMOWEGO STROJU EL POZO
    • Naprawiono problem z wyświetlaniem kombinezonu lwa na męskich postaciach
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu Pana Ma i Czapki dawnego taksówkarza
    • Naprawiono błąd, który powodował, że Koszula „Golden Dragon” z tatuażami nie wyświetlała się poprawnie w lobby
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu maski kłapoucha wraz z kobiecą twarzą 17
    • Naprawiono błąd z przenikaniem, który występował po założeniu skórzanej kurtki królowej szkieletów i rękawic hombinooo
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wszystkie fryzury były wyświetlane nieprawidłowo, gdy postacie kobiece miały na sobie czapkę SEA Champ
    • Naprawiono błąd powodujący, że nadgarstki postaci kobiecych, które miały na sobie Śliczną piżamę – dół i koszulę z długimi rękawami, były przezroczyste
Tagi: , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Benrlitom & Benrlitom? Nivera może dołączyć do ScreaMa w składzie Liquid

Zarówno Adil „ScreaM” Benrlitom, jak i jego młodszy brat, Nabil „Nivera” Benrlitom, w przeszłości związani byli ze sceną Counter-Strike'a. Nigdy jedna...