Czas na aktualizację 11.19 dla League of Legends. Aktualizację niezwykle istotną, bowiem to na niej rozegrane zostaną zbliżające się Mistrzostwa Świata. Deweloperzy od dawna zapowiadali, że to poprzedni patch będzie kluczowy, a łatka 11.19 zajmie się zaledwie poprawką wprowadzonych dwa tygodnie temu zmian. Tak też się stało, przyjrzyjmy się więc, co wnosi patch 11.19.

Patch 11.19: Vex wchodzi do gry

Zanim jednak spojrzymy na same poprawki znanym nam już czempionom, warto wspomnieć, że dziś na serwerach będziecie mogli spotkać Vex. Nowa bohaterka rzecz jasna nie pojawi się na Worlds 2021, aczkolwiek może wam napsuć krwi na solo kolejce. Więcej o niej dowiecie się tutaj, bądź też tutaj.

Jeżeli chodzi o same wzmocnienia czy osłabienia, to trudno nazwać je inaczej niż kosmetycznymi. Nerfy wycelowane są w bardzo popularnych herosów, takich jak Kennen, który z osłabionym Grzmiącym Shurikenem powinien odrobinę gorzej radzić sobie we wczesnych etapach rozgrywki. Do niej na stałe mogą powrócić za to takie postaci jak Aatrox, Gwen czy Fizz, któremu cofnięto ostatnie zmiany i dodano małą poprawkę umiejętności.

Osłabieni bohaterowie

  • Kennen
    • Grzmiący Shuriken (Q):
      • Zmniejszone obrażenia (z 85-265 + 80% AP na 75-255 pkt + 75% AP)
  • Ryze
    • Przeciążenie (Q):
      • Zmniejszone obrażenia magiczne (z 75-175 + 45% AP + 3% dodatkowej many na 75-175 + 40% AP + 3% dodatkowej many)
    • Fluktuacja Magii (E):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 3,25-2,25 na 3,5-2,5 sekundy)
  • Sona
    • Zmniejszony podstawowy pancerz (z 28 na 26 pkt)
    • Akord Potęgi (Bierna):
      • Naprawiony błąd: Obrażenia Akordu Potęgi zostają zwiększone o 20-240 pkt
    • Hymn Odwagi (Q):
      • Naprawiony błąd: Nie namierza już przeciwników, których Sona nie widzi
    • Pieśń Prędkości (E):
      • Naprawiony błąd: Spowolnienie Akordu Potęgi Tempa nie omija efektów osłabiających spowolnienie celu
  • Soraka
    • Życzenie (R):
      • Mniejsze podstawowe leczenie (ze 150-350 +55% AP)
  • Varus
    • Przebijająca Strzała (Q):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 16-10 na 16-12 sekund)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Aatrox
    • Piekielne Łańcuchy (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 26-14 na 20-14 sekund)
  • Akali
    • Zwiększona regeneracja zdrowia (z 8 na 9 pkt)
    • Zwiększony przyrost regeneracji zdrowia (z 0,5 na 0,9 pkt)
  • Cho'Gath
    • Rozerwanie (Q):
      • Krótszy czas odnowienia (z 7 na 6 sekund)
  • Fizz
    • Zwinny Wojownik (Bierna):
      • USUNIĘTO: Usunięto dodatkowe zmniejszenie obrażeń od ataków podstawowych bohaterów
    • Trójząb (W):
      • Mniej obrażeń przy trafieniu (z 20-40 + 35% AP na 10-30 + 35% AP)
    • Psotnik/Rozrabiaka (E):
      • Krótszy czas odnowienia (z 16-10 na 16-8 sekund)
    • Mącenie Wody (R):
      • Zwiększone obrażenia Gupika (z 150-300 + 70% AP na 150-350 pkt + 80% AP)
      • Zwiększone obrażenia Gryzaka (z 200-300 + 85% AP na 225-425 pkt + 100% AP)
      • Zwiększone obrażenia Gigalodona (z 250-400 + 100% AP na 300-500 pkt + 120% AP)
  • Galio
    • Tarcza Duranda (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 18 na 18-16 sekund)
  • Gragas
    • Pijacka Furia (W):
      • Zwiększone dodatkowe obrażenia magiczne (z 20-140 + 7% maks. HP celu + 60% AP na 20-140 pkt + 7% maks. HP celu + 70% AP)
  • Gwen
    • Zwiększona regeneracja zdrowia (z 7 na 8,5 pkt)
  • Mordekaiser
    • Śmiertelny Uścisk (E):
      • Krótszy czas odnowienia (z 22-10 na 18-10 sekund)
  • Poppy
    • Żelazna Ambasador (Bierna):
      • Krótszy czas odnowienia (z 16-8 na 13-7 sekund [na poziomach 1-13])
  • Qiyana
    • Ostrze Ixtal (Q):
      • AKTUALIZACJA: Jeśli cel kombinacji E+Q Qiyany wciąż znajduje się w domyślnym zasięgu ataku bohaterki (150 jedn.) pod koniec jej E, uniknięcie tej umiejętności nie będzie możliwe
      • Zwiększone obrażenia przeciwko potworom (z 25 na 50%)
  • Renekton
    • Zwiększone podstawowe zdrowie (z 575 na 590 pkt)
    • Zwiększony przyrost zdrowia (z 87 na 92 pkt)
    • Bezwzględny Drapieżnik (W):
      • AKTUALIZACJA: Animacja wzmocnionej wersji umiejętności została przyspieszona o ok. 13%
      • Krótszy czas unieruchomienia samego siebie (z 0,525 na 0,375 sekund)
  • Sejuani
    • Arktyczne Natarcie (Q):
      • Krótszy czas odnowienia (z 20-12 na 18-12 sekund)
      • Zwiększone obrażenia (z 80-280 + 60% AP na 90-290 pkt + 60% AP)
  • Seraphine
    • Bis (R):
      • Krótszy czas odnowienia (z 180-120 na 160-100 sekund)
  • Sion
    • Kuźnia Dusz (W):
      • Zwiększona tarcza (z 50-150 + 40% AP + 8-12% maks. HP na 60-160 pkt + 40% AP + 8-12% maks. HP)
  • Sylas
    • Zwiększona podstawowa mana (z 280 na 310 pkt)
    • Zwiększona regeneracja many (z 7 na 8 pkt)

Patch 11.19 jest już dostępny na oficjalnych serwerach LoL-a. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.