Po dwóch tygodniach przerwy Riot Games zapowiedziało kolejną aktualizację VALORANTA. Ta otrzyma numer 3.07 i chociaż większość zawartych w niej zmian bynajmniej nie jest rewolucyjna, to i tak warto przyjrzeć się temu, co wysmażyli dla nas twórcy.
Coś dla Viper, coś dla Jett
Z pewnością ucieszą się fani Viper, bo ta otrzymała z jednej strony drobnego, ale z drugiej strony mającego spore znaczenie buffa. Dotychczas bowiem górna część stawianej przez agentkę ściany zadawała mniejsze obrażenia, ale to już przeszłość – od teraz nawet przelatująca nad przeszkodami Jett będzie musiała poradzić sobie ze znacznym zmniejszeniem punktów życia. A skoro już o Jett mowa. Także i ta postać została usprawniona, co będzie mieć znaczenie pod kątem ćwiczeń. Wszystko dlatego, że w segmencie treningowym stosowane przez nas ostrza będą odnawiać się automatycznie, dzięki czemu nie będziemy musieli już czekać na ich ponowną materializację.
Co ponadto? Ano np. poprawki wydajności w kwestii przetwarzania urządzeń wejścia, takich jak klawiatury czy myszy. Dodatkowo, jeżeli w czasie deathmatchu uznacie, że chcecie wyjść z gry, to możecie to zrobić bez obaw o karę. Z jednym zastrzeżeniem – nie otrzymacie wówczas punktów doświadczenia. Te wpadną na wasze konto wyłącznie wtedy, jeżeli pozostaniecie na serwerze aż do końca meczu.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Viper
- Przechodzenie przez górną część Toksycznej Zasłony Viper teraz prawidłowo nakłada natychmiastowe obrażenia od rozpadu na agentów znajdujących się wysoko w powietrzu
- Jett
- Kunai Burzy Ostrzy Jett będą teraz odnawiać się po zabiciu manekina treningowego lub bota z treningu rozbrajania Spike'a
Zmiany społecznościowe
- Usunęliśmy kary za wczesne wychodzenie z deathmatchu
- Aby otrzymać PD, wymagana jest obecność przez cały mecz
Aktualizacja wydajności
- Wersja beta nowego ustawienia „Bufor odczytu bezpośredniego” usprawnia wydajność przetwarzania urządzeń wejścia
- VALORANT wykorzystuje odczyt bezpośredni dla urządzeń od premiery. Włączenie „Buforu odczytu bezpośredniego” dostosowuje, które interfejsy API mają być wykorzystywane do przetwarzania odczytu bezpośredniego
- Powinno to poskutkować niewielkim wzrostem wydajności i identycznymi opóźnieniami sygnałów wejściowych podczas korzystania ze standardowych urządzeń wejścia oraz myszy gamingowych
- Znacznie polepsza wydajność, jeśli gracz korzysta z myszy o częstotliwości próbkowania wynoszącej 8000 Hz
- Myszy z częstotliwością próbkowania na poziomie 8000 Hz są obsługiwane po włączeniu tej opcji
Aktualizacja systemu gry
- Zestaw poprawek dla częstych awarii zgłaszanych przez graczy
Naprawione błędy
- Społecznościowe
- Naprawiono błąd, który powodował, że kursor tekstowy przemieszczał się w prawo podczas edytowania tekstu w menu „Zgłoś gracza”
- System gry
- Naprawiono błąd, który powodował, że as drużyny mógł zostać przyznany, mimo że nie wszyscy gracze w drużynie zdobyli zabójstwo (wciąż zachęcamy do współpracy!)