Po dwóch tygodniach przerwy Riot Games zapowiedziało kolejną aktualizację VALORANTA. Ta otrzyma numer 3.07 i chociaż większość zawartych w niej zmian bynajmniej nie jest rewolucyjna, to i tak warto przyjrzeć się temu, co wysmażyli dla nas twórcy.

Coś dla Viper, coś dla Jett

Z pewnością ucieszą się fani Viper, bo ta otrzymała z jednej strony drobnego, ale z drugiej strony mającego spore znaczenie buffa. Dotychczas bowiem górna część stawianej przez agentkę ściany zadawała mniejsze obrażenia, ale to już przeszłość – od teraz nawet przelatująca nad przeszkodami Jett będzie musiała poradzić sobie ze znacznym zmniejszeniem punktów życia. A skoro już o Jett mowa. Także i ta postać została usprawniona, co będzie mieć znaczenie pod kątem ćwiczeń. Wszystko dlatego, że w segmencie treningowym stosowane przez nas ostrza będą odnawiać się automatycznie, dzięki czemu nie będziemy musieli już czekać na ich ponowną materializację.

Co ponadto? Ano np. poprawki wydajności w kwestii przetwarzania urządzeń wejścia, takich jak klawiatury czy myszy. Dodatkowo, jeżeli w czasie deathmatchu uznacie, że chcecie wyjść z gry, to możecie to zrobić bez obaw o karę. Z jednym zastrzeżeniem – nie otrzymacie wówczas punktów doświadczenia. Te wpadną na wasze konto wyłącznie wtedy, jeżeli pozostaniecie na serwerze aż do końca meczu.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:

Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:

Aktualizacja agentów

  • Viper
    • Przechodzenie przez górną część Toksycznej Zasłony Viper teraz prawidłowo nakłada natychmiastowe obrażenia od rozpadu na agentów znajdujących się wysoko w powietrzu
  • Jett
    • Kunai Burzy Ostrzy Jett będą teraz odnawiać się po zabiciu manekina treningowego lub bota z treningu rozbrajania Spike'a

Zmiany społecznościowe

  • Usunęliśmy kary za wczesne wychodzenie z deathmatchu
  • Aby otrzymać PD, wymagana jest obecność przez cały mecz

Aktualizacja wydajności

  • Wersja beta nowego ustawienia „Bufor odczytu bezpośredniego” usprawnia wydajność przetwarzania urządzeń wejścia
  • VALORANT wykorzystuje odczyt bezpośredni dla urządzeń od premiery. Włączenie „Buforu odczytu bezpośredniego” dostosowuje, które interfejsy API mają być wykorzystywane do przetwarzania odczytu bezpośredniego
  • Powinno to poskutkować niewielkim wzrostem wydajności i identycznymi opóźnieniami sygnałów wejściowych podczas korzystania ze standardowych urządzeń wejścia oraz myszy gamingowych
  • Znacznie polepsza wydajność, jeśli gracz korzysta z myszy o częstotliwości próbkowania wynoszącej 8000 Hz
  • Myszy z częstotliwością próbkowania na poziomie 8000 Hz są obsługiwane po włączeniu tej opcji

Aktualizacja systemu gry

  • Zestaw poprawek dla częstych awarii zgłaszanych przez graczy

Naprawione błędy

  • Społecznościowe
    • Naprawiono błąd, który powodował, że kursor tekstowy przemieszczał się w prawo podczas edytowania tekstu w menu „Zgłoś gracza”
  • System gry
    • Naprawiono błąd, który powodował, że as drużyny mógł zostać przyznany, mimo że nie wszyscy gracze w drużynie zdobyli zabójstwo (wciąż zachęcamy do współpracy!)