Wielkimi krokami zbliżamy się do końca setu 5.5 i czekamy na nowości w Teamfight Tactics. Od kilkunastu dni gracze dostawali od twórców wskazówki i grafiki, które sugerowały nadchodzące zmiany. Dzisiaj jednak poznaliśmy najważniejszy element gry, czyli bohaterów, jakich będziemy mogli powołać do walki, jak również ich klasy. Tym samym możemy się przygotować do rywalizacji w świecie Bajerów i Gadżetów.
Set 6 w Teamfight Tactics
Riot Games przygotował dwadzieścia siedem nowych klas i zaprezentował ich cechy. Wiemy też jakie postaci będą się składać na każdą z nich, a także ile sztuk złota będą warte poszczególne pionki. Wszystkie te nowości prezentujemy poniżej:
- Licealiści (Progi cechy – 2/4/6/8):
- Licealiści mają dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności. Mogą również uczyć się od swoich sojuszników, dzięki czemu zyskują dodatkowe premie za każdym razem, gdy sojusznik używa umiejętności.
- Bohaterowie: Graves (1 sztuka złota), Garen (1), Katarina (2), Leona (3), Lux (4), Yone (4), Yuumi (5).
- Licealiści mają dodatkowe obrażenia od ataku i moc umiejętności. Mogą również uczyć się od swoich sojuszników, dzięki czemu zyskują dodatkowe premie za każdym razem, gdy sojusznik używa umiejętności.
- Adepci Arkanów (2/4/6/8):
- Sojusznicy mają zwiększoną moc umiejętności.
- (2) Wszyscy sojusznicy zyskują moc umiejętności.
- (4) Adepci Arkanów zyskują dodatkową moc umiejętności.
- (6) Wszyscy sojusznicy zyskują jeszcze większą moc umiejętności. Adepci Arkanów zyskują 50% mocy umiejętności.
- (8) Wszyscy sojusznicy zyskują tonę mocy umiejętności.
- Bohaterowie: Twisted Fate (1), Ziggs (1), Swain (2), Vex (3), Malzahar (3), Lux (3), Viktor (5).
- Zabójcy (2/4/6):
- Umiejętność wrodzona: przed rozpoczęciem walki zabójcy skaczą na tyły wroga. Umiejętności zabójców mogą trafić krytycznie, a do tego zyskują oni dodatkową szansę na trafienie krytyczne i dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego.
- Bohaterowie: Twitch (1), Katarina (2), Talon (2), Ekko (3), Shaco (3), Akali (5).
- Umiejętność wrodzona: przed rozpoczęciem walki zabójcy skaczą na tyły wroga. Umiejętności zabójców mogą trafić krytycznie, a do tego zyskują oni dodatkową szansę na trafienie krytyczne i dodatkowe obrażenia trafienia krytycznego.
- Ochroniarze (2/4/6/8):
- Ochroniarze mają zwiększony pancerz. Chwilę po rozpoczęciu walki ochroniarze prowokują sąsiadujących wrogów.
- Bohaterowie: Darius (1), Poppy (1), Blitzcrank (2), Leona (3), Braum (4), Galio (5).
- Ochroniarze mają zwiększony pancerz. Chwilę po rozpoczęciu walki ochroniarze prowokują sąsiadujących wrogów.
- Osiłki (2/4/6/8):
- Wszyscy sojusznicy mają zwiększone zdrowie. Dla osiłków ta premia zostaje podwojona.
- Bohaterowie: Illaoli (1), Trundle (2), Vi (2), Cho'Gath (3), Zac (3), Dr Mundo (4), Tahm Kench (5).
- Wszyscy sojusznicy mają zwiększone zdrowie. Dla osiłków ta premia zostaje podwojona.
- Pretendenci (2/4/6/8):
- Pretendenci mają zwiększoną prędkość ataku. Po udziale w zabójstwie pretendenci doskakują do nowego celu o zyskują podwójną premię na 2,5 sekundy.
- Bohaterowie: Camille (1), Quinn (2), Warwick (2), Samira (3), Yone (4), Fiora (4), Kai'Sa (5).
- Pretendenci mają zwiększoną prędkość ataku. Po udziale w zabójstwie pretendenci doskakują do nowego celu o zyskują podwójną premię na 2,5 sekundy.
- Chemtechowcy (3/5/7/9):
- Jeśli ich zdrowie spanie poniżej 60%, chetmechowcy zyskają 25% zmniejszenia obrażeń, 50% prędkości ataku oraz będą regenerować 5% swojego maksymalnego zdrowia co sekundę. Progi wydłużają działanie tego efektu.
- Bohaterowie: Singed (1), Twitch (1), Lissandra (2), Warwick (3), Zac (3), Dr Mundo (4), Urgot (4), Viktor (5).
- Jeśli ich zdrowie spanie poniżej 60%, chetmechowcy zyskają 25% zmniejszenia obrażeń, 50% prędkości ataku oraz będą regenerować 5% swojego maksymalnego zdrowia co sekundę. Progi wydłużają działanie tego efektu.
- Kolosi (1/2):
- Umiejętność wrodzona: kolosi są więksi, potężniejsi i zajmują w armii dwa miejsca.
- (1) Kolosi są odporni na efekty kontroli tłumu.
- (2) Kolosi otrzymują zmniejszone obrażenia.
- Bohaterowie: Cho'Gath (3), Sion (4), Galio (5).
- Nakręcani (2/4/6):
- Wszyscy sojusznicy mają zwiększoną prędkość ataku i zyskują dodatkową prędkość ataku za każde hextechowe usprawnienie, które posiadasz.
- Bohaterowie: Camille (1), Zilean (2), Jhin (4), Orianna (4).
- Wszyscy sojusznicy mają zwiększoną prędkość ataku i zyskują dodatkową prędkość ataku za każde hextechowe usprawnienie, które posiadasz.
- Przytulas (1):
- Yuumi przywiązuje się do najbliżej znajdującego się sojusznika na początku walki lub do sojusznika o najniższym poziomie zdrowia, po tym, gdy nie była przez chwilę przywiązana. Przywiązanie zapewnia sojusznikowi tarczę o wartości równej części maksymalnego zdrowia Yuumi. Yuumi zrywa więź, gdy tarcza zostanie zniszczona. Gdy Yuumi jest przywiązana, nie może atakować oraz nie można jej obrać za cel, ale zyskuje punkty many co sekundę oraz za każdy atak sojusznika.
- Bohaterowie: Yuumi (5).
- Yuumi przywiązuje się do najbliżej znajdującego się sojusznika na początku walki lub do sojusznika o najniższym poziomie zdrowia, po tym, gdy nie była przez chwilę przywiązana. Przywiązanie zapewnia sojusznikowi tarczę o wartości równej części maksymalnego zdrowia Yuumi. Yuumi zrywa więź, gdy tarcza zostanie zniszczona. Gdy Yuumi jest przywiązana, nie może atakować oraz nie można jej obrać za cel, ale zyskuje punkty many co sekundę oraz za każdy atak sojusznika.
- Zaklinacze (2/3/4/5):
- Leczenie i tarcze zaklinaczy są mocniejsze, a wszyscy sojusznicy otrzymują odporność na magię.
- Bohaterowie: Lulu (2), Taric (3), Orianna (4), Janna (4).
- Leczenie i tarcze zaklinaczy są mocniejsze, a wszyscy sojusznicy otrzymują odporność na magię.
- Stróże prawa (2/4):
- Stróże prawa więżą wrogów na początku walki, czasowo usuwając ich z rozgrywki.
- (2) Uwięź wroga o najwyższym poziomie zdrowia.
- (4) Uwięź wroga, który w poprzedniej walce zadał najwięcej obrażeń.
- Bohaterowie: Caitlyn (1), Vi (2), Fiora (4), Jayce (5).
- Żarłok (1):
- Raz na fazę planowania możesz nakarmić Tahma Kencha jakąś jednostką. Ta jednostka zostaje zjedzona i zapewnia trwałe dodatkowe statystyki. Im bardziej wartościowa jednostka tym większa premia. Aby nakarmić Tahma Kencha, należy umieścić nad nim jednostkę i poczekać, aż otworzy paszczę – wówczas trzeba ją upuścić.
- Bohaterowie: Tahm Kench (5).
- Raz na fazę planowania możesz nakarmić Tahma Kencha jakąś jednostką. Ta jednostka zostaje zjedzona i zapewnia trwałe dodatkowe statystyki. Im bardziej wartościowa jednostka tym większa premia. Aby nakarmić Tahma Kencha, należy umieścić nad nim jednostkę i poczekać, aż otworzy paszczę – wówczas trzeba ją upuścić.
- Imperialni (3/5):
- Na początku walki imperialny, który zadał najwięcej obrażeń w ostatniej walce, staje się tyranem. Tyran zadaje dodatkowe obrażenia. Po śmierci tyrana imperialny, który zadał najwięcej obrażeń w trakcie trwającej walki, staje się nowym tyranem.
- Bohaterowie: Swain (2), Talon (2), Samira (3), Sion (4).
- Na początku walki imperialny, który zadał najwięcej obrażeń w ostatniej walce, staje się tyranem. Tyran zadaje dodatkowe obrażenia. Po śmierci tyrana imperialny, który zadał najwięcej obrażeń w trakcie trwającej walki, staje się nowym tyranem.
- Innowatorzy (3/5/7):
- Innowatorzy budują sobie mechanicznego towarzysza, który dołącza do nich podczas walki.
- (3) Mechaniczny Skarabeusz
- (5) Mechaniczny Niedźwiedź
- (7) Mechaniczny Smok
- Bohaterowie: Ezreal (1), Singed (1), Zilean (2), Heimerdinger (3), Seraphine (4), Jayce (5).
- Najemnicy (3/5):
- Zyskujesz skrzynię z łupami, która otwiera się po pokonaniu gracza. Na początku każdej fazy planowania rzuć kośćmi, by dodać więcej łupów do skrzyni. Im więcej czasu minęło od otwarcia skrzyni, tym szczęśliwszy będzie rzut.
- (3) Rzuć dwiema kośćmi.
- (5) Rzuć trzecią kością, która od razu gwarantuje ci dodatkową Kulę.
- Bohaterowie: Illaoli (1), Quinn (2), Gangplank (3), Miss Fortune (3), Tahm Kench (5).
- Mutanci (3/5):
- Mutanci otrzymują unikalne premie, które różnią się w każdej grze.
- Bohaterowie: Kassadin (1), Kog'Maw (2), Cho'Gath (3), Malzahar (3), Dr Mundo (4), Kai'Sa (5).
- Mutanci otrzymują unikalne premie, które różnią się w każdej grze.
- Protektorzy (2/3/4/5):
- Protektorzy osłaniają się tarczą na 4 sekundy, ilekroć rzucają zaklęcie. Tarcza skaluje się wraz z maksymalnym zdrowiem i progiem cechy. Ta tarcza się nie kumuluje.
- Bohaterowie: Garen (1), Kassadin (1), Blitzcrank (2), Sion (4).
- Protektorzy osłaniają się tarczą na 4 sekundy, ilekroć rzucają zaklęcie. Tarcza skaluje się wraz z maksymalnym zdrowiem i progiem cechy. Ta tarcza się nie kumuluje.
- Uczeni (2/4/6):
- Wszyscy sojusznicy zyskują manę co 2 sekundy.
- Bohaterowie: Zyra (2), Heimerdinger (3), Lissandra (3), Janna (4), Yuumi (5).
- Wszyscy sojusznicy zyskują manę co 2 sekundy.
- Złomiarze (2/4/6):
- Na początku walki, na czas jej trwania, pewna ilość nieukończonych składników przedmiotów złomiarzy przemienia się w efemeryczne ukończone przedmioty. Dodatkowo na początku walki złomiarze zyskują tarczę zdrowia, która rośnie z każdym przedmiotem, w jaki wyposażacie swoją armię.
- (2) 1 nieukończony składnik.
- (4) 3 nieukończone składniki.
- (6) Wszystkie nieukończone składniki, premia do tarczy zdrowia jest podwójna.
- Bohaterowie: Ezreal (1), Ziggs (1), Trundle (2), Blitzcrank (2), Ekko (3), Janna (4), Jinx (5).
- Siostry (2):
- Siostry zyskują wzmocnienie, walcząc o przewagę. Zasięg umiejętności Vi zostaje zwiększony o 2 pola. Jinx zyskuje kumulującą się prędkość ataku na 3 sekundy przy udziale w zabójstwie.
- Bohaterowie: Vi (2), Jinx (5).
- Siostry zyskują wzmocnienie, walcząc o przewagę. Zasięg umiejętności Vi zostaje zwiększony o 2 pola. Jinx zyskuje kumulującą się prędkość ataku na 3 sekundy przy udziale w zabójstwie.
- Snajperzy (2/4/6):
- Snajperzy zadają dodatkowe obrażenia za każde pole pomiędzy nimi a celem.
- Bohaterowie: Caitlyn, Kog'Maw (2), Tristana (2) Miss Fortune (3), Jhin (4).
- Snajperzy zadają dodatkowe obrażenia za każde pole pomiędzy nimi a celem.
- Dusze towarzystwa (1/2/3):
- Dusze towarzystwa ujawniają centrum uwagi w polu walki. Jednostka w centrum uwagi na początku walki otrzymuje unikalne premie.
- (1) Obrażenia dodatkowe.
- (2) Dodatkowa regeneracja many.
- (3) Dodatkowy wszechwampiryzm.
- Bohaterowie: Taric (3), Seraphine (4), Galio (5).
- Mafiosi (3/5/7):
- Wybrani sojusznicy są spowici cieniem, zyskując wszechwampiryzm, pancerz i odporność na magię.
- (3) Mafioso o najniższym poziomie aktualnego zdrowia.
- (5) Wszyscy mafiosi.
- (7) Wszyscy sojusznicy. Wszystkie premie są zwiększone.
- Bohaterowie: Darius (1), Twisted Fate (1), Zyra (2), Shaco (3), Braum (4), Akali (5).
- Transformer (1):
- Transformerzy mają dwie formy, które mogą stosować wymiennie podczas fazy planowania w zależności od tego, czy są umieszczani w przedniej czy tylnej formacji.
- Bohaterowie: Jayce (5).
- Transformerzy mają dwie formy, które mogą stosować wymiennie podczas fazy planowania w zależności od tego, czy są umieszczani w przedniej czy tylnej formacji.
- Dwustrzałowcy (2/4/6):
- Za każdym razem, gdy dwustrzałowiec atakuje, ma szansę na zaatakowanie dwa razy.
- Bohaterowie: Graves (1), Kog'Maw (2), Gangplank (3), Urgot (4), Jinx (5).
- Za każdym razem, gdy dwustrzałowiec atakuje, ma szansę na zaatakowanie dwa razy.
- Yordle (3/6):
- (3) Po walce z graczem na twojej ławce pojawi się darmowy losowy Yordle.
- (6) Koszty many Yordlów zostają zmniejszone. Podnieś poziom gwiazdek swoich Yordlów, by móc kogoś wezwać.
- Bohaterowie: Poppy (1), Ziggs (1), Lulu (2), Tristana (2), Heimerdinger (3), Vex (3).
Nowy set w Teamfight Tactics będzie można przetestować standardowo na Publicznym Serwerze Testowym (PBE). Do publikacji zmian na serwerach oficjalnych możliwe są jeszcze kosmetyczne poprawki.