Na publicznych serwerach PUBG: Battlegrounds pojawiła się już aktualizacja oznaczona numerem 14.2. Jest to więc dobry moment, by przyjrzeć się nowościom, które przez ostatni tydzień znajdowały się w fazie testów, a które z pewnością wpłyną na rozgrywkę.

Taego dostaje nowe bronie

W arsenale naszych możliwości pojawiły się bowiem aż dwie nowe bronie. Pierwszą z nich jest nic innego, jak moździerz. Dobrze przeczytaliście – MOŹDZIERZ w PUBG. Dzięki niemu będziemy mogli z bezpiecznej odległości zaatakować przeciwników, którzy np. stoją na naszej drodze lub też ukryli się za trudno dostępną przeszkodą. Z drugiej strony podczas korzystania z działa sami będziemy mocno narażenia na ostrzał nieprzyjaciół i warto mieć to na uwadze. Przydatny może być też granatnik M79, tym bardziej że w ekwipunku zajmie on miejsce przeznaczone na pistolet. Co prawda za jego pomocą nie będziemy zadawać obrażeń, ale za to wykorzystamy go np. do postawienia ściany smoke'ów. W tym wszystkim jest jednak spory haczyk, bo obie bronie, przynajmniej na razie, znajdziemy wyłącznie na Taego.

Neutralizacja w wodzie to jeszcze nie koniec

Sporej zmiany doczekało się natomiast pływanie! Dotychczas, jeżeli zostaliśmy zneutralizowani podczas przebywania w wodzie, umieraliśmy od razu. Ale to już przeszłość! Od teraz mimo powalenia nadal będziemy mogli walczyć o życie, starając się np. dopłynąć do naszego towarzysza, by ten spróbował nas reanimować. Oczywiście nie będzie to łatwe, bo powaleni będziemy poruszać się o połowę wolniej, a na dodatek nadal ubywać nam będzie zdrowia, ale też i tlenu. Będziemy więc dość łatwym celem, ale nadal lepsze małe szanse na przeżycie niż szanse zerowe, prawda?

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Nowa broń: moździerz

  • Po wzięciu zajmuje miejsce na broń podstawową
  • Rozstawianie
    • Można go rozstawiać tylko na płaskich powierzchniach
    • Nie można go rozstawić na cemencie, żelazie, betonie, wodzie, na drewnianych podłogach i wewnątrz budynków
    • Kliknij LPM, żeby rozstawić moździerz
    • Naciśnij "F", żeby anulować rozstawianie
    • Rozstawianie trwa trzy sekundy
  • Strzelanie
    • Po przejściu w tryb strzelania postać automatycznie kuca
    • Do wyjścia z trybu strzelania postać nie może się poruszać
    • Gracz musi mieć w ekwipunku amunicję, żeby strzelić
    • Pomiędzy strzałami następuje jednosekundowy odstęp
  • Tryby
    • Mecz standardowy
    • Mecz niestandardowy
    • Tryb sandbox w meczu niestandardowym
    • Nie jest dostępny w trybie rywalizacji w sezonie 14
  • Występowanie
    • Moździerz i amunicja pojawiają się w budynkach
    • Nie występuje w skrzynkach z zaopatrzeniem ani w ukrytych pokojach
  • Zasięg wynosi od 121 do 700 metrów

Nowa broń: M79

  • Miejsce na broń: pistolet
    • Nie można go używać z siedzenia kierowcy pojazdu ani z siedzenia pasażera motocykla
  • Nowy rodzaj amunicji: granat dymny 40 mm
    • Po uderzeniu w obiekt znajdujący się w odległości większej niż 10 m pocisk uwolni pierwszy efekt dymny, a po kilku sekundach drugi
    • Kiedy uderzy w obiekt znajdujący się w odległości mniejszej niż 10 m i nie wybuchnie po uderzeniu, zostanie uwolniony tylko drugi efekt dymny z opóźnieniem 3 sekund
    • Waga: 14
    • Maksymalna liczba sztuk: 5
    • Na mapie pojawia się w grupach 1-3 sztuk
    • Na mapie pojawia się w grupach 2-3 sztuk razem z M79
  • Dostępne tryby
    • Mecze standardowe
    • Mecze niestandardowe
    • Tryb sandbox w meczu niestandardowym
    • Tryb szkoleniowy
    • Dostępny tylko na Taego w trybie rywalizacji, ponieważ Taego ma identyczne ustawienia pojawiania się przedmiotów w meczach standardowych i trybie rywalizacji
  • Miejsce występowania
    • Pojawia się na mapie
  • Zadawane obrażenia: 0
  • Zasięg maksymalny strzału: 400 m
  • Czas przeładowywania: 3,5–4 s

Nowy element gry: pływanie po neutralizacji

  • Zneutralizowani gracze mogą pływać z prędkością równą połowie normalnej
  • Ilość powietrza w płucach gracza przy neutralizacji nie jest resetowana, więc jeśli ktoś tonął przed neutralizacją, po niej wciąż będzie tonął
  • Gracz po neutralizacji wciąż traci zdrowie, a w połączeniu z utratą zdrowia od tonięcia oznacza to, że zneutralizowany gracz zginie w ciągu 10 sekund przebywania pod wodą
  • Reanimacja pod wodą jest niemożliwa, a trwająca reanimacja jest anulowana, kiedy gracz znajdzie się pod wodą lub za dużo się porusza
  • Można reanimować pływającego gracza po neutralizacji, o ile utrzymuje się na powierzchni

Świat

  • Z wielką dumą przedstawiamy kurę, nowe stworzenie, które będzie rozbawiać graczy podczas zaciekłych wymian ognia na Taego! „Kura? Po jaką cholerę?” – możecie się zastanawiać. Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy waszej wyobraźni
  • Występuje w trzech różnych stanach
    • Spokój – To domyślny, a zarazem najbardziej stabilny stan emocjonalny. Stoicki spokój, żadnych szczególnych ruchów
    • Strach – W następujących sytuacjach kury podfruwają, żeby się ratować. Kiedy usłyszą: ciosy pięścią, odgłosy kroków z wyjątkiem dźwięku czołgania, odgłosy strzałów, odgłosy silnika i wydechu, odgłosy śmierci innych stworzeń
    • Śmierć – Niestety, wszystko kiedyś się kończy. Zabawiacz graczy na Taego również umiera po trafieniu. Otrzymuje obrażenia od broni i granatów, a w chwili śmierci zamienia się w smażonego kurczaka. Przepraszamy za ten niesmaczny żart, kura trafia tam, gdzie my wszyscy

Tryb rywalizacji

  • Na Taego i Paramo zastosowanie mają wcześniejsze zasady esportowe
  • Taego
    • Dostosowano niebieską strefę, aby lepiej pasowała do mapy o rozmiarze 8 km
    • Następujące funkcje nie będą obsługiwane: spadochron awaryjny, ewakuacja, BR powrotu, ukryty pokój, błędny zakątek
    • Następujące przedmioty nie będą obsługiwane: ewakuacja, defibrylator, klucz do ukrytego pokoju, M79, moździerz, C4, granat niebieskiej strefy, kolczatka
  • Paramo
    • Zmniejszono rozmiar każdej fazy w niebieskiej strefie i zwiększono prędkość ruchu. W związku z tym łączny czas gry został skrócony z 21 do 18 minut
    • Generowanych jest znacznie więcej przedmiotów
    • Następujące funkcje nie będą obsługiwane: klucz do ukrytego pokoju, panzerfaust, luneta 8x

Poprawki interfejsu/wrażeń z gry

  • Krafton ID w lobby PUBG
    • Na stronie podsumowania profilu dodamy przycisk łączenia konta PUBG z Krafton ID
    • Dzięki aktualizacji można połączyć konto PUBG z Krafton ID bezpośrednio z lobby
  • Przegląd profilu
    • Możecie sprawdzić podsumowanie statystyk z obecnego sezonu na stronie "KARIERA" > "PRZEGLĄD"
    • Dostępne są informacje o trybie ostatnio rozegranego meczu, trybie drużynowym i bieżące podsumowanie sezonu
    • Wyświetlany jest obecny poziom przetrwania, informacje o biegłości dotyczące broni ostatnio użytej do zabójstwa oraz informacje o ostatnio zdobytym medalu
    • Podsumowanie statystyk gracza z sezonu będzie widoczny na profilach innych graczy
    • Poprzednie rekordy, dodawanie znajomych i zapraszanie drużyn są dostępne w takim sam sposób jak na wcześniejszym profilu
    • Można edytować emblematy, tabliczki, pozy postaci i medale
    • Aktualizacja statystyk po meczu może trochę potrwać

Udogodnienia

  • Funkcja dynamicznej niebieskiej strefy działa na niektórych mapach, a jej aktywacja zależy od liczby ocalałych w danej fazie meczu. Żeby gracze o niej wiedzieli, będzie wyświetlany komunikat informacyjny
  • Mapy: Sanhok, Karakin
  • Warunki aktywacji dynamicznej niebieskiej strefy
    • Faza 2: aktywowana, gdy pozostaje mniej niż 30 graczy
    • Faza 3: aktywowana, gdy pozostaje mniej niż 18 graczy
    • Faza 4: aktywowana, gdy pozostaje mniej niż 10 graczy
    • Faza 5: aktywowana, gdy pozostaje mniej niż 3 graczy
    • Faza 6: aktywowana, gdy pozostaje mniej niż 3 graczy
  • Wyświetlany będzie następujący komunikat
    • Opóźnienie niebieskiej strefy zostało skrócone z powodu zmniejszonej liczby ocalałych
  • Poprawiono wyświetlanie minimapy, by lepiej wskazywała obszary niedostępne do gry na mapie Paramo

Ustawienia

  • W opcjach DirectX 12 dostępne jest ustawienie HBAO+ poprawiające jakość ciemniejszych obszarów ekranu