Riot Games oficjalnie zaprezentowało zawartość najnowszej aktualizacji VALORANT, która oznaczona zostanie numerem 3.10. A co takie przyniesie ona ze sobą? Przede wszystkim nowego bohatera, który został zapowiedziany już jakiś czas temu.
Nowa postać i koniec ograniczeń rang
Chamber, bo o nim tu mowa, to nowy Strażnik, który, jak każdy przedstawiciel tejże klasy, świetnie radzić sobie będzie z obroną punktów na mapie. Wraz z wejściem nowego patcha na serwery publiczne wszyscy gracze będą mogli przekonać się, na co konkretnie stać francuskiego projektanta broni. Ale postać ta to nie wszystko. Riot bowiem uraczył nas również zmianami dotyczącymi gry rankingowej. I to zmianami nie byle jakimi, bo nadchodząca aktualizacja zdejmie z pięcioosobowych grup wszystkie ograniczenia rangowe! Powód jest prozaiczny – twórcy chcą walczyć ze zjawiskiem smerfowania, a według nich wiele osób smerfuje właśnie po to, by móc grać ze swoimi słabszymi znajomymi. Teraz ten problem ma zniknąć, ale pojawi się za to nowy, czyli odczuwalne wydłużenie oczekiwania na mecz.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja agentów
- Chamber
- Kolejny agent Strażnik wkracza do akcji w patchu 3.10
- Więcej informacji na temat nowego agenta można znaleźć pod tym adresem
Aktualizacja gry rankingowej
- Starając się ograniczyć smerfowanie, zdejmujemy wszystkie ograniczenia rangowe z pięcioosobowych grup w kolejce rankingowej. Z naszych danych wynika, że gracze najczęściej smerfują, ponieważ chcą grać ze swoimi znajomymi bez obowiązujących obecnie ograniczeń rankingowych. Usunięcie tych ograniczeń konkretnie dla grup pięcioosobowych oznacza, że możecie grać ze swoimi znajomymi bez względu na ograniczenia obowiązujące grupy liczące mniej osób w kolejce rankingowej
- Jeżeli wszyscy członkowie grupy są w Diamencie 2 i niżej
- Możecie się spodziewać wydłużonych czasów oczekiwania na grę, ponieważ będziemy dobierać wyłącznie drużyny o podobnej średniej wartości MMR.
- Zyski i straty oceny rankingowej będą niższe w przypadku pięcioosobowych grup, które będą grać poza naszymi obecnymi zasadami ograniczeń rankingowych. Wartość, o którą zmieni się wasza OR, zależy od rozbieżności rankingów w obrębie grupy
- Jeżeli co najmniej jeden członek grupy jest w Diamencie 3 lub wyżej
- Czasy oczekiwania w kolejce mogą się bardzo różnić, a także drastycznie wydłużyć, ponieważ będziecie czekać przez czas nieokreślony na dobranie wam innej pięcioosobowej grupy o podobnym MMR
- OR zostanie pomniejszona co najmniej o 50% w przypadku wszystkich grup pięcioosobowych, w których znajdzie się ktoś z wymienionych wyżej rang. Wartość pomniejszenia może wzrosnąć nawet do 90%, jeśli rozbieżność umiejętności będzie bardzo duża
- Jeżeli co najmniej jeden członek grupy jest Promienisty
- Podobnie jak w przypadku rang Diament 3 i wyżej, będziecie czekać przez czas nieokreślony na dobranie wam innej pięcioosobowej grupy o podobnym MMR, co potencjalnie może drastycznie wydłużyć czasy oczekiwania w kolejce
- OR zostanie pomniejszona co najmniej o 75% w przypadku wszystkich grup pięcioosobowych, w których znajdzie się ktoś z wymienionych wyżej rang. Gra z jakimkolwiek graczem o randze niższej niż Promienisty automatycznie zmniejszy waszą potencjalną OR o 90%
- Oprócz wprowadzenia zmian w grupach pięcioosobowych usuwamy również grupy czteroosobowe z kolejki rankingowej. Tego typu grupy z reguły skazują pozostałego gracza solowego na stosunkowo gorsze wrażenia z gry, w związku z czym uważamy, że usunięcie tej możliwości zaowocuje znacznym spadkiem sumarycznej liczby zgłoszeń dotyczących toksyczności
Funkcje esportowe
- Ikony agentów w trybie obserwatora nie będą nakładać się już na tego samego agenta podczas korzystania z minimalnego HUD-a w czasie transmisji
- Obserwatorzy zobaczą teraz różne kolory HUD-a dla atakujących i obrońców
- Umiejętności atakujących będą wyświetlać się na czerwono, a umiejętności obrońców – na turkusowo
- Na minimapie widoczna będzie teraz żółta obwódka wokół ikony gracza, który jest aktywnym celem obserwatora
Naprawione błędy
- System gry
- Naprawiono problem z aliasowaniem, w wyniku którego gra powyżej 128 klatek na sekundę mogła powodować spadek częstotliwości wysyłania pakietów poniżej limitu 128 FPS-ów. Mogło to odpowiadać nawet za kilka milisekund dodatkowego opóźnienia w przetwarzaniu przez serwer komend gracza podczas gry z wysoką liczbą klatek
- Społecznościowe
- Naprawiono błędy, w wyniku których możliwe było ponowne zaproszenie do lobby już zaproszonych graczy
- Funkcje esportowe
- Naprawiono błąd powodujący, że funkcja zbliżenia minimapy nie działała dla obserwatorów
- Naprawiono błąd powodujący, że trenerzy nie mogli korzystać ze skrótów klawiszowych, aby obserwować gracza znajdującego się wewnątrz rozłożonego przedmiotu użytkowego (kamery szpiegowskiej Cyphera, Wilczego Ciosu Skye czy Sowiego Drona Sovy)
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wciśnięcie klawisza Shift w połączeniu z numerem gracza nie aktywowało odpowiedniej kamery kinowej dla tego gracza, jeżeli był on aktywnie obserwowany