STS
LIDER, Vitality, LEC 2021 Summer
fot. Riot Games/Michał Konkol

„Najgorsza rzecz kiedykolwiek wymyślona”. Gracze LoL-a ostro o przedsezonowych zmianach

Wczoraj na serwerach League of Legends pojawił się pierwszy przedsezonowy patch, oznaczony numerem 11.23. Aktualizacja ta wprowadziła do gry wiele nowości, jak kilka przedmiotów, Hextechowego oraz Chemtechowego smoka, a także nagrody za obiekty na mapie. I ta ostatnia zmiana, choć obszarowo w opisie patcha zajęła najmniej miejsca, wydaje się być najbardziej istotna z perspektywy profesjonalnych […]

Wczoraj na serwerach League of Legends pojawił się pierwszy przedsezonowy patch, oznaczony numerem 11.23. Aktualizacja ta wprowadziła do gry wiele nowości, jak kilka przedmiotów, Hextechowego oraz Chemtechowego smoka, a także nagrody za obiekty na mapie. I ta ostatnia zmiana, choć obszarowo w opisie patcha zajęła najmniej miejsca, wydaje się być najbardziej istotna z perspektywy profesjonalnych graczy, którzy – delikatnie mówiąc – nie przepadają za tą nowością.

„Najgorsza rzecz kiedykolwiek wymyślona”

Wielu zawodników oraz innych osób działających na profesjonalnej scenie LoL-a dało wyraz swojemu niezadowoleniu w związku z działalnością owych nagród. Jednym z nich był Adam „LIDER” Ilyasov, który wprost stwierdził, że ta innowacja jest najgorszą rzeczą kiedykolwiek wymyśloną. Swoją dezaprobatę w tym kierunku wyraził też Damian „Nervarien” Ziaja, jeden z czołowych streamerów League of Legends w Polsce.

CZYTAJ TEŻ:
Nagrody za cele, nowe smoki, runy i itemy. Przedsezonowe szaleństwo już w LoL-u!

Bardziej szczegółowo na temat tych zmian wypowiedział się dżungler BT Excel, Daniel „Dan” Hockley. Zdaniem Brytyjczyka to kolejny sposób na „wynagrodzenie graczy za bycie słabymi”. Dan w odpowiedzi rozwinął swoje myśli, mówiąc, że jest sfrustrowany, widząc dziesięć rzeczy z żółtą obramówką podpowiadających słabym graczom, jak mają wrócić do rozgrywki. Z kolei Juš „Crownshot” Marušič przywołał historię z gry w kolejce solo, kiedy to wrogowie w przeciągu dwóch minut zdobyli dwa tysiące złota z samych nagród.

„To będzie działało okropnie na profesjonalnej scenie”

Natomiast Erik „Treatz” Wessén oraz Peter Dun poruszyli inny problem dotyczący tej mechaniki, a mianowicie opóźnianie gry. Zawodnik SK Gaming dał do zrozumienia, że wprowadzenie nagród za cele uderzy w filozofię Riotu ukierunkowaną na przyspieszanie rozgrywki. Z kolei trener Evil Geniuses stwierdził, że nagrody te faworyzują grę defensywną po wyjściu na prowadzenie, bo wymiany będą działały na niekorzyść drużyny posiadającej przewagę. Zamiast tego będzie ona musiała skupić się na wizji oraz kumulowaniu smoków. Dodał, że ta zmiana może działać w solo queue, ale na profesjonalnej scenie będzie okropnie.

Tagi: , , , , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

TaZ i NEO vs GuardiaN i seized... Który mamy rok?

W dawnych czasach Virtus.pro i Natus Vincere wielokrotnie toczyły pasjonujące boje na największych esportowych arenach. Wtedy członkami tej pierwszej...