Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawił się patch 11.24. Jest to druga aktualizacja przedsezonowa, która nie tyle wprowadza wielkie nowości, ile ma na celu balans już obecnych w grze rzeczy. I tak zmian doczekało się kilku czempionów, niektóre przedmioty oraz runy, a do tego oba nowe smoki w grze.
Bohaterowie
Łącznie na liście zmodyfikowanych bohaterów znalazło się osiem pozycji, a większość z nich otrzyma tylko wzmocnienia. W przypadku trzech postaci – Kayle, Twitcha oraz Urgota – głównie mowa o dodatkowym bonusie do zasięgu, aczkolwiek usprawnienia pojawiły się też u Caitlyn, Samiry oraz Iverna. Jedyną osłabioną bohaterką w tym patchu jest Camille, której dwie umiejętności będą nieco mniej skuteczne.
Wzmocnieni
- Caitlyn
- W Głowę (bierna)
- Częściowo przywrócono reset autoataku po oznaczeniu przez Pułapkę na Yordla (W) oraz Wystrzel Sieć (E)
- W Głowę (bierna)
- Ivern
- Przyjaciel Lasu (bierna)
- Więcej złota (z 27 do 95) i doświadczenia (z 39 do 85) zdobywane za Skalniaka
- Przyjaciel Lasu (bierna)
- Kayle
- Boskie Wywyższenie (bierna)
- W stanie Błogosławionym jej fale ognia będą skalować się z dodatkowym zasięgiem ataku (po osiągnięciu 11. poziomu)
- Boskie Wywyższenie (bierna)
- Samira
- Piekielny Spust (R)
- Usunięto koszt many (na każdym poziomie umiejętności)
- Piekielny Spust (R)
- Twitch
- Walę na Oślep (R)
- Dodatkowy dystans bełtów skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.
- Walę na Oślep (R)
- Urgot
- Wtórny Ogień (bierna)
- Zasięg ataku strzelby umiejętności biernej skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.
- Czystka (W)
- Zasięg autonomicznego ataku Czystki skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.
- Wtórny Ogień (bierna)
Osłabieni
- Camille
- Taktyczne Podcięcie (W)
- Mniejsze dodatkowe obrażenia zewnętrznego stożka z 6–8% (+3,3% za każde 100 pkt dodatkowego AD) do 5–7% (+2,5% za każde 100 pkt dodatkowego AD) maksymalnego zdrowia celu
- Haki (E)
- Dłuższy czas odnowienia z 16–10 do 16–12 sekund
- Taktyczne Podcięcie (W)
Modyfikacje
- Kled
- Skaarl, Tchórzliwa Jaszczurka (bierna)
- Zmiana sposobu obliczania zdrowia (od teraz podstawowe zdrowie Skaarla wlicza się do podstawowego zdrowia Kleda, a premie żywotności z przedmiotów zakupione przez Kleda – do dodatkowego zdrowia Skaarla)
- Gra będzie dwukrotnie częściej sprawdzała, czy Odwaga Skaarla została już maksymalnie przywrócona
- Potyczka (E)
- Krótszy czas odnowienia z 14–10 do 13–9 sekund
- Większe skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku z 60% do 65% dodatkowego AD
- Skaarl, Tchórzliwa Jaszczurka (bierna)
Przedmioty i runy
Zgoła inaczej wygląda to w przypadku itemów oraz run, bowiem tu pojawiło się znacznie więcej nerfów, a wzmocnienia otrzymały tylko jeden przedmiot oraz jedna runa. Są nimi Kostur Archanioła oraz Zdobywca – pierwszy z nich będzie kosztował aż o 400 sztuk złota mniej, natomiast wspomniana runa będzie działać dłużej oraz zagwarantuje więcej mocy w późniejszych etapach. Zaledwie jedna runa znalazła się też na liście nerfów, aczkolwiek tam trafiło aż pięć przedmiotów.
Wzmocnione
- Kostur Archanioła
- Mniejszy koszt skompletowania z 950 do 550
- Zdobywca
- Więcej siły adaptacyjnej za ładunek z 2–4 na 2–4,5 pkt
- Dłuższy czas działania z 4 do 5 sekund
Osłabione
- Aksjomatyczny Łuk
- Mniejsze skrócenie czasu odnowienia superumiejętności przez fluktuację z 25% do 20%
- Kosmiczny Impuls
- Mniej mocy umiejętności z 75 do 65 pkt
- Mniej zdrowia z 250 do 200 pkt
- Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu Czarnego Pląsu z 20% (zanikających do 10%) do 15% (zanikających do 5%)
- Korona Roztrzaskanej Królowej
- Mniej mocy umiejętności z 70 do 60 pkt
- Rękawica Mroźnego Ognia
- Mniejsze obrażenia pola (z 20–100 do 12–85 pkt dla bohaterów walczących w zwarciu, z 10–50 do 6–42,5 pkt dla bohaterów walczących z dystansu, w obu przypadkach całkowicie usunięto skalowanie od maksymalnego zdrowia)
- Zasłona Równości
- Mniejsze obrażenia dodatkowe Iskrzenia z 12% na 5 sekund na 9% na 4 sekundy
- Drapieżnik
- Mniej maksymalnej prędkości ruchu z 60% do 45%
- Dłuższy czas narastania z 1 do 1,5 sekundy
Modyfikacje
- Lodowcowe Ulepszenie
- Zmiana w stopniu spowolnienia – mniej ogółem z 35% do 30%, więcej za każde 100 AP z 2% do 3%, więcej za każde 100 dodatkowego AD z 2% do 4%, więcej za każde 10% siły leczenia i tarcz z 5% do 7%
- Zabójcze Tempo
- Mniej prędkości ataku za każdy ładunek dla bohaterów walczących w zwarciu z 15% do 13%, ale więcej dla bohaterów walczących na dystans z 5% do 7%
- Mniej dodatkowego zasięgu ataku dla bohaterów walczących na dystans ze 100 do 75 jednostek
Inne zmiany
Smoki
Pojawiły się też pewne zmiany w nowych Smokach, a w zasadzie Smoczycach, sugerując się dokładnie opisem patcha. W przypadku zarówno Hextechowej, jak i Chemtechowej Smoczycy usprawniono nieco ich wzmocnienia, aczkolwiek Dusza drugiej z nich będzie słabsza. Oto szczegółowa lista zmian dotyczących Smoków – wróć, Smoczyc:
- Chemtechowa Smoczyca
- Więcej dodatkowych obrażeń za każdy ładunek z 5% do 6%
- Krótszy okres, na jaki zostają wskrzeszeni posiadacze Chemtechowej Duszy z 5 do 4 sekund oraz mniej obrażeń po wskrzeszeniu z 67% do 60%
- Hextechowa Smoczyca
- Więcej przyspieszenia umiejętności z 5 do 6 jednostek oraz więcej prędkości ataku z 5% do 6% za każdy ładunek
Oprócz tego pojawiły się też zmiany w Superksiędze Czarów oraz trybie ARAM. Ponadto do gry trafią nowe skórki z serii Wytwornych, a otrzymają je między innymi Brand (również w Edycji Prestiżowej), Zed, Leona oraz LeBlanc. Pełny opis patcha 11.24 możecie znaleźć pod tym adresem.