Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawił się patch 11.24. Jest to druga aktualizacja przedsezonowa, która nie tyle wprowadza wielkie nowości, ile ma na celu balans już obecnych w grze rzeczy. I tak zmian doczekało się kilku czempionów, niektóre przedmioty oraz runy, a do tego oba nowe smoki w grze.

Bohaterowie

Łącznie na liście zmodyfikowanych bohaterów znalazło się osiem pozycji, a większość z nich otrzyma tylko wzmocnienia. W przypadku trzech postaci – Kayle, Twitcha oraz Urgota – głównie mowa o dodatkowym bonusie do zasięgu, aczkolwiek usprawnienia pojawiły się też u Caitlyn, Samiry oraz Iverna. Jedyną osłabioną bohaterką w tym patchu jest Camille, której dwie umiejętności będą nieco mniej skuteczne.

Wzmocnieni

  •  Caitlyn
    • W Głowę (bierna)
      • Częściowo przywrócono reset autoataku po oznaczeniu przez Pułapkę na Yordla (W) oraz Wystrzel Sieć (E)
  • Ivern
    • Przyjaciel Lasu (bierna)
      • Więcej złota (z 27 do 95) i doświadczenia (z 39 do 85) zdobywane za Skalniaka
  • Kayle
    • Boskie Wywyższenie (bierna)
      • W stanie Błogosławionym jej fale ognia będą skalować się z dodatkowym zasięgiem ataku (po osiągnięciu 11. poziomu)
  • Samira
    • Piekielny Spust (R)
      • Usunięto koszt many (na każdym poziomie umiejętności)
  • Twitch
    • Walę na Oślep (R)
      • Dodatkowy dystans bełtów skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.
  • Urgot
    • Wtórny Ogień (bierna)
      • Zasięg ataku strzelby umiejętności biernej skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.
    • Czystka (W)
      • Zasięg autonomicznego ataku Czystki skaluje się teraz z dodatkowym zasięgiem ataku.

Osłabieni

  • Camille
    • Taktyczne Podcięcie (W)
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia zewnętrznego stożka z 6–8% (+3,3% za każde 100 pkt dodatkowego AD) do 5–7% (+2,5% za każde 100 pkt dodatkowego AD) maksymalnego zdrowia celu
    • Haki (E)
      • Dłuższy czas odnowienia z 16–10 do 16–12 sekund

Modyfikacje

  • Kled
    • Skaarl, Tchórzliwa Jaszczurka (bierna)
      • Zmiana sposobu obliczania zdrowia (od teraz podstawowe zdrowie Skaarla wlicza się do podstawowego zdrowia Kleda, a premie żywotności z przedmiotów zakupione przez Kleda – do dodatkowego zdrowia Skaarla)
      • Gra będzie dwukrotnie częściej sprawdzała, czy Odwaga Skaarla została już maksymalnie przywrócona
    • Potyczka (E)
      • Krótszy czas odnowienia z 14–10 do 13–9 sekund
      • Większe skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku z 60% do 65% dodatkowego AD

Przedmioty i runy

Zgoła inaczej wygląda to w przypadku itemów oraz run, bowiem tu pojawiło się znacznie więcej nerfów, a wzmocnienia otrzymały tylko jeden przedmiot oraz jedna runa. Są nimi Kostur Archanioła oraz Zdobywca – pierwszy z nich będzie kosztował aż o 400 sztuk złota mniej, natomiast wspomniana runa będzie działać dłużej oraz zagwarantuje więcej mocy w późniejszych etapach. Zaledwie jedna runa znalazła się też na liście nerfów, aczkolwiek tam trafiło aż pięć przedmiotów.

Wzmocnione

  • Kostur Archanioła
    • Mniejszy koszt skompletowania z 950 do 550
  • Zdobywca
    • Więcej siły adaptacyjnej za ładunek z 2–4 na 2–4,5 pkt
    • Dłuższy czas działania z 4 do 5 sekund

Osłabione

  • Aksjomatyczny Łuk
    • Mniejsze skrócenie czasu odnowienia superumiejętności przez fluktuację z 25% do 20%
  •  Kosmiczny Impuls
    • Mniej mocy umiejętności z 75 do 65 pkt
    • Mniej zdrowia z 250 do 200 pkt
    • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu Czarnego Pląsu z 20% (zanikających do 10%) do 15% (zanikających do 5%)
  • Korona Roztrzaskanej Królowej
    • Mniej mocy umiejętności z 70 do 60 pkt
  •  Rękawica Mroźnego Ognia
    • Mniejsze obrażenia pola (z 20–100 do 12–85 pkt dla bohaterów walczących w zwarciu, z 10–50 do 6–42,5 pkt dla bohaterów walczących z dystansu, w obu przypadkach całkowicie usunięto skalowanie od maksymalnego zdrowia)
  •  Zasłona Równości
    • Mniejsze obrażenia dodatkowe Iskrzenia z 12% na 5 sekund na 9% na 4 sekundy
  • Drapieżnik
    • Mniej maksymalnej prędkości ruchu z 60% do 45%
    • Dłuższy czas narastania z 1 do 1,5 sekundy

Modyfikacje

  • Lodowcowe Ulepszenie
    • Zmiana w stopniu spowolnienia – mniej ogółem z 35% do 30%, więcej za każde 100 AP z 2% do 3%, więcej za każde 100 dodatkowego AD z 2% do 4%, więcej za każde 10% siły leczenia i tarcz z 5% do 7%
  •  Zabójcze Tempo
    • Mniej prędkości ataku za każdy ładunek dla bohaterów walczących w zwarciu z 15% do 13%, ale więcej dla bohaterów walczących na dystans z 5% do 7%
    • Mniej dodatkowego zasięgu ataku dla bohaterów walczących na dystans ze 100 do 75 jednostek

Inne zmiany

Smoki

Pojawiły się też pewne zmiany w nowych Smokach, a w zasadzie Smoczycach, sugerując się dokładnie opisem patcha. W przypadku zarówno Hextechowej, jak i Chemtechowej Smoczycy usprawniono nieco ich wzmocnienia, aczkolwiek Dusza drugiej z nich będzie słabsza. Oto szczegółowa lista zmian dotyczących Smoków – wróć, Smoczyc:

  • Smok Chemtechowy (Chemtech Dragon) Chemtechowa Smoczyca
    • Więcej dodatkowych obrażeń za każdy ładunek z 5% do 6%
    • Krótszy okres, na jaki zostają wskrzeszeni posiadacze Chemtechowej Duszy z 5 do 4 sekund oraz mniej obrażeń po wskrzeszeniu z 67% do 60%
  • Smok Hextechowy (Hextech Dragon) Hextechowa Smoczyca
    • Więcej przyspieszenia umiejętności z 5 do 6 jednostek oraz więcej prędkości ataku z 5% do 6% za każdy ładunek

Oprócz tego pojawiły się też zmiany w Superksiędze Czarów oraz trybie ARAM. Ponadto do gry trafią nowe skórki z serii Wytwornych, a otrzymają je między innymi Brand (również w Edycji Prestiżowej), Zed, Leona oraz LeBlanc. Pełny opis patcha 11.24 możecie znaleźć pod tym adresem.