STS
Dota 2
Fot. Dota 2

Ray tracing sposobem na odświeżenie Doty 2?

W dobie odmładzania, czy po prostu ulepszania grafiki gier poprzez ray tracing mnóstwo ikonicznych tytułów otrzymało drugie życie. Tytuły wsparte przez technologię NVIDIA takie jak Minecraft, Quake 2, Fortnite, Crysis i wiele innych zostały wyraźnie odmłodzone. Grając w nowsze tytuły jak Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, czy Watch Dogs: Legion również można się wspomóc […]

W dobie odmładzania, czy po prostu ulepszania grafiki gier poprzez ray tracing mnóstwo ikonicznych tytułów otrzymało drugie życie. Tytuły wsparte przez technologię NVIDIA takie jak Minecraft, Quake 2, Fortnite, Crysis i wiele innych zostały wyraźnie odmłodzone. Grając w nowsze tytuły jak Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, czy Watch Dogs: Legion również można się wspomóc technologią śledzenia promieni. Wygląda na to, że Dota 2 prawdopodobnie również wkroczy w erę ray tracingu.

Czy ray tracing w Docie pomoże przyciągnąć nowych graczy?

Do niedawna Valve zdawało się robić niewiele, aby jego flagowiec w postaci Doty 2 zwiększał swoją bazę graczy. Jednak to się zmieniło, ponieważ poza organizowaniem The International, na którym producent raczej nie wychodzi jak Zabłocki na mydle, Valve wzięło się do pracy.

Po pierwsze w ostatnich latach gracze dostali kilka odświeżonych modeli postaci, aby nie przypominały gry sprzed dziesięciu lat, tylko ośmiu. Niestety w tym polu nadal jest dużo do poprawy. Między innymi komputerowy model Morphlinga jest stworzony z mniejszej liczby trójkątów, niż strzała i kołczan Windranger z zestawu wydanego 4 września 2020 roku i nie wygląda to najlepiej.

Po drugie anime DOTA: Dragon’s Blood wydane 25 lipca 2021 roku zgarnęło dobre recenzje i rozsławiło mobę. Po trzecie w związku z produkcją Studia Mir Valve wprowadziło New Player Experience, aby nowi gracze mieli możliwość spokojnej nauki.

Użytkownik Twittera o pseudonimie wickedplayer494 zauważył, że w plikach dzisiejszej aktualizacji wystąpi możliwość wprowadzenia w przyszłości nowych komend. Najważniejszą jest opcja startu gry -gpuraytracing. Według obserwacji śledzącego sztandarowe produkcje Valve oraz League of Legends taka opcja będzie wymuszać przełączenie grafiki z DirectX na Vulcan. Pozwoli to na odciążenie procesorów i efektywne używanie ray tracingu.

ray tracing

Jeśli Dota wejdzie w erę ray tracingu, to przyszłość moby będzie malować się w lepszych kolorach. Ten zabieg powinien pomóc w przelaniu się technologii na kolejne tytuły wykorzystujące silnik Source 2. Dzięki temu oczekiwanie na wprowadzenie silnika do CS:GO wywoła jeszcze więcej emocji i pytań. Valve zwykle nie spieszy się z wydawaniem swoich projektów, więc należy uzbroić się w cierpliwość.

Najnowsza aktualizacja Doty pojawiła się w nocy z 14 na 15 grudnia i jej główną zawartością był zimowy Battle Pass. Więcej o aktualizacji przeczytacie tutaj.

Tagi: , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close
Manchkin Crazy Raccoon Champions

Munchkin oficjalnie opuszcza szeregi Crazy Raccoon

Grudzień zapowiada się na naprawdę bardzo pracowity miesiąc dla wielu dywizji VALORANTA. Zaledwie kilka dni temu zakończyły się pierwsze mistrzostwa ś...