Pierwszy tegoroczny patch w League of Legends nie był szczególnie obszerny, zwłaszcza jeśli chodzi o zmiany w czempionach. Modyfikacji dokonano raptem u czterech postaci i nie były to ogromne metamorfozy. Znacznie więcej Riot Games przygotowało natomiast na łatkę oznaczoną numerem 12.2 – w niej zmian doczeka się aż piętnaścioro bohaterów, o czym dowiedzieliśmy się z wczorajszego wpisu Riot Phlox. W przypadku zdecydowanej większości nie wiemy jeszcze, co planuje amerykańskie studio, ale inaczej sprawa ma się z Janną – ją czekają naprawdę spore modyfikacje.
Bohaterowie
Jak wspomnieliśmy, w poprzednim patchu zmian doczekały się cztery postacie. Tym razem tylko na liście wzmocnień pojawiło się natomiast aż siedem pozycji, a o dwie mniej znalazło się na celowniku Riotu w kwestii osłabień. Trzy postacie natomiast doczekają się zmian, które najprawdopodobniej oznaczać będą usprawnienia w jednych aspektach i nerfy w innych.
Wzmocnienia | Modyfikacje | Osłabienia | |||
Nocturne | Janna | Lulu | |||
Senna | Rengar | Qiyana | |||
Tristana | Tahm Kench | Shen | |||
Veigar | Talon | ||||
Volibear | Zed | ||||
Yasuo | |||||
Yone |
Znacznie więcej uwagi poświęcono Jannie – dokładne plany jej dotyczące przedstawił August Browning, Senior Designer Riot Games. I patrząc na listę zmian, możemy mówić wręcz o drobnym reworku tej postaci. Co prawda działalność większości umiejętności (szczególnie tych dostępnych do aktywacji) pozostała bez zmian, ale w samych wartościach liczbowych dokonano wielu przetasowań. Oto, czego możemy spodziewać się po Jannie w nadchodzącym patchu:
- Janna
- Podstawowe statystyki
- Większa prędkość ruchu z 315 do 330 jednostek
- Większe bazowe obrażenia od ataku z 46 do 52 pkt.
- Większy przyrost obrażeń od ataku z 1,5 na 3 pkt. co poziom
- Mniejszy zasięg ataku z 550 do 500 jednostek
- Pomyślne Wiatry (bierna)
- Premia do prędkości ruchu będzie przyznawana tylko w przypadku, kiedy Janna zmierza w kierunku sojusznika
- Usunięto dodatkowe obrażenia magiczne zależne od prędkości ruchu Janny
- Wyjąca Wichura (Q)
- Mniejszy koszt many z 60–140 do 60–100 pkt.
- Większy minimalny zasięg z 1000 do 1100 jednostek; większy maksymalny zasięg z 1750 do 1760 jednostek
- Krótszy czas podróży tornada z 1,5 do 1,25 sekundy
- Zefir (W)
- Dłuższy czas działania spowolnienia z 2 do 3 sekund
- Dłuższy czas odnowienia z 8–6 sekund do stałych 12 sekund
- Większe obrażenia z 55–175 do 70–190 pkt.
- Większa pasywna premia do prędkości ruchu z 6–10% do 8–12%
- Usunięto dodatkowe obrażenia magiczne zależne od prędkości ruchu Janny
- Oko Cyklonu (E)
- Krótszy czas odnowienia z 16–12 do 15–9 sekund
- Dłuższy czas, po którym tarcza zaczyna zanikać z 0,75 do 1,25 sekundy
- Mniejsza siła tarczy z 80–220 (+70% AP) do 80–200 (+65% AP)
- Usunięto skrócenie czasu odnowienia po trafieniu wroga umiejętnością z kontrolą tłumu; zamiast tego osłabienie ruchu rywala gwarantować będzie zwiększenie mocy leczenia i siły tarcz
- Monsun (R)
- Leczenie będzie teraz mierzone co ćwierć sekundy zamiast co pół (łączna wartość leczenia pozostaje bez zmian)
- Podstawowe statystyki
Inne zmiany
Patrząc na to, jak obszerna jest lista bohaterów do zmian w nadchodzącej aktualizacji, widać wyraźnie, że to na nich Riot postanowił się skupić w łatce 12.2. Znacznie mniej ma do zaoferowania w kierunku innych elementów rozgrywki, jak przedmioty albo runy. Niemniej nie oznacza to, że twórcy LoL-a kompletnie odpuszczą sobie zmiany w tym obszarze – wiemy na przykład, że usprawnień doczekają się Zmora Licza oraz Kryształowy Kostur Rylai. Mniej zadowoleni z patcha 12.2 będą natomiast użytkownicy Zabójczego Tempa, bo runę tę czekają osłabienia. Podobnie sprawa ma się z Duszami dwóch nowych smoczyc w grze.
Przedmioty
Wzmocnienia | Modyfikacje | Osłabienia | |||
Zmora Licza | – | – | |||
Kryształowy Kostur Rylai |
Runy
Wzmocnienia | Modyfikacje | Osłabienia | |||
– | – | Zabójcze Tempo |
Pozostałe
Wzmocnienia | Modyfikacje | Osłabienia | |||
– | – | Dusza Chemtechowej Smoczycy | |||
Dusza Hextechowej Smoczycy |
Patch 12.2 zaplanowany jest na czwartek 20 stycznia.