Przez ostatnie kilkadziesiąt godzin fani PUBG: Battlegrounds musieli uzbroić się w cierpliwość, gdyż z powodu prac konserwacyjnych nie mogli oni bawić się w swój ulubiony tytuł. Przerwa ta miała związek z przejściem produkcji na model free to play, ale spokojnie – wszystko już wróciło do normy, a hitowy battle royale ponownie działa!
Drony, zestawy sanitariusza i inne nowości
Pojawiła się więc idealna okazja, by na własne oczy przekonać się o nowościach wprowadzonych wraz z aktualizacją oznaczoną numerem 15.2. Ta bowiem wprowadziła na wszystkie mapy tzw. wyposażenie taktyczne. Jednym z jego elementów są drony, które dadzą nam zupełnie nowe możliwości jeżeli chodzi o obserwację okolicy i wyłapywanie niebezpieczeństw. Niemniej jest to broń obusieczna, bo w ten sam sposób to przeciwnicy mogą dostrzec nas. Dodatkowo pojawiła się też możliwość wykorzystywania zestawu sanitariusza. Jego posiadacze będą mogli w korzystać z różnego rodzaju buffów związanych z leczeniem czy reanimacją, które będą zajmować dzięki wspomnianemu zestawowi o wiele mniej czasu niż dotychczas.
Z uwagi na fakt, że PUBG stało się teraz darmowe, twórcy postanowili zmniejszyć próg wejścia. W związku z tym dodano zupełnie nowy tryb, pełniący rolę samouczka. Dzięki niemu będzie można dokładnie zapoznać się z zagadnieniami związanymi z poruszaniem się, używaniem broni oraz dostępnych w grze przedmiotów. Poprawek doczekały się też dwie bronie wyposażone w celowniki optyczne, to jest Win94 i WSS. Obie one będą mogły być z łatwością wykorzystywane na krótszych dystansach dzięki zastosowanym ulepszeniom. Nie można też pominąć modyfikacji związanych z czasem przebywania w neutralizacji, który został nieco wydłużony. Dodatkowo powaleni gracze będą poruszać się szybciej niż do tej pory.
Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:
Wyposażenie taktyczne: dron
- Drony będą pojawiać się na każdej mapie
- Drony będą dostępne w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox
- Po zabraniu drona i wyposażeniu się w niego gracz będzie trzymał w dłoni tablet drona
- Wówczas można włączać i wyłączać widok z drona
- Po przejściu do widoku z drona dron wzniesie się w powietrze
- Dron w locie wytwarza dźwięk i charakterystycznie miga światłem
- Wypuszczony dron będzie oznaczony na mapie i minimapie własną ikoną
- Po przejściu do widoku z drona postać gracza przestaje się poruszać i nie można nią sterować, kiedy ogląda się świat z perspektywy drona
- Kiedy widok z drona zostanie wyłączony, dron będzie wisiał w powietrzu w obecnej pozycji
- Gracz może wezwać do siebie drona w locie
- Wezwany dron będzie próbował dolecieć w linii prostej do miejsca, z którego gracz go wezwał
- Dron wróci do miejsca, z którego został wezwany
- Powrót zostanie wstrzymany w trakcie, jeśli gracz spróbuje skorzystać z tabletu drona
- Powrót zostanie wstrzymany w trakcie, jeśli gracz ponownie użyje funkcji wezwania
- Wezwany dron nie może omijać przeszkód ani przelatywać przez obiekty
- Dron ma duży zasięg działania wynoszący 300 m, w którym gracz musi pozostawać podczas sterowania dronem
- Dron ostrzega gracza komunikatem i zakłóceniami na ekranie, że znajduje się mniej niż 90 m od maksymalnego zasięgu działania
- Jeśli dron opuści zasięg działania, ulegnie zniszczeniu, a gracz będzie musiał odnaleźć go i naprawić, żeby skorzystać z niego ponownie
- Dron ma maksymalnie 35 PŻ i może otrzymywać obrażenia z różnych źródeł
- Drona mogą uszkodzić: strzały z broni palnej, wybuchy, ogień, woda, znalezienie się poza zasięgiem działania, zderzenie z pojazdem
- Kiedy PŻ drona zmaleją do 0, spadnie on na ziemię i ulegnie zniszczeniu. Gracz musi odnaleźć drona i go naprawić, żeby ponownie z niego skorzystać
- Dron może zabrać z mapy jeden przedmiot i trzymać go w jednym posiadanym miejscu w ekwipunku
- Dla przykładu: paczka bandaży (5) jest uznawana za jeden przedmiot
- Drony nie mogą zabierać przedmiotów ze zrzutów, skrzyń zabitych graczy i bagażników
- Gracz w widoku z drona może upuścić trzymany przedmiot w dowolnej chwili
- Gracz może odebrać przedmiot trzymany przez drona przez wezwanie drona
- Gracz w widoku z drona może wysyłać ping jak normalnie
- Będzie wyświetlana zwykła ikona pingu
Wyposażenie taktyczne: zestaw sanitariusza
- Zestaw sanitariusza pojawia się na każdej mapie:
- Oprócz zestawu sanitariusza będą pojawiać się 2 paczki bandaży (10 sztuk)
- Zestaw sanitariusza będzie dostępny w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox
- Gracze otrzymują liczne korzyści pasywne wynikające z posiadania zestawu sanitariusza, bez względu na to, czy go trzymają, czy jest schowany
- Skorzystanie z przedmiotu leczącego, takiego jak bandaż, zestaw pierwszej pomocy czy apteczka, zajmuje tylko 3 sekundy
- Reanimacja obezwładnionego członka drużyny zajmuje tylko 3 sekundy
- Podczas korzystania z przedmiotów leczących można chodzić o wiele szybciej niż normalnie podczas korzystania z przedmiotów leczących
- Bandaże i zestawy pierwszej pomocy leczą graczy do maksymalnej liczby PŻ
- Apteczki dają graczom pełne wzmocnienie
- Gracz wyposażony w zestaw sanitariusza uzyskuje możliwość interakcji z rannymi członkami drużyny
- Gracz może zużyć jeden ze swoich przedmiotów leczących na leczenie członka drużyny
- Gracz może przełączać się między różnymi przedmiotami leczącymi na dole ekranu, gdzie normalnie znajduje się tryb ognia broni palnej. Pokazywana jest również liczba wybranych przedmiotów leczących, które gracz ma w ekwipunku
Nowy tryb: samouczek
- Samouczek 1: podstawowy tryb szkoleniowy
- W tym trybie gracze przechodzą przez pięć etapów: podstawowe ruchy postaci, zbieranie broni palnej i strzelanie, zbieranie broni miotanej i rzucanie, korzystanie z przedmiotów leczących, reanimacja obezwładnionego członka drużyny
- Nowi i powracający gracze muszą ukończyć ten tryb przed przejściem do samouczka meczów treningowych z SI
- Obecni gracze, którzy czuję potrzebę potrenowania, również mogą skorzystać z tego trybu na karcie „Trening”
- Samouczek 2: mecz treningowy z SI
- W tym trybie pozorowanego meczu gracze zmierzą się z 99 botami, by zorientować się w przebiegu normalnego meczu
- Mapa: Erangel
- Tylko widok TPP
- W każdej sytuacji i fazie w lewym górnym rogu ekranu pojawiają się komunikaty podpowiadające graczowi, co robić
- Gracze mogą ukończyć ten tryb przez spełnienie jednego z następujących warunków: rozegranie 10 meczów treningowych z SI (do zaliczenia meczu wymagana jest co najmniej określona ilość czasu gry), wykonanie każdej misji. Listę misji można znaleźć na ekranie wyboru trybu gry i w menu systemu
- Obecni gracze również mogą rozegrać do 10 meczów treningowych z SI na danym koncie. Ponieważ częścią rozrywki w PUBG: BATTLEGROUNDS jest obmyślanie strategii do użycia przeciwko prawdziwym przeciwnikom w warunkach battle royale, uważamy, że ograniczenie do 10 meczów treningowych z SI powinno wystarczyć graczom, którzy potrzebują ćwiczeń
- Nowi i powracający gracze, którzy ukończą ten tryb przed rozegraniem wszystkich 10 meczów, będą mogli rozegrać pozostałe
- Mecze treningowe z SI NIE wpływają na: karierę (Statystyki/Historię meczu/Medale/Przetrwanie/Bronie/Potwórki), misje przepustki, misje wydarzeń, battlestat, nagrody w BP, nagrody w PD, mecze niestandardowe
- Misje samouczka w lobby
- Przygotowaliśmy dodatkowe misje, by pomóc graczom oswoić się z grą po ukończeniu obu samouczków
- Gracze mogą sprawdzić listę misji i postępy w każdej z nich na stronie „Wydarzenia”
- Wszystkie misje będą automatycznie przyjmowane
- Gracze, którzy ukończą misje, będą mogli otrzymać różne nagrody. Po odebraniu wszystkich nagród lista misji zniknie
- Misje samouczka w lobby i nagrody są przyznawane tylko raz na danym koncie
- Tryb szkoleniowy
- Na podstawie opinii społeczności dokonaliśmy wielkich ulepszeń obecnego trybu szkoleniowego, by stworzyć bardziej skuteczne i wydajne miejsce dla graczy, którzy chcą szlifować swoje umiejętności
- Strzelnica
- Gracze mogą tam wejść przeze drzwi strzelnicy
- Nawet jeśli kilku graczy wejdzie jednocześnie, każdy będzie ćwiczył na własnej strzelnicy – jak za sprawą magii
- W środku gracze mogą zmieniać odległość celu i jego stan za pomocą przycisków
- Na lewo będą znajdować się dwa monitory udzielające dalszej pomocy: na niższym monitorze będzie wyświetlane zbliżenie strzałów, a na wyższym – wyniki. Z lewej strony wyników znajduje się liczba pocisków, które trafiły w cel, a z prawej – procent pocisków, które trafiły w kółko na celu
- Wyniki nie obejmują strzałów, które chybiły celu
Kolejkowanie czynności
- Dodano kolejkowanie czynności do strzelania, poruszania się po ekwipunku, rozmaitych czynnościach związanych z ruchem itd.
- Czynność przypisana do klawisza zostanie wykonana po włączeniu jej do kolejki.
- Funkcja ta jest domyślnie wyłączona. Trzeba ją włączyć w ustawieniach
- Włączanie funkcji: „USTAWIENIA” > „ROZGRYWKA” > „FUNKCJONALNOŚCI”
Poprawki Win94 i WSS
- Win94
- Gracze mogą przełączać się między lunetą a celownikiem mechanicznym przy użyciu przełącznika funkcji celownika
- Win94 wciąż nie będzie mieć miejsca na dodatek celowniczy, ponieważ celownik mechaniczny jest zamontowany domyślnie
- WSS
- Teraz można do WSS zamontować celownik skośny
Świat
- Usunięcie elementów związanych z PGC
- Zmieniono motyw w lobby
- Usunięto cyfrowy wyświetlacz i graffiti
- Usunięto banner samolotu
- Usunięto ekran wczytywania związany z PGC 2021
- Usunięto ekrany z relacjami na żywo
- Usunięcie Kakao Friends i motywu świątecznego
- Usunięto motyw współpracy z KAKAO FRIENDS
- Zastąpiono obecną grafikę cyfrowego wyświetlacza domyślnym obrazem
- Przywrócono poprzednią minimapę na Vikendi
- Usunięto motyw świątecznego
Poprawki neutralizacji
- Wydłużono czas przejścia do stanu neutralizacji
- Wydłużono czas animacji „przechodzenia do neutralizacji”, co wydłużyło czas nieśmiertelności z 1 do 1,5 sekundy
- Poprawiono czas wykrwawienia w neutralizacji
- 1. raz: 83 sekund → 90 sekund
- 2. raz: 25 sekund → 30 sekund
- 3. raz: 13 sekund → 30 sekund
- 4. raz: 9 sekund → 10 sekund
- 5. raz: 7 sekund → 7 sekund (bez zmian)
- 6. raz: 5 sekund (nowość)
- 7. raz: 4 sekundy (nowość)
- 8. raz: 3 sekundy (nowość)
- 9. raz: 2 sekundy (nowość)
- Zwiększono prędkość ruchu zneutralizowanego gracza o 10%
- Prędkość ruchu pod wodą w neutralizacji pozostaje bez zmian
- Zmniejszono obrażenia od granatu odłamkowego w neutralizacji o 20%
- Obrażenia otrzymane przez gracza noszącego pancerz 3. poziomu teraz odnoszą się do wszystkich okoliczności, również kiedy gracz nic nie nosi
- Poprawka neutralizacji nie dotyczy karabinów snajperskich i kusz, w tym Win94, a ich obrażenia zwiększono
- Karabiny snajperskie: wzrost o 35%
- Kusza: wzrost o 12,5%
- Karabiny snajperskie i kusze zadają obrażenia zależne od stanu pancerza
- Brak zmian w obrażeniach otrzymywanych od broni niewymienionych powyżej