Przez ostatnie kilkadziesiąt godzin fani PUBG: Battlegrounds musieli uzbroić się w cierpliwość, gdyż z powodu prac konserwacyjnych nie mogli oni bawić się w swój ulubiony tytuł. Przerwa ta miała związek z przejściem produkcji na model free to play, ale spokojnie – wszystko już wróciło do normy, a hitowy battle royale ponownie działa!

Drony, zestawy sanitariusza i inne nowości

Pojawiła się więc idealna okazja, by na własne oczy przekonać się o nowościach wprowadzonych wraz z aktualizacją oznaczoną numerem 15.2. Ta bowiem wprowadziła na wszystkie mapy tzw. wyposażenie taktyczne. Jednym z jego elementów są drony, które dadzą nam zupełnie nowe możliwości jeżeli chodzi o obserwację okolicy i wyłapywanie niebezpieczeństw. Niemniej jest to broń obusieczna, bo w ten sam sposób to przeciwnicy mogą dostrzec nas. Dodatkowo pojawiła się też możliwość wykorzystywania zestawu sanitariusza. Jego posiadacze będą mogli w korzystać z różnego rodzaju buffów związanych z leczeniem czy reanimacją, które będą zajmować dzięki wspomnianemu zestawowi o wiele mniej czasu niż dotychczas.

Z uwagi na fakt, że PUBG stało się teraz darmowe, twórcy postanowili zmniejszyć próg wejścia. W związku z tym dodano zupełnie nowy tryb, pełniący rolę samouczka. Dzięki niemu będzie można dokładnie zapoznać się z zagadnieniami związanymi z poruszaniem się, używaniem broni oraz dostępnych w grze przedmiotów. Poprawek doczekały się też dwie bronie wyposażone w celowniki optyczne, to jest Win94 i WSS. Obie one będą mogły być z łatwością wykorzystywane na krótszych dystansach dzięki zastosowanym ulepszeniom. Nie można też pominąć modyfikacji związanych z czasem przebywania w neutralizacji, który został nieco wydłużony. Dodatkowo powaleni gracze będą poruszać się szybciej niż do tej pory.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Wyposażenie taktyczne: dron

  • Drony będą pojawiać się na każdej mapie
  • Drony będą dostępne w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox
  • Po zabraniu drona i wyposażeniu się w niego gracz będzie trzymał w dłoni tablet drona
  • Wówczas można włączać i wyłączać widok z drona
    • Po przejściu do widoku z drona dron wzniesie się w powietrze
    • Dron w locie wytwarza dźwięk i charakterystycznie miga światłem
    • Wypuszczony dron będzie oznaczony na mapie i minimapie własną ikoną
    • Po przejściu do widoku z drona postać gracza przestaje się poruszać i nie można nią sterować, kiedy ogląda się świat z perspektywy drona
    • Kiedy widok z drona zostanie wyłączony, dron będzie wisiał w powietrzu w obecnej pozycji
  • Gracz może wezwać do siebie drona w locie
    • Wezwany dron będzie próbował dolecieć w linii prostej do miejsca, z którego gracz go wezwał
    • Dron wróci do miejsca, z którego został wezwany
    • Powrót zostanie wstrzymany w trakcie, jeśli gracz spróbuje skorzystać z tabletu drona
    • Powrót zostanie wstrzymany w trakcie, jeśli gracz ponownie użyje funkcji wezwania
    • Wezwany dron nie może omijać przeszkód ani przelatywać przez obiekty
  • Dron ma duży zasięg działania wynoszący 300 m, w którym gracz musi pozostawać podczas sterowania dronem
    • Dron ostrzega gracza komunikatem i zakłóceniami na ekranie, że znajduje się mniej niż 90 m od maksymalnego zasięgu działania
    • Jeśli dron opuści zasięg działania, ulegnie zniszczeniu, a gracz będzie musiał odnaleźć go i naprawić, żeby skorzystać z niego ponownie
  • Dron ma maksymalnie 35 PŻ i może otrzymywać obrażenia z różnych źródeł
    • Drona mogą uszkodzić: strzały z broni palnej, wybuchy, ogień, woda, znalezienie się poza zasięgiem działania, zderzenie z pojazdem
    • Kiedy PŻ drona zmaleją do 0, spadnie on na ziemię i ulegnie zniszczeniu. Gracz musi odnaleźć drona i go naprawić, żeby ponownie z niego skorzystać
  • Dron może zabrać z mapy jeden przedmiot i trzymać go w jednym posiadanym miejscu w ekwipunku
    • Dla przykładu: paczka bandaży (5) jest uznawana za jeden przedmiot
    • Drony nie mogą zabierać przedmiotów ze zrzutów, skrzyń zabitych graczy i bagażników
    • Gracz w widoku z drona może upuścić trzymany przedmiot w dowolnej chwili
    • Gracz może odebrać przedmiot trzymany przez drona przez wezwanie drona
  • Gracz w widoku z drona może wysyłać ping jak normalnie
    • Będzie wyświetlana zwykła ikona pingu

Wyposażenie taktyczne: zestaw sanitariusza

  • Zestaw sanitariusza pojawia się na każdej mapie:
    • Oprócz zestawu sanitariusza będą pojawiać się 2 paczki bandaży (10 sztuk)
  • Zestaw sanitariusza będzie dostępny w meczach standardowych, meczach niestandardowych, trybie szkoleniowym i trybie sandbox
  • Gracze otrzymują liczne korzyści pasywne wynikające z posiadania zestawu sanitariusza, bez względu na to, czy go trzymają, czy jest schowany
    • Skorzystanie z przedmiotu leczącego, takiego jak bandaż, zestaw pierwszej pomocy czy apteczka, zajmuje tylko 3 sekundy
    • Reanimacja obezwładnionego członka drużyny zajmuje tylko 3 sekundy
    • Podczas korzystania z przedmiotów leczących można chodzić o wiele szybciej niż normalnie podczas korzystania z przedmiotów leczących
    • Bandaże i zestawy pierwszej pomocy leczą graczy do maksymalnej liczby PŻ
    • Apteczki dają graczom pełne wzmocnienie
  • Gracz wyposażony w zestaw sanitariusza uzyskuje możliwość interakcji z rannymi członkami drużyny
    • Gracz może zużyć jeden ze swoich przedmiotów leczących na leczenie członka drużyny
    • Gracz może przełączać się między różnymi przedmiotami leczącymi na dole ekranu, gdzie normalnie znajduje się tryb ognia broni palnej. Pokazywana jest również liczba wybranych przedmiotów leczących, które gracz ma w ekwipunku

Nowy tryb: samouczek

  • Samouczek 1: podstawowy tryb szkoleniowy
    • W tym trybie gracze przechodzą przez pięć etapów: podstawowe ruchy postaci, zbieranie broni palnej i strzelanie, zbieranie broni miotanej i rzucanie, korzystanie z przedmiotów leczących, reanimacja obezwładnionego członka drużyny
    • Nowi i powracający gracze muszą ukończyć ten tryb przed przejściem do samouczka meczów treningowych z SI
    • Obecni gracze, którzy czuję potrzebę potrenowania, również mogą skorzystać z tego trybu na karcie „Trening”
  • Samouczek 2: mecz treningowy z SI
    • W tym trybie pozorowanego meczu gracze zmierzą się z 99 botami, by zorientować się w przebiegu normalnego meczu
    • Mapa: Erangel
    • Tylko widok TPP
    • W każdej sytuacji i fazie w lewym górnym rogu ekranu pojawiają się komunikaty podpowiadające graczowi, co robić
    • Gracze mogą ukończyć ten tryb przez spełnienie jednego z następujących warunków: rozegranie 10 meczów treningowych z SI (do zaliczenia meczu wymagana jest co najmniej określona ilość czasu gry), wykonanie każdej misji. Listę misji można znaleźć na ekranie wyboru trybu gry i w menu systemu
    • Obecni gracze również mogą rozegrać do 10 meczów treningowych z SI na danym koncie. Ponieważ częścią rozrywki w PUBG: BATTLEGROUNDS jest obmyślanie strategii do użycia przeciwko prawdziwym przeciwnikom w warunkach battle royale, uważamy, że ograniczenie do 10 meczów treningowych z SI powinno wystarczyć graczom, którzy potrzebują ćwiczeń
    • Nowi i powracający gracze, którzy ukończą ten tryb przed rozegraniem wszystkich 10 meczów, będą mogli rozegrać pozostałe
    • Mecze treningowe z SI NIE wpływają na: karierę (Statystyki/Historię meczu/Medale/Przetrwanie/Bronie/Potwórki), misje przepustki, misje wydarzeń, battlestat, nagrody w BP, nagrody w PD, mecze niestandardowe
  • Misje samouczka w lobby
    • Przygotowaliśmy dodatkowe misje, by pomóc graczom oswoić się z grą po ukończeniu obu samouczków
    • Gracze mogą sprawdzić listę misji i postępy w każdej z nich na stronie „Wydarzenia”
    • Wszystkie misje będą automatycznie przyjmowane
    • Gracze, którzy ukończą misje, będą mogli otrzymać różne nagrody. Po odebraniu wszystkich nagród lista misji zniknie
    • Misje samouczka w lobby i nagrody są przyznawane tylko raz na danym koncie
  • Tryb szkoleniowy
    • Na podstawie opinii społeczności dokonaliśmy wielkich ulepszeń obecnego trybu szkoleniowego, by stworzyć bardziej skuteczne i wydajne miejsce dla graczy, którzy chcą szlifować swoje umiejętności
  • Strzelnica
    • Gracze mogą tam wejść przeze drzwi strzelnicy
    • Nawet jeśli kilku graczy wejdzie jednocześnie, każdy będzie ćwiczył na własnej strzelnicy – jak za sprawą magii
    • W środku gracze mogą zmieniać odległość celu i jego stan za pomocą przycisków
    • Na lewo będą znajdować się dwa monitory udzielające dalszej pomocy: na niższym monitorze będzie wyświetlane zbliżenie strzałów, a na wyższym – wyniki. Z lewej strony wyników znajduje się liczba pocisków, które trafiły w cel, a z prawej – procent pocisków, które trafiły w kółko na celu
    • Wyniki nie obejmują strzałów, które chybiły celu

Kolejkowanie czynności

  • Dodano kolejkowanie czynności do strzelania, poruszania się po ekwipunku, rozmaitych czynnościach związanych z ruchem itd.
  • Czynność przypisana do klawisza zostanie wykonana po włączeniu jej do kolejki.
  • Funkcja ta jest domyślnie wyłączona. Trzeba ją włączyć w ustawieniach
    • Włączanie funkcji: „USTAWIENIA” > „ROZGRYWKA” > „FUNKCJONALNOŚCI”

Poprawki Win94 i WSS

  • Win94
    • Gracze mogą przełączać się między lunetą a celownikiem mechanicznym przy użyciu przełącznika funkcji celownika
    • Win94 wciąż nie będzie mieć miejsca na dodatek celowniczy, ponieważ celownik mechaniczny jest zamontowany domyślnie
  • WSS
    • Teraz można do WSS zamontować celownik skośny

Świat

  • Usunięcie elementów związanych z PGC
    • Zmieniono motyw w lobby
    • Usunięto cyfrowy wyświetlacz i graffiti
    • Usunięto banner samolotu
    • Usunięto ekran wczytywania związany z PGC 2021
    • Usunięto ekrany z relacjami na żywo
  • Usunięcie Kakao Friends i motywu świątecznego
    • Usunięto motyw współpracy z KAKAO FRIENDS
    • Zastąpiono obecną grafikę cyfrowego wyświetlacza domyślnym obrazem
    • Przywrócono poprzednią minimapę na Vikendi
    • Usunięto motyw świątecznego

Poprawki neutralizacji

  • Wydłużono czas przejścia do stanu neutralizacji
    • Wydłużono czas animacji „przechodzenia do neutralizacji”, co wydłużyło czas nieśmiertelności z 1 do 1,5 sekundy
  • Poprawiono czas wykrwawienia w neutralizacji
    • 1. raz: 83 sekund → 90 sekund
    • 2. raz: 25 sekund → 30 sekund
    • 3. raz: 13 sekund → 30 sekund
    • 4. raz: 9 sekund → 10 sekund
    • 5. raz: 7 sekund → 7 sekund (bez zmian)
    • 6. raz: 5 sekund (nowość)
    • 7. raz: 4 sekundy (nowość)
    • 8. raz: 3 sekundy (nowość)
    • 9. raz: 2 sekundy (nowość)
  • Zwiększono prędkość ruchu zneutralizowanego gracza o 10%
    • Prędkość ruchu pod wodą w neutralizacji pozostaje bez zmian
  • Zmniejszono obrażenia od granatu odłamkowego w neutralizacji o 20%
  • Obrażenia otrzymane przez gracza noszącego pancerz 3. poziomu teraz odnoszą się do wszystkich okoliczności, również kiedy gracz nic nie nosi
  • Poprawka neutralizacji nie dotyczy karabinów snajperskich i kusz, w tym Win94, a ich obrażenia zwiększono
    • Karabiny snajperskie: wzrost o 35%
    • Kusza: wzrost o 12,5%
    • Karabiny snajperskie i kusze zadają obrażenia zależne od stanu pancerza
  • Brak zmian w obrażeniach otrzymywanych od broni niewymienionych powyżej