Bohaterowie

W kwestii postaci nie dokonano zmian na ostatnią chwilę i jeśli zapoznaliście się ze wstępną listą modyfikacji w patchu 12.2, poniższa część będzie służyć tylko za przypomnienie. Jeśli jednak nie prześledziliście jeszcze zmian, jakie Riot wprowadził na patch 12.2, radzimy się z nimi zapoznać, bo jest ich dość sporo, a w przypadku niektórych postaci – również dość spore. Zwłaszcza jeśli chodzi o Jannę i Tahma Kencha. Królowej disengage'u poświęcono najwięcej uwagi i w mniejszym lub większym stopniu zmodyfikowano każdą z jej umiejętności, jak również jej statystyki podstawowe. U Tahma Kencha aż tak wielu zmian nie ma, aczkolwiek jeśli lubiliście grać lub oglądać tę postać na górnej alei, to szczególnie dobrych wieści nie mamy. Oprócz tego w grze pojawiła się też nowa postać – Zeri.

Tak prezentuje się kompletna lista zmian wśród bohaterów:

Nowości

  • Nocturne Zeri
    • Zeri, Iskierka Zaun została dodana do gry w patchu 12.2. Więcej informacji dotyczących jej umiejętności znajdziecie pod tym adresem.

Wzmocnienia

  • Nocturne Nocturne
    • Podstawowe statystyki
      • Większy przyrost zdrowia co poziom: z 85 do 95 punktów
    • Zwiastun Zmierzchu (Q)
      • Większe skalowanie obrażeń z dodatkowym AD: z 75% do 85%
  •  Samira
    • Piekielny Spust (R)
      • Większe bazowe obrażenia każdego z pocisków: z 0–20 do 5–25 (skalowanie z AD bez zmian)
  • Senna
    • Rozgrzeszenie (bierna)
      • Dodano spowolnienie rywali o 20% (+6% za każde 100 AP, + 10% za każde 100 dodatkowego AD) z ataków podstawowych na 2 sekundy
  • Tristana
    • Podstawowe statystyki
      • Więcej bazowego zdrowia: z 559 do 600
      • Większa bazowa regeneracja zdrowia: z 3,75 do 4
  •  Veigar
    • Złowrogie Uderzenie (Q)
      • Krótszy czas odnowienia: z 7–5 do 6–4 sekund
      • Więcej ładunków Niezwykle Nikczemnej Mocy do po zabiciu dużego stwora/potwora: z dwóch do trzech
  • Volibear
    • Podstawowe statystyki
      • Większy przyrost obrażeń od ataku co poziom: z 3 do 3,5 pkt.
    • Rozszczepiacz Niebios (E)
      • Krótszy czas odnowienia: z 15 do 13 sekund
  • Yasuo
    • Nawałnica Stali (Q)
      • Większe skalowanie obrażeń z AD: ze 100% do 105%
  • Yone
    • Śmiercionośna Stal (Q)
      • Większe skalowanie obrażeń z AD: ze 100% do 105%

Osłabienia

  • Lulu
    • Fanaberia (W)
      • Dłuższy czas odnowienia: z 16–12 do 17–13 sekund
  •  Qiyana
    • Podstawowe statystyki
      • Mniejsza bazowa regeneracja zdrowia: z 7,5 do 6 punktów
    • Gniew Żywiołów (Q)
      • Krótsze działanie strefy ścieżki trawy: z 3,5 do 3 sekund
  • Shen
    • Natarcie Zmierzchu (Q)
      • Mniejsze obrażenia wzmocnionej wersji umiejętności: z 5–7% do 4–6% maksymalnego zdrowia celu (skalowanie z AP bez zmian)
  • Talon
    • Rozpruwanie (W)
      • Mniejsze obrażenia zadawane potworom: ze 130% do 105%
  • Zed
    • Znak Śmierci (R)
      • Mniejsze obrażenia podstawowe: ze 100% do 65% AD

Modyfikacje

  • Janna
    • Podstawowe statystyki
      • Większa prędkość ruchu: z 315 do 330 jednostek
      • Większe bazowe obrażenia od ataku: z 40 do 52 pkt.
      • Większy przyrost obrażeń od ataku: z 1,5 na 3 pkt. co poziom
      • Mniejszy zasięg ataku: z 550 do 500 jednostek
    • Pomyślne Wiatry (bierna)
      • Premia do prędkości ruchu będzie przyznawana tylko w przypadku, kiedy Janna zmierza w kierunku sojusznika
      • Usunięto dodatkowe obrażenia magiczne zależne od prędkości ruchu Janny
    • Wyjąca Wichura (Q)
      • Mniejszy koszt many z: 60–140 do 60–100 pkt.
      • Większy minimalny zasięg: z 1000 do 1100 jednostek; większy maksymalny zasięg: z 1750 do 1760 jednostek
      • Krótszy czas podróży tornada do celu: z 1,5 do 1,25 sekundy
    • Zefir (W)
      • Dłuższy czas działania spowolnienia: z 2 do 3 sekund
      • Dłuższy czas odnowienia: z 8–6 sekund do stałych 12 sekund
      • Większe obrażenia: z 55–175 do 70–190 pkt.
      • Większa premia do prędkości ruchu: z 6–10% do 8–12%
      • Usunięto dodatkowe obrażenia magiczne zależne od prędkości ruchu Janny
    • Oko Cyklonu (E)
      • Krótszy czas odnowienia: z 16–12 do 15–9 sekund
      • Dłuższy czas, po którym tarcza zaczyna zanikać: z 0,75 do 1,25 sekundy
      • Mniejsza wytrzymałość tarczy: z 80–220 (+70% AP) do 80–200 (+65% AP)
      • Usunięto skrócenie czasu odnowienia po trafieniu wroga umiejętnością z kontrolą tłumu – zamiast tego osłabienie ruchu rywala będzie gwarantować Jannie zwiększenie mocy leczenia i siły tarcz
    • Monsun (R)
      • Leczenie będzie teraz mierzone co ćwierć sekundy zamiast co pół (łączna wartość leczenia pozostaje bez zmian)
  •  Tahm Kench
    • Smagnięcie Językiem (Q)
      • Większe spowolnienie: z 40% do 50%
    • Gruba Skóra (E)
      • Mniejszy przelicznik obrażeń w szare zdrowie: z 45–65% do 15–55% (chyba, że w pobliżu są widoczni co najmniej dwaj rywale żywi lub martwi, wtedy 45–65%)
      • Więcej przywróconego zdrowia z szarego zdrowia: z 30–100% do 45–100%
    • Pożarcie (R)
      • Większa tarcza dla sojuszników: z 400–600 (+100% AP) do 500–900 (+150% AP)
      • Zmiana prędkości po pożarciu sojusznika – zamiast spowalniać o 30–10%, od teraz pożarcie kompana zapewni 40% więcej prędkości ruchu na 3 sekundy
  • Rengar
    • Zew Łowów (R)
      • Dodano: Rengar może doskakiwać do wrogów za pomocą swojego następnego ataku podstawowego, gdy jest zakamuflowany

Inne zmiany

Na postaciach zmiany w najnowszej aktualizacji League of Legends się jednak nie kończą. Również niektóre przedmioty oraz runy doczekały się usprawnień, a są nimi chociażby Zmora Licza, Kryształowy Kostur Rylai oraz Zabójcze Tempo. Warto też zwrócić uwagę na ograniczenia w działalności Turbochemicznego Pojemnika, o których nie zostało wspomniane ani słowem we wstępnej liście zmian sprzed tygodnia. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią jednak osłabiono też Dusze najnowszych smoczyc w grze, czyli Hextechowej oraz Chemtechowej.

Oto pełna lista innych zmian w rozgrywce w patchu 12.2:

Przedmioty

  • Zmora Licza
    • Nowy przepis – od teraz budowana z Czarciego Kodeksu, Eterycznego Duszka, Blasku i 550 złota (łączny koszt bez zmian)
    • Dodano – od teraz Zmora Licza będzie gwarantować 15 jednostek przyspieszenia umiejętności
    • Zmiana obrażeń Czaroostrza – mniejsze skalowanie z podstawowymi obrażeniami od ataku ze 150% do 75%, większe skalowanie z mocą umiejętności z 40% do 50%
    • Krótszy czas odnowienia Czaroostrza: z 2,5 do 1,5 sekundy
  • Kryształowy Kostur Rylai
    • Mniejszy koszt skompletowania: z 815 do 415 złota (tańszy o 400 sztuk)
    • Mniejsza premia do mocy umiejętności: z 90 do 75 pkt.
    • Większa premia do zdrowia: z 350 do 400 pkt.
  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Zmiana przyznawania ładunków obrażeń – od teraz będą one przyznawane tylko za obrażenia zadane przeciwko potworom i bohaterom
    • Ograniczono maksymalną liczbę ładunków prędkości ruchu do 10

Runy

  • Zabójcze Tempo
    • Prędkość ataku za każdy ładunek będzie od teraz się skalowała z poziomem bohatera:
      • w przypadku bohaterów walczących w zwarciu: z 13% do 10–15% (na poziomach 1-15)
      • w przypadku bohaterów walczących na dystans: z 7% do 5–9% (na poziomach 1-12)

Smoki

  • Chemtechowa Smoczyca
    • Dusza
      • Mniej zdrowia po wskrzeszeniu: z 80% podstawowego zdrowia + 50% dodatkowego zdrowia do 70% podstawowego zdrowia + 40% dodatkowego zdrowia
      • Krótszy czas życia po wskrzeszeniu: z 4 do 3 sekund
    • Rift
      • Większe dodatkowe maksymalne obrażenia przeciwko wrogom o większym aktualnym poziomie zdrowia: z 10% do 12%
  • Hextechowa Smoczyca
    • Dusza
      • Mniejsze obrażenia nieuchronne łańcucha błyskawic: z 25–75 do 25–50 pkt.

Co jeszcze wnosi patch 12.2?

Oprócz wszystkiego, co już wymieniliśmy, najnowsza aktualizacja w LoL-u wprowadza też aktualizacje efektów wizualnych u Sony oraz Vayne, pięć nowych skórek z serii Porcelanowe (m.in. dla Amumu, Kindred oraz Lux – ta ostatnia również w edycji Prestiżowej), pięć skinów z serii Rozrywkowe oraz wiele rozmaitych bugfixów. Ponadto zapowiedziano powrót trybu ARURF do gry, na który będziemy musieli poczekać jeszcze kilka dni. Pełny opis patcha 12.2 w polskiej wersji językowej znajdziecie pod tym adresem.