Bohaterowie

Dwie pozycje na liście wzmocnionych, trzy na liście do modyfikacji i aż osiem postaci, które oberwały nerf hammerem w łatce 12.3. W przypadku niektórych bohaterów zmiany nie są aż tak bolesne, jak chociażby u LeBlanc, której obrażenia Zniekształcenia (W) będą nieco mniej dotkliwe w późniejszych etapach, aczkolwiek warto też zwrócić uwagę na obecność w tym gronie Zeri, czyli najnowszej postaci w LoL-u, a także Senny, która jeszcze w poprzednim patchu otrzymała wzmocnienia. Największe metamorfozy pojawiły się natomiast u Ahri, gdzie tak naprawdę możemy wręcz mówić o małym reworku. Poniżej pełna lista postaci zmienionych w patchu 12.3:

Wzmocnienia

  • Lillia
    • Melodyjna Kołysanka (R)
      • Dłuższy czas działania uśpienia: z 1,5–2,5 do 2–2,5 sekund
  • Quinn
    • Wyostrzone Zmysły (W)
      • Większa dodatkowa prędkość ataku: z 20–60% do 28–60%
    • Powietrzne Uderzenie (R)
      • Większe skalowanie obrażeń gradu ciosów z AD: z 40% do 70%

Osłabienia

  • Akshan
    • Nieczysta Walka (bierna)
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu po anulowaniu drugiego strzału: z 35–75 do 20–75 pkt.
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia magiczne przy trzech ładunkach: z 20–175 do 10–165 pkt.
  • Amumu
    • Podstawowe statystyki
      • Mniejszy przyrost pancerza co poziom: z 3,5 do 3 pkt.
    • Histeria (E)
      • Mniejsze maksymalne zmniejszenie obrażeń efektu biernego: ze 100% do 50%
  • Caitlyn
    • Podstawowe statystyki
      • Mniejszy przyrost obrażeń od ataku co poziom: z 3,8 do 3,4 pkt.
    • Rozjemca z Piltover (Q)
      • Mniejsze obrażenia zadawane celom znajdującym się z tyłu: z 60% do 50%
  • Corki
    • Uzbrojenie Hextech (bierna)
      • Późniejsze pojawienie się pierwszej paczki: z 8 do 10 minut
      • Dłuższy czas odnowienia się paczki: z 4 do 5 minut
  • LeBlanc
    • Zniekształcenie (W)
      • Mniejsze obrażenia podstawowe: z 75–235 do 75–215 pkt.
  • Senna
    • Rozgrzeszenie (bierna)
      • Mniejsza szansa na pojawienie się Upiora z Mgły po zabiciu stwora lub pomniejszego potwora: z 10% do 2,7777%
  • Twisted Fate
    • Jokery (Q)
      • Mniejsze obrażenia podstawowe: z 60–240 do 60–220 pkt.
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności: z 60% do 70% AP
    • As z Rękawa (E)
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ataku: z 20–40% do 10–40%
  • Zeri
    • Podstawowe statystyki
      • Mniejsza prędkość ruchu: z 330 do 325 jednostek
      • Mniejsze obrażenia w pełni naładowanego ataku podstawowego: z 3–20% do 3–15% maksymalnego zdrowia celu
    • Piorunujący Strzał (R)
      • Mniejsze podstawowe obrażenia magiczne łańcucha wyładowań: z 10–30 do 10–20 pkt. (skalowanie z AP bez zmian)
      • NOWE: Obrażenia magiczne łańcucha wyładowań mogą teraz trafić krytycznie

Modyfikacje

  • Ahri
    • Podstawowe statystyki
      • Mniej bazowego zdrowia: z 526 do 500 pkt.
      • Mniejszy przyrost zdrowia co poziom: z 92 do 82 pkt.
      • Mniejsza regeneracja zdrowia: z 5,5 do 2,5 pkt.
      • Mniejszy bazowy pancerz: z 21 na 18 pkt.
    • Kradzież Esencji (bierna)
      • Zabijanie stworów lub potworów zapewnia Ahri Fragment Esencji. Po uzyskaniu 9 Fragmentów Esencji Ahri je zużywa, aby uleczyć się o 40–120 (+25% AP) punktów zdrowia. Jeżeli Ahri weźmie udział w zabójstwie wrogiego bohatera w ciągu 3 sek. od zadania mu obrażeń, pożre jego Esencję, lecząc się o 80–200 (+35% AP) punktów zdrowia.
    • Zwodnicza Kula (Q)
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności: z 35% do 40%
      • Zmieniony koszt many: z 65–85 do 60–100 pkt.
    • Ogniki (W)
      • Większe obrażenia: z 40–140 do 60–160 pkt.
      • Mniejszy koszt many: z 45 do 25 pkt.
      • Krótszy czas trwania: z 5 do 2,5 sekundy
      • Dłuższy czas trwania buffa do szybkości poruszania się: z 1,5 do 2 sekund
      • Zaktualizowano namierzanie pocisków i sposób zadawania ostatnich ciosów
    • Urok (E)
      • Większe obrażenia: z 60–180 (+40% AP) do 80–200 (+60% AP) pkt.
      • Mniejszy koszt many: z 70 do 50 pkt.
      • Usunięto: umiejętność nie gwarantuje dodatkowych 20% obrażeń zadawanych przeciwnikowi, którego nią trafimy
    • Widmowa Szarża (R)
      • Większa długość trwania: z 10 do 15 sekund
      • NOWE: Konsumpcja Esencji przeciwnika poprzez umiejętność bierną (Kradzież Esencji) w trakcie włączonej Widmowej Szarży wydłuża możliwość ponownego użycia R o maksymalnie 10 sekund i zapewnia dodatkowy ładunek umiejętności ostatecznej (maksymalnie 3 dodatkowe ładunki)
  • Brand
    • Płomień (bierna)
      • NOWE: Przywracanie many po zabiciu wroga nastąpi również, gdy umiejętność Branda zabije cel, który jeszcze nie stał w płomieniach.
    • Piroklazm (R)
      • NOWE: Kula Piroklazmu od teraz będzie priorytetować pobliskich wrogów, nim odbije się w kierunku Branda po osiągnięciu maksymalnego zasięgu.
  • Nami
    • Spiętrzone Fale (bierna)
      • ZMIENIONO: większa początkowa premia do prędkości ruchu z 45 (+20% AP) do 90 (+20% AP), ale teraz zanika z czasem (1,5 sekundy)
    • Błogosławieństwo Władczyni Przypływów (E)
      • Mniejsze obrażenia przy trafieniu: z 25–85 do 20–80 pkt. (skalowanie z AP bez zmian)

Przedmioty

Wielkich zmian w patchu 12.3 doczekały się również przedmioty, a szczególnie te przeznaczone dla wojowników. Jak czytamy w opisie patcha, Riot chce "ponownie ustalić różnice pomiędzy zwinnymi, lecz kruchymi wojownikami, takimi jak Fiora, a tymi mniej gibkimi, lecz wytrzymalszymi, jak Darius". I tak zmian doczekały się między innymi Boski Łamacz, Moc Trójcy, Paszcza Malmortiusa czy też zawsze popularny Chłeptacz Posoki. Zmiany nie ominęły jednak też Turbochemicznego Pojemnika, który od teraz będzie kumulował się szybciej tylko przy otrzymywanych obrażeniach, a nie zadawanych. Oto pełna lista zmian wśród przedmiotów w aktualizacji 12.3:

  • Boski Łamacz
    • Zmieniony przepis (Pożeracz zastąpiony przez Młot Bojowy Caulfielda, reszta bez zmian)
    • Mniejsza premia do zdrowia: z 400 do 300 pkt. (analogiczne osłabienie w przypadku Bogobójcy)
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 35 do 40 pkt. (analogiczne wzmocnienie w przypadku Bogobójcy)
  • Chłeptacz Posoki
    • Zmieniony przepis (Pożeracz zastąpiony przez Młot Bojowy Caulfielda, reszta bez zmian)
    • Mniejsza premia do zdrowia: z 450 do 300 pkt. (analogiczne osłabienie w przypadku Nieustającego Głodu)
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 45 do 55 pkt. (analogiczne wzmocnienie w przypadku Nieustającego Głodu)
  • Czarny Tasak
    • Mniejsza premia do zdrowia: z 450 do 300 pkt.
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 40 do 45 pkt.
    • Większe przyspieszenie umiejętności: z 25 do 30 jednostek
  • Gruboskórność Steraka
    • Usunięto stałą premię do obrażeń od ataku
    • Pazury Do Chwytania (bierne)
      • NOWE: Zapewnia premię 40% podstawowych obrażeń od ataku w formie dodatkowego AD
    • Zew Krwi (bierne)
      • USUNIĘTO: Przedmiot ten nie będzie już leczył za część maksymalnego zdrowia posiadacza po zadaniu lub otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera
    • Linia Życia (bierne)
      • ZMIENIONO: Wartość tarczy będzie od teraz wynosić 75% dodatkowego zdrowia posiadacza i będzie zanikać w ciągu 3,75 sek.
  • Krwiożercza Hydra
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 65 do 70 pkt.
  • Moc Trójcy
    • Większa premia do zdrowia: z 200 do 300 pkt. (analogiczne wzmocnienie w przypadku Mocy Nieskończoności)
    • Potrójne Uderzenie (bierne)
      • Mniejsze obrażenia: z 6% do 4% podstawowego AD za każdy ładunek (dotyczy również Mocy Nieskończoności)
  • Ogniolubny Topór
    • Mniejszy koszt skompletowania: z 450 do 350 (łączny koszt: z 1100 do 1000) złota
  • Ostrze Zniszczonego Króla
    • Większy łączny koszt: z 3200 do 3300 sztuk złota
    • Ostrze Mgły (bierne)
      • Większe obrażenia ataków podstawowych: z 10%/6% do 12%/8% w przypadku odpowiednio bohaterów walczących w zwarciu/na dystans
  • Paszcza Malmortiusa
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 50 do 55 pkt.
    • Większe przyspieszenie umiejętności: z 15 do 20 jednostek
    • ZMIENIONO: Tarcza będzie przyznawana na bazie dodatkowych obrażeń od ataku (225%/168,75% dodatkowego AD w przypadku bohaterów walczących odpowiednio w zwarciu/na dystans), a nie na bazie maksymalnego zdrowia, jak dotychczas
    • Linia Życia (bierne)
      • NOWE: Gdy efekt jest aktywny, posiadacz zyskuje 12% wszechwampiryzmu do końca walki
  • Pochłaniacz Uroków
    • Większa premia do obrażeń od ataku: z 20 do 25 pkt.
  • Taniec Śmierci
    • Większy łączny koszt: z 3100 do 3300 sztuk złota
    • Ignorowany Ból (bierne)
      • ZMIENIONO: Przechowuje mniej obrażeń (z 35%/15% do 30%/10% w przypadku odpowiednio bohaterów walczących w zwarciu/na dystans), ale teraz dotyczy to nie tylko obrażeń fizycznych, lecz każdego rodzaju. Ma też zastosowanie dla obrażeń zadawanych tarczom.
    • Przeciwstawienie (bierne)
      • ZMIENIONO: Zamiast leczenia o 15% maksymalnego zdrowia po zdobyciu zabójstwa lub asysty, efekt będzie leczył o 175% dodatkowego AD, jeśli bohater umrze w ciągu trzech sekund od zadania mu obrażeń
  • Turbochemiczny Pojemnik
    • ZMIENIONO: Posiadacz zyskuje 5 ładunków za każde otrzymane obrażenia od bohaterów i dużych potworów (a nie zadane, jak dotąd), a także jeden ładunek za każde przebyte 25 jednostek odległości (zamiast 15 jednostek jak dotychczas)
    • Większe obrażenia następnego ataku podstawowego przy 100 ładunkach wobec stworom i potworom: zwiększone z 25% do 30% przeciw stworom oraz ze 175% do 200% przeciwko potworom

Inne zmiany

Oprócz tego patch 12.3 wprowadził też kilka drobnych bugfixów oraz innych mniej istotnych poprawek, jak również aktualizację efektów wizualnych Vel'Koza. Ponadto w aktualizacji 12.3 pojawią się też trzy nowe skórki z serii Kryształowej Róży – po jednej dla Akshana, Janny oraz Elise. Pełny opis patcha 12.3 znajdziecie pod tym adresem.