Piłka dłużej podkręcona

Naszym zdaniem Podkręcona Piłka Phoenixa stanowi podstawę jego zestawu umiejętności. Podczas badań różnych modyfikacji stało się jasne, że wzmocnienie jej stanowi klucz do odblokowania potencjału tego agenta. Postanowiliśmy więc przekonać się, jak Phoenix poradzi sobie w świecie, w którym Podkręcona Piłka jest bardziej interesującym wyborem w kontekście pozostałych umiejętności – przyznał Jeff Landa, strateg komunikacji firmy. W efekcie umiejętność ukryta pod przyciskiem Q będzie od teraz działać nieco dłużej, a jej przygotowanie trwać będzie z kolei krócej.

Modyfikacji uległy również Pożoga oraz Drugie Podejście. Ponadto zmian mniejszego kalibru doczekali się Yoru i KAY/O. Spore znaczenie ma także fakt, iż Riot wciąż myśli nad rozwiązaniami, które uprzyjemnią zabawę w VALORANCIE. W tym celu rozpoczęto testy nowej funkcji wykrywania smurfów, czyli graczy rywalizujących na niższym poziomie niż powinni. – Najpierw testujemy tę zmianę w Ameryce Północnej, by mieć pewność, że wszystko działa, jak należy, przed wprowadzeniem funkcji globalnie – stwierdził Landa. A jak długo ów testy potrwają? Tego niestety nie wiemy.

Oto pełny opis patcha 5.01 do VALORANTA:

Aktualizacje agentów

  • Phoenix
    • Podkręcona Piłka (Q)
      • Maksymalny czas trwania Błysku wydłużony z 1,1 sek. do 1,5 sek.
      • Skrócono czas przygotowania Błysku z 0,7 sek. do 0,5 sek.
    • Pożoga (C)
      • Phoenix wyposaży teraz broń szybciej, jeśli przestanie naginać swoją ścianę
    • Drugie Podejście (X)
      • Phoenix odrodzi się przy znaczniku z tarczą o takiej samej wytrzymałości jak w momencie rzucenia umiejętności
  • Yoru
    • Drift przez Wymiary (X)
      • Wydłużono czas trwania ulta z 10 sek. do 12 sek.
      • Skrócono czas odstawienia z 1,2 sek. do 0,8 sek.
  • KAY/O
    • FRAG/ment (C)
      • Zmniejszono średnicę strefy z 10 do 8 metrów
      • Teraz wróg otrzyma obrażenia, nawet jeśli nie znajduje się w polu widzenia
    • NULL/cmd (X)
      • Teraz tylko sojusznicy usłyszą pełen odgłos wskrzeszania KAY/O. Do wrogów dotrze tylko krótki sygnał dźwiękowy, gdy ten proces się rozpocznie, podobnie jak w przypadku kul ultów lub udawania rozbrajania

Systemy dotyczące rozgrywki

  • Nowa funkcja wykrywania smerfowania (Ameryka Północna)
    • Ta nowa funkcja w naszych systemach wykrywania smerfowania została zaprojektowana po to, by nowi gracze (czyli wszystkie nowe konta) byli dobierani do gier przeciwko graczom o właściwym poziomie umiejętności znacznie szybciej niż wcześniej
    • Testy rozpoczną się 11 lipca 2022 roku
  • Poprawiono kolizje podczas chodzenia obok lub za innym graczem
    • Powinno to znacznie ograniczyć drżenie występujące podczas ruchu blisko swoich sojuszników (bieg do punktu w grupie lub przemieszczanie się ze strefy odrodzenia powinny działać lepiej)

Tryby gry

  • Bliźniaczy Łowcy w Gorączce Spike’a będą teraz zadawać obrażenia zniszczalnym ścianom

Naprawione błędy

  • Wydajność
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego włączenie buforu odczytu bezpośredniego powodowało przewijanie czatu lub listy znajomych od razu z góry do samego dołu
  • Yoru
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego nietykalność wywołana Driftem przez Wymiary aktywowała się później, niż zamierzali rzucający
  • Sova
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Strzała-piorun Sovy nie zadawała obrażeń wrogim pułapkom i innym obiektom w grze (innym niż gracze)
  • Fade
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Prześladowca odkrywał wrogów będących po drugiej stronie cienkiej ściany