O przedsezonie opowiedział Matthew "Riot Phroxzon" Leung-Harrison, główny projektant gry z zespołu Summoner's Rift. Celem zmian będzie głównie unowocześnienie całej zawartości gry. Tym razem na celownik deweloperów trafiły system komunikacji, wizja oraz dżungla.

Pingi i totemy

Jesienią będziemy mogli spodziewać się całkowicie odświeżonego systemu pingowania. Menu komunikacji zostanie rozszerzone do aż ośmiu pozycji, pośród których znajdują się takie opcje jak engage, freeze, harass i push. Dodatkowo ułatwione zostanie śledzenie pingów poza ekranem.

Zmiany dotkną także wizję. W sklepie wyraźniejsza będzie informacja o tym, że talizmany można wymieniać w dowolnym momencie gry. Co więcej, kiedy gracz będzie chciał postawić totem w ścianie, system wskaże mu dokładne miejsce, na które ten zostanie przeniesiony. Znacznie ułatwi to zdobycie wizji w trudno dostępnych miejscach.

Kolejny rework dżungli?

Po raz kolejny twórcy przyglądają się roli dżunglera w drużynie. Od nowego sezonu walka z potworami w lesie będzie nieco łatwiejsza. Po pierwsze zmianom ulegnie system oddawania buffów innym graczom. Teraz część łupu wpadnie także na konto leśnika, tak by ten nie był stratny. Ułatwione zostanie także wyciąganie potworów z ich obozowisk. Teraz, by atakować jednocześnie Brzytwodziobów oraz Czerwonego Krzewogrzbieta trzeba stanąć w idealnym miejscu. Deweloperzy planują zmodernizować tę mechanikę, bo chcą, by rola dżunglera była bardziej dostępna dla graczy.

Na Summoner's Rift ma powrócić także Chemtechowa Smoczyca. Tym razem jej Dusza gwarantować będzie zwiększone obrażenia i redukcję otrzymywanych obrażeń, kiedy gracz ma niski stan zdrowia. Chemtechowa mapa natomiast sprawi, że rośliny staną się silniejsze. Rozkwit Wróżby dodatkowo da prędkość poruszania się w stronę odkrytych przeciwników, a Wybuchowa Szyszka zwiększy odległość odrzutu.

O szczegółach planowanych zmian można dowiedzieć się w drugiej części najnowszego filmu Riot Games: