Multiplayer MW II nie jest już tajemnicą

Na samym początku przedstawiciele Infinity Ward powiedzieli co nieco na temat Modern Warfare II, którego zamknięta beta rozpoczyna się już dziś. Dowiedzieliśmy się zatem, jakie nowości względem starszych części skrywa nadchodząca gra. Przede wszystkim w grze pojawi się woda oraz związane z nią mechaniki – pojazdy wodne, pływanie i nurkowanie. Twórcy postanowili też wyeliminować kilka aspektów, z których nie do końca byli zadowoleni we wcześniejszych częściach. Mowa tu m.in. o anulowaniu animacji ślizgania się, co bywa bardzo irytujące. Za to w produkcji pojawią się inne zachowania operatorów. W MW II będą oni mogli zawisnąć na krawędziach budynków, a także wychylić się z okien pojazdów.

Podczas prezentacji poznaliśmy nowe elementy wyposażenia, takie jak mina-wabik czy narzędzie do DDoS-u. Twórcy powiedzieli też kilka rzeczy na temat nowego rusznikarza. Finalnie ujawnili oni kilka informacji związanych z nadchodzącymi mapami – zaprezentowano Sariff Bay (Wojna Lądowa) i Mercado Las Almas (6x6). Co więcej, w MW II zadebiutują tryby Inwazja, który będzie łączył walkę wieloosobową z rywalami AI, oraz Ratowanie Więźniów, gdzie jedna drużyna wciela się w rolę napastników, a druga – obrońców. Największą niespodzianką jest jednak tryb, w którym gracze będą rywalizować w rzucie kamery z trzeciej osoby.

Warzone 2.0 już w listopadzie!

Przede wszystkim potwierdzona została data premiery Call of Duty: Warzone 2.0, czyli 16 listopada. Twórcy podczas eventu po raz pierwszy oficjalnie przedstawili mapę, na której przyjdzie nam walczyć w trybie Battle Royale – Al Mazarah. Będzie to największy obszar bitwy, jaki kiedykolwiek pojawił się w Call of Duty.

W Warzone 2.0 również nie brakuje nowości. System zbierania ekwipunku został całkowicie zmodernizowany. Wycofane zostały zrzuty zaopatrzenia, ale gracze nadal będą mogli używać spersonalizowanych przez siebie broni. Te dostępne będą teraz w stacjach zaopatrzeniowych w różnych cenach. W WZ 2.0 rewolucję przeszedł także system stref. W najnowszej produkcji te będą rozdzielały się na kilka mniejszych kół, co zmusi graczy do lepszej współpracy oraz bardziej przemyślanych rotacji. Poznaliśmy też nowy gułag, choć właśnie ten element prawdopodobnie wzbudził najwięcej kontrowersji. Kiedy gracz zostanie wyeliminowany, trafi na pole bitwy, w którym będzie walczył w formacie dwóch na dwóch.

Do Warzone 2.0 zawitają całkowicie nowe pojazdy takie jak Lekki Czołg, Ciężki Śmigłowiec czy Łódź Hybrydowa. Szybkie poruszanie się po mapie będzie jednak nieco ograniczone ze względu na dostępne paliwo, które będzie można uzupełnić jedynie na stacjach benzynowych. Ostatnim aspektem gry są Twierdze, czyli lokacje bronione przez wrogów AI.

Werdańsk w mobilnym Warzone

Ostatnim z tytułów, które zaprezentowali podczas wydarzenia twórcy, jest Call of Duty: Warzone Mobile. W trybie battle royale na telefonach walczyć będzie ze sobą 120 graczy, a terenem, na którym odbywać się będą potyczki, będzie stary, dobry Werdańsk. Deweloperzy nie ukrywają jednak, że w przyszłości chcą, by także Al Mazarah było dostępne w grze.

Warzone Mobile w dużej części będzie posiadało wszystkie te elementy, które dostępne są lub były w klasycznym Warzone. Mowa tu o pojazdach, kontraktach, stacjach zaopatrzeniowych i gułagu. Twórcy stawiają na dobrą optymalizację, a także łatwą dostępność do gry i proste sterowanie. Ciekawostką jest, że Modern Warfare II, Warzone 2.0 i Warzone Mobile będą dzieliły zawartość. Oznacza to, że np. zakup skórki w jednym z tytułów odblokuje ją także w pozostałych dwóch grach. Podobnie będzie z poziomem konta i punktami doświadczenia – będą one połączone. Nie będzie jednak możliwości bezpośredniego crossplayu pomiędzy klasyczną grą a mobilną.

Pełen zapis transmisji można obejrzeć m.in. na kanale Call of Duty na YouTube.