Patch 5.07 wprowadza ogromne zmiany Fracture i inicjatorów

I tak, przebudowa tej mapy jest bardzo znacząca. Gracze narzekali na nią już od samego wprowadzenia, ale było też dużo opinii, że wiele osób po prostu nie potrafiło na niej grać. No cóż, deweloperzy postanowili ją znaczenie ułatwić. Ogromne zmiany zobaczymy w okolicach Anteny, gdzie usunięto zupełnie jedną ścieżkę. Dodatkowo zeskok przy wejściu na punkt A jest teraz o wiele bezpieczniejszy. Atakujący nie będą musieli przejmować się kilkoma miejscami naraz i będzie to zdecydowanie duża zmiana dla wszystkich graczy niecierpiących grać po tej stronie. Wszystkie modyfikacje Fracture opublikował m.in. znany leaker ValorLeaks na Twitterze.

Oprócz tego zobaczymy ciekawe zmiany dla fleszy Kay/O oraz Skye. Bardzo osłabione zostało szybkie użycie tych umiejętności, aby zachęcić inicjatorów do pomagania swojej drużynie. Teraz postacie te będą lepsze we wspieraniu, aniżeli w kreowaniu okazji dla siebie... przynajmniej w teorii. Poza tym umiejętności ograniczające widoczność zmieniono także u Yoru oraz Reyny i można powiedzieć, że zostały one trochę zbuffowane.

Mało tego – Riot Games postanowiło dodać też coś specjalnego dla personalizacji swojego ekwipunku. Od teraz możemy oznaczać ulubione skórki broni, karty gracza, graffiti, przywieszki oraz ramki poziomu konta. Dodano też możliwość filtrowania kolekcji pod tym względem. Dodatkowo wprowadzono też opcję wyposażenia losowej ulubionej broni, która sprawi, że w każdej grze otrzymamy inną posiadaną przez nas skórkę.

Patch 5.07 do VALORANTA w pełnej krasie:

Aktualizacja agentów

  • Skye
    • Zmieniono skalowanie granatu błyskowo-hukowego Przewodniego Światła (E).
      • Maksymalny czas trwania błysku Przewodniego Światła Skye teraz skaluje się od 1–2,25 sek. w przeciągu 0,75 sek. ładowania po rzuceniu.
      • Przewodniego Światła nie można już zestrzelić ani zniszczyć.
      • Dodano nowe efekty wizualne, interfejs i dźwięki, aby móc komunikować nowy plan zagrania.
      • Wydłużono opóźnienie odstawienia Przewodniego Światła z 0,75 sek. do 0,85 sek.
  • Kay/O
    • DYSK/BŁYSK (Q)
      • Maksymalny czas działania słabszego granatu błyskowo-hukowego (prawy przycisk) zmniejszony z 2 sek. do 1,25 sek.
      • Maksymalny czas działania silniejszego granatu błyskowo-hukowego (lewy przycisk) zwiększony z 2 sek. do 2,25 sek.
      • Wydłużono opóźnienie odstawienia obu granatów z 0,6 sek. do 0,85 sek.
  • Reyna
    • Rzut Okiem (Q)
      • Czas użycia efektów krótkowzroczności zmniejszony z 0,6 sek. do 0,4 sek.
      • Usunięto ograniczenia zasięgu Rzutu Okiem
      • Skrócono opóźnienie odstawienia krótkowzroczności z 0,7 sek. do 0,5 sek.
      • Czas trwania skrócony z 2,6 sek. do 2,0 sek.
  • Yoru
    • Czas trwania ŚLEPEGO WYMIARU (Q) wydłużono z 1,5 sek. do 1,75 sek.
      • Zaktualizowano wygląd błysku.
      • W trybie trzecioosobowym wskaźnik oślepienia nad wrogami i sojusznikami pojawia się teraz za głową postaci w chwili, w której błysk zacznie zanikać. To powinno w bardziej przejrzysty sposób wskazywać, czy gracze zostali w pełni oślepieni, czy też błysk zaczął zaniknać.
      • W trybie pierwszoosobowym wskaźnik pełnego oślepienia będzie malał z czasem, aby lepiej wskazywać, kiedy skończy się pełne oślepienie i zacznie ono zanikać.
      • Wydłużono czas na zdobycie asysty za błyski, krótkowzroczności i ogłuszenia z 1 sek. do 3 sek. od momentu, gdy osłabienie zacznie zanikać.

Aktualizacja map

  • Fracture
    • Otworzono schowek w Arcade, żeby ułatwić atakującym utrzymanie się w przypadku, gdy obrońcy zaczną nacierać z obu stron.
    • W punkcie B zmieniono "skok" na pochylnię prowadzącą na platformę punktu. Dzięki temu poruszanie się po tej przestrzeni powinno być prostsze.
    • Zwężono przestrzeń przy Generatorze na B, żeby łatwiej było zadymić to miejsce. Usunięto niewielki róg, żeby ułatwić próby oczyszczenia tego punktu.
    • Usunięto niewielki schowek w punkcie odrodzenia obrońców, żeby ułatwić odbicia.
    • Dokonano niewielkiego uproszczenia przestrzeni w punkcie A w ramach ogólnych zmian obszarów dookoła.
    • Usunięto jedną ścieżkę przy Antenie, żeby obie strony mogły poruszać się po tej przestrzeni w bardziej bezpośredni sposób.
    • Zeskok na A nie wymaga już sprawdzenia z lewej lub z prawej strony pod kątem obecności wroga przy samym wejściu, co powinno choć zachęcić atakujących do wciśnięcia się do Punktu A z obu stron.
    • Dodanie parapetu na Linie A, co powinno dać obrońcom więcej możliwości początkowego utrzymania i odbicia tego miejsca.

Zmiany postępu

  • Od teraz można Ulubione w swojej kolekcji: oznaczone Ulubione będą przypisane do konta, dopóki ich nie zmienimy, i umożliwią filtrowanie przedmiotów.
    • Skórki broni
    • Karty gracza
    • Graffiti
    • Przywieszki do broni
    • Ramki poziomu konta
  • Dodano opcję wyposażenia "Losowej ulubionej broni" dla każdego rodzaju broni.
    • Wyposażenie tej konkretnej broni sprawi, że w każdej rozgrywanej grze otrzymamy losowo jedną ze swoich ulubionych broni (wraz z jedną z wersji, którą posiadamy) za każdym razem, gdy rozpoczniecie mecz.
  • Dodano możliwość filtrowania kolekcji.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego NULL/cmd KAY/O blokował Działko Killjoy, gdy działko zostało trafione przez puls, a Killjoy nie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Działko Killjoy strzelało prosto przed siebie po strzeleniu we wroga, którego następnie straciło z pola widzenia.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Działko Killjoy po uruchomieniu strzelało, nie mając żadnego celu, jeśli zostało zablokowane podczas strzelania do celu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Phoenix nie wyposażał automatycznie broni po zakończeniu Drugiego Podejścia.
  • Naprawiono Kaskadowe Tąpnięcie Breacha, które pokazywało martwych wrogów w raporcie z bitwy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w przypadku, gdy gracz został ogłuszony przez wiele źródeł, to po zakończeniu pierwszego ogłuszenia usuwane były wszystkie pozostałe efekty ogłuszenia.

Patch 5.07 pojawi się na serwerach dziś w nocy.