Niedźwiedzie na terenie Vikendi

Oto bowiem na Vikendi pojawił się dość nietypowy dla PUBG element. Od teraz bowiem gracze będą musieli uważać nie tylko na innych uczestników spotkania, ale też na... faunę. Na mapie rozmieszczono bowiem jaskinie, w których znalazły się niedźwiedzie. Te strzec będą cennych przedmiotów, ale nie będą łatwe w pokonaniu. A skoro już jesteśmy przy Vikendi, to warto wspomnieć, że na zimową arenę powraca noc, dzięki czemu znowu będziemy mogli rywalizować między sobą o kurczaka w blasku księżyca. W tych niewygodnych warunkach pomoże nam nowa luneta do broni wyposażona w termowizję. Dzięki niej wypatrzenie przeciwników kryjących się w ciemności powinno być łatwiejsze. Co jeszcze?

– W tej aktualizacji do regionów z losową mapą wraca Deston! Za każdym razem staramy się oprzeć nasze wybory co do rotacji na popularności map, ankietach itp., ale docierały do nas opinie, że usuwanie niektórych map z puli losowych map martwiło graczy, którzy lubili na nich grać. Dlatego też postanowiliśmy uwzględnić wasze zdanie i przywrócić Deston do puli losowych map, a w zamian na jakiś czas usunąć Taego. Poza tym nie możemy na razie zbyt wiele ujawnić, ale w związku z waszymi komentarzami planujemy na ten rok znaczne skrócenie odstępów między rotacjami map. Dzięki takiej zmianie każdy gracz z każdego regionu będzie mógł szybciej trafić na różne mapy – komentują sami twórcy.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Rotacja map

  • Regiony z losową mapą
    • Mecz standardowy: Erangel (15%) / Miramar (15%) / DESTON (15%) / KARAKIN (15%) / Vikendi (40%)
    • Tryb rywalizacji: Erangel / Miramar / Taego

Świat

  • Vikendi
    • Niedźwiedzie można zabijać
    • Niedźwiedzie zaczynają atakować, gdy gracz znajdzie się w określonej odległości
    • Na mapie dodano znaki ostrzegające przed niedźwiedziami
    • W jaskiniach niedźwiedzi umieszczono miejsca pojawiania się przedmiotów
    • Dodano skrzynie zawierające cenne przedmioty, ale występujące wyłącznie w jaskiniach niedźwiedzi
    • Statystyki zabójstw/obrażeń niedźwiedzi nie wpływają na przegląd profilu, statystyki, historię meczu, biegłość i ekran końca meczu
    • Niedźwiedzie występują tylko na Vikendi: mecze standardowe, mecze niestandardowe
    • Blask księżyca będzie pojawiał się w meczach losowo
    • Blask księżyca dostępny tylko na Vikendi: mecze standardowe, mecze niestandardowe
    • Celownik termowizyjny wykorzystuje promieniowanie podczerwone do wykrywania niewidocznych przeciwników. Obejmuje to przeciwników ukrywających się w dymie, ciemności, krzakach itd.
    • Celownik termowizyjny to przedmiot pojawiający się w świecie
    • Celownik termowizyjny dostępny tylko na Vikendi: tryb szkoleniowy, mecze standardowe, mecze niestandardowe
    • By niedawno dodane zjawiska pogodowe stały się nieco bardziej realistyczne, dym i płomień z broni miotanej, takiej jak granaty dymne, koktajle Mołotowa itp., nie będą już działać normalnie w strefie zamieci. Podpaleni gracze nie będą też otrzymywać obrażeń w strefie zamieci. Otrzymacie jednak początkowe obrażenia, jeśli ktoś rzuci w was koktajlem Mołotowa
    • Zauważyliśmy, że składane tarcze są trochę za bardzo zakopane w śniegu. Wydobywamy je na wierzch, zwiększając ich częstość pojawiania się w przybliżeniu o 172%
    • Zwiększono liczbę miejsc pojawiania się przedmiotów na stacji kolejowej, w willi, na zamku i w winnicy, by dodatkowo urozmaicić zbieranie sprzętu w różnych miejscach Vikendi
  • Karakin
    • Poprawiono odgłosy stóp i broni na powierzchni i pod ziemią, żeby bardziej się od siebie różniły

Rozgrywka

  • Wyważenie pojawiania się broni
    • Zmieniliśmy ogólną częstość występowania broni kalibru 5,56 mm i 7,62 mm (tylko AR, DMR i LMG), by dla każdego modelu była na podobnym poziomie, a gracze mieli większy wybór broni podstawowej. Zmiana obejmuje wszystkie mapy i tryby
  • Poprawki pojazdów
    • Nieco powiększono Zimę. Usunięto modele pojazdów z otwartymi dachami, takie jak UAZ, Mirado i pickup, ponieważ podróżujący nimi byli zbyt odsłonięci.Dacia i UAZ będą się teraz pojawiać na Taego
    • Pickup i UAZ mają teraz bagażnik. Pojemność: 250
  • W ustawieniach dodano opcję wyłączenia wyświetlania kamizelki i pasa na postaci w grze
    • Skróty (pokaż/ukryj kamizelkę/pas) są dostępne tylko na PC

Wydajność

  • Zoptymalizowano kilka elementów ekranowych w grze, takich jak pasek PŻ, efekty krwi przy trafieniu, ekwipunek itd. w celu poprawienia płynności
  • Usunięto zacięcia w kilku miejscach (kroki w grze, wczytywanie PUBG ID, nakładanie skórek broni itd.) w celu poprawienia płynności
  • Poprawiono logikę anulowania interakcji w pojazdach w niektórych sytuacjach w grze
    • Odnosi się to szczególnie do prostszych pojazdów

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Usunięto ogólne błędy w grze
    • Usunięto błąd, na skutek którego nie można było reanimować zneutralizowanego kolegi z drużyny, którego się przenosiło
    • Usunięto błąd, na skutek którego z pewnej odległości nie było widać emotki innego gracza
    • Usunięto błąd, na skutek którego widz nie widział efektów dopalacza poduszkowca
    • Usunięto błąd, na skutek którego ciało postaci powoli wysuwało się przez okno podczas strzelania z siedzeń 2-4 w pickupie
    • Usunięto błąd, na skutek którego ustawienia gracza z opcji Mecz niestandardowy -> Ustawienia meczu -> Czas reanimacji DBNO nie miały zastosowania do sesji gracza
    • Usunięto błąd, na skutek którego z pewnej odległości na oceanie obszar stawał się czarny
    • (PC) Usunięto błąd podczas oglądania, na skutek którego od strony oglądanego gracza słychać było dzwonienie utrzymujące się po przełączeniu się na innego gracza
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego punkt widzenia był na krótko niezręcznie ustawiony po wykonaniu pewnych kroków w trybie FPP i przełączeniu się na TPP
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego ekran był niezręcznie wyświetlany po powrocie do gry w samolocie ewakuacyjnym
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego odgłosy kroków gracza były nieco głośniejsze podczas sprintu w lewo, w prawo lub do tyłu, kiedy szybkość ruchu jest taka sama jak przy zwykłym chodzie
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego przy tańcu zwycięstwa 56 dźwięk nie był odtwarzany w kolejności.
  • Świat
    • Usunięto problemy z kolizjami, teksturami, wydajnością i inne ogólne błędy na Vikendi, Miramar i Karakin
    • Usunięto błąd, na skutek którego na pewnym obszarze Sanhok odkryto utratę trawy
    • (Konsole) Usunięto błąd, na skutek którego na Haven ciężarówki taktyczne atakowały się nawzajem.
  • Interfejs/wrażenia z gry
    • Usunięto błąd, na skutek którego podgląd szyny K2 nie odpowiadał wyglądowi w grze
    • Usunięto błąd, na skutek którego przedmioty w rodzaju kamizelki lub hełmu pokazywane w ekwipunku z czerwonym wskaźnikiem były pokazywane z odwróconym czerwonym wskaźnikiem po umieszczeniu ich w ekwipunku drona
    • Usunięto błąd, na skutek którego na ekranie pojawiał się komunikat „Za mało miejsca”, kiedy postać z pełnym ekwipunkiem (trzymająca defibrylator) została zneutralizowana przed jakimś przedmiotem
    • Usunięto błąd, na skutek którego na ekranie wyników meczu niestandardowego u gospodarza i obserwatora wyświetlany był tylko gracz z pierwszego miejsca
    • Usunięto błąd z niewłaściwym tłumaczeniem tekstów „Podstawowa skórka informacji o zabójstwach” i „Specjalna skórka informacji o zabójstwach” na ekranie Kryjówka -> Broń
    • Usunięto błąd, na skutek którego w oknie raportu trybu Arcade – drużynowy deathmatch nie był wyświetlany gracz, który cię zabił
    • Usunięto błąd, na skutek którego interfejs poz. 1 miejsca na progresywną skórkę broni nie był wyświetlany cały czas tak samo na stronie Step Up
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego menu na stronie wydarzeń nie działały poprawnie
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego nie można było rozdzielić stosów skórek broni na karcie Personalizacja
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego na minimapie wyświetlana była etykietka „Faza 1” podczas czekania na wyspie startowej
    • (PC) Usunięto błąd, na skutek którego grafiki broni Feniksa nie były widoczne w ekwipunku w Steamie
    • (Konsole) Usunięto błąd, na skutek którego przy zmianie fokusu na ekranie Kryjówka -> Handlarz złomem nie był odtwarzany dźwięk
    • (Konsole) Usunięto błąd w interfejsie następnej strony okienka wyskakującego przy rozbieraniu skórki broni wyższej rangi
  • Przedmioty i skórki
    • Problem z przenikaniem: grafika jest widoczna poza widzialną częścią obrazu/obiektu
    • Usunięto błąd, na skutek którego lewe ramię postaci kobiecej noszącej bluzę z kapturem Jiscar stawało się przezroczyste po włożeniu owijek na ręce
    • Usunięto problem z przenikaniem na wysokości pasa postaci kobiecej, która nosi kostium Dead by Daylight „Legion” i spodnie zmarnowanej przyszłości
    • Usunięto problem z przenikaniem na głowie postaci męskiej, która nosi czapeczkę „Status legendy”