R-T, czyli nowy chromatyczny Zadymiarz

Na 30. poziomie Karnetu czeka na wszystkich, jak zawsze, zupełnie nowa postać do odblokowania. R-T został skategoryzowany jako maszyna zniszczenia. Dołącza do grona Zadymiarzy o dalekim zasięgu i potężnej sile uderzenia. Jego atak podstawowy, "stuknij w cel", wystrzeliwuje pojedynczy pocisk, który oznacza przeciwnika. Każdy kolejny atak, łącznie z atakami sojuszników, ściąga znacznik, zadając dodatkowe obrażenia. Atak specjalny, choć nie prezentuje sobą obcej nam mechaniki, jest raczej niecodzienny – nawet jak na Brawl Stars. Robot oddziela górną część swojego ciała, porzucając swoje nogi w miejscu, w którym stoi. Brak dolnej części ciała czynni go odczuwalnie szybszym. Transformacja ta wpływa też na jego sposób atakowania. Zamiast celowanych strzałów, R-T wywołuje wokół siebie i swoich nóg falę uderzeniową o średnim zasięgu. Co więcej, jeden z jego gadżetów pozwala na zadanie dodatkowych 500 punktów obrażeń, posiłkując się pozostawionymi w dowolnym miejscu kończynami. Jeżeli więc przeciwnik przypadkiem się na nie natknie, z pewnością nie będzie zadowolony...

Willow – mityczny potwór z bagien

Sympatyczna? Być może. Przerażająca? Bez zwątpienia. Drugim zaprezentowanym na ten sezon Zadymiarzem jest Willow. Mistrz kontroli, o mitycznej rzadkości, który potrafi całkiem sporo namieszać. Jej atak podstawowy jest bardzo zbliżony do tego, który znamy z repertuaru Barleya. Rzuca swoją latarnią, pozostawiając toksyczną plamę, która zadaje obrażenia rozłożone w czasie. Tu nie dostajemy raczej nic wyjątkowego. Prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero przy jej ataku specjalnym. Willow wystrzeliwuje kijankę, która przylepia się do przeciwnika i całkowicie go leczy. Brzmi to raczej jak działanie na niekorzyść własnej drużyny. I pewnie by tak było, gdyby nie fakt, że Willow przejmuje całkowitą kontrolę nad uleczoną postacią. Do momentu zbicia życia postaci do 30%, jednak nie dłużej niż przez cztery sekundy, można chodzić i używać ataków podstawowych przejętego bohatera wedle własnego uznania. Postać w tym czasie staje się też wroga swoim sojusznikom. Jeśli jeszcze komuś mało, gadżet, z którym pojawi się w grze, zwiększa siłę następnego ataku Willow o 500 punktów, zadając go w całości natychmiast.

Maestrie – nowy system mierzenia postępu

Znany nam dotychczas poziom doświadczenia odchodzi do archiwum. Ślad po nim wciąż pozostanie w naszych profilach, niemniej w jego miejsce pojawiły się maestrie. Zasady ich funkcjonowania są dość proste. Punkty są przyznawane za wygrywane mecze lub rundy (w przypadku Ligi Mocy i Ligi Klubowa). Zdobywane punkty są mnożone zależnie od aktualnych trofeów i Ligi Mocy, a tytuł MVP zwiększa je jeszcze bardziej. Im wyższa pozycja w trofeach/Lidze Mocy/Lidze Klubowej, tym więcej zdobywanych punktów. To sprawia, że nasz progres nie będzie już zależny od wykonanych w grze zadań. Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Każdy gracz zaczyna z 1. poziomem maestrii.
  • Punkty są zdobywane dla każdego Zadymiarza osobno.
  • Poziom maestrii nie spada, niezależnie od liczby porażek.
  • Nie ulega on resetowi.
  • Ilość zdobywanych dziennie punktów jest ograniczona, by nie było powodu spędzać nadmiernych ilości czasu w grze.
  • Zostanie Mistrzem danego Zadymiarza odblokowuje dostęp do ciekawych ikonek, przypinek i jednorazowych nagród, zależnych od rzadkości postaci.

Dodatki kosmetyczne

Sezon 17. w Brawl Stars jest wręcz po brzegi wypchany świeżutkimi skórkami. W grze pojawi się ich tym razem aż 18. Począwszy od tych standardowych, wypuszczonych w ramach Karnetu, poprzez te z linii "Licence to Brawl", aż po "Ayakashi Clan".

Wszystkie skórki wychodzące w sezonie 17:

  • Crimson R-T – Karnet Zadymiarski lub 149 klejnotów
  • Patrol R-T – 29 klejnotów
  • Axl Willow – 29 klejnotów
  • Alleycat Bull – 149 klejnotów
  • Detective Gray – 79 klejnotów + edycja Noir za 29 klejnotów
  • El Mayordomo – Karnet Zadymiarski lub 79 klejnotów
  • Mariposa Piper – do zdobycia w Lidze Mocy, za 149 gemów lub 25000 gwiezdnych punktów
  • Kitsune Lola – 149 klejnotów
  • Otis Oni – 149 klejnotów
  • Tengu Mike – 149 klejnotów
  • Bell Nani – 79 klejnotów
  • Sultan Carl – 149 klejnotów
  • Pop Star Janet – 79 klejnotów
  • Spirit Knight Frank – 149 klejnotów
  • Tanuki Jessie – (odświeżenie) 149 klejnotów
  • Beach Jessie – (odświeżenie) 79 klejnotów
  • Bunny Penny – (odświeżenie) 79 klejnotów
  • Dark Bunny Penny – (odświeżenie) 79 klejnotów

Oczywiście nie zabraknie też kilku nowych przypinek, sprejów, ikonek profilowych oraz zupełnie świeżutkich tytułów do zdobycia na Mistrzowskim Torze. Co więcej, po niemalże pięciu latach doczekaliśmy się graficznego odświeżenia okna meczu. Od tej pory będziemy otrzymywać więcej szczegółów na temat naszych współzawodników i podgląd mapy.

Co jeszcze w nowym sezonie?

Oprócz powyższych nowości, do gry weszło też kilka pomniejszych zmian. Wśród nich, rzecz jasna, nie zabrakło świeżutkiego balansu postaci, rotacji map i naprawy błędów. Oprócz tego do Brawl Stars na stałe weszła zakładka z wydarzeniami społeczności. Co sezon gracze będą mogli wybrać pomiędzy trybami, które wejdą do codziennej rotacji. Na koniec warto też wspomnieć o powrocie Niezniszczalnych Ścian, które z pewnością pamiętają co starsi zawodnicy.

Pełny opis zmian znajdziecie pod tym adresem.