Balans postaci

Zacznijmy od tego, co dla każdego miłośnika gier typu MOBA jest najważniejsze – tych drobnych, a jakże istotnych, zmian w umiejętnościach postaci. Obecny sezon stoi raczej pod szyldem nerfów niż buffów. Doczekaliśmy się też nieco bardziej kompleksowego odświeżenia Bo.

Wzmocnienia:

  • Sandy: zwiększona siła ataku podstawowego (860 → 900)
  • Byron: zwiększona szybkość przeładowania (1600 → 1450)

Osłabienia:

  • Gray: po użyciu umiejętności specjalnej sojusznicy nie są teleportowani od razu
  • Sam: zmniejszona siła umiejętności specjalnej (3400 → 3200)
  • Otis: zmniejszona bazowa liczba punktów życia (3400 → 3200)
  • Grom: zmniejszona siła ataku podstawowego (1160 → 1060)
  • Poco: zmniejszona bazowa liczba punktów życia (4000 → 3700)

Zmiany Bo:

  • Super Totem nie ładuje już pasywnie umiejętności specjalnej. Zamiast tego w swoim zasięgu zwiększa Super Przeładowanie sojuszników o 50%.
  • Zwiększony zasięg gadżetów o 100%.

Aktualizacja klas postaci

Z racji tego, że w grze pojawia się coraz więcej postaci, ich dotychczasowy sposób kategoryzacji zaczął z wolna zawodzić. Co wytrwalsi gracze raczej nie mieli z tym żadnego problemu. Dla tych nowszych jednak przypisanie niektórych z Zadymiarzy do poszczególnych klas mogło się okazywać nieco zwodnicze. Nikt się bowiem raczej nie spodziewa ujrzenia typowego snajpera w kategorii "maszyna zniszczenia" tuż obok bijącego z bliska kolosa z umiejętnością kontroli tłumu. Dlatego też do gry weszły nowe grupy i lekka aktualizacja tych już istniejących.

Istniejące klasy:

  • Maszyna zniszczenia: postać łącząca w sobie wysokie obrażenia i relatywnie dużą przeżywalność. Dobra przeciwko tankom i zabójcom, zdecydowanie słabsza przeciwko strzelcom wyborowym i artylerzystom.
  • Zabójca: bohater z umiejętnościami pozwalającymi szybko zmniejszyć dystans między nim a przeciwnikiem i wyeliminować go dzięki swoim wysokim obrażeniom. Posiada małą liczbę punktów życia. Dobry przeciwko strzelcom i artylerzystom.
  • Tank: posiada bardzo dużą żywotność bazową i umiejętności, które wspomagają przetrwanie. Ma wysoką skuteczność przeciwko zabójcom i duże szanse w pojedynkach ze strzelcami wyborowymi i artylerzystami, jeżeli uda się zbliżyć na odpowiedni dystans.
  • Wsparcie: są to Zadymiarze obdarzeni umiejętnościami wspomagającymi sojuszników. Samodzielnie raczej nie radzą sobie najlepiej na arenie.

Nowe klasy:

  • Strzelec wyborowy: Mistrz precyzji. Zadaje bardzo wysokie obrażenia z dużej odległości, z reguły zmagając się przy tym z dość powolnymi przeładowaniami. Niektórzy strzelcy posiadają umiejętności pozwalające im uciec przed bliskim kontaktem z przeciwnikiem. Bardzo słabi przeciwko zabójcom i artylerzystom i nie najlepsi w starciu z tankami. W pozostałych przypadkach radzą sobie wyśmienicie.
  • Artylerzysta: Świetny w wykorzystywaniu struktur mapy na swoją korzyść. Potrafi strzelać licznymi pociskami poprzez ściany i inne przeszkody, łączy w sobie dużą siłę ataku z elementami kontroli tłumu. Jego mobilność i niewielki zasób punktów życia czyni go łatwym celem dla tanków i zabójców, niemniej unikalne zdolności do wykorzystywania obiektów na mapie na swoją korzyść sprawiają, że jest niesamowicie frustrującym przeciwnikiem.
  • Kontroler: Nastawiony bezpośrednio na kontrolowanie konkretnych części mapy, np. poprzez jej odcięcie za pomocą stawianych obiektów lub użycie silnych umiejętności obszarowych. Jego moc i przeżywalność są z reguły na dość zrównoważonym poziomie.