Santorini w Counter-Strike'u 2?
Silnik Source 2 da wiele nowych możliwości, ale jego implementacja będzie wymagać od twórców nauki, by móc korzystać z nowych narzędzi na takim poziomie jak dotychczas. I w takiej sytuacji znalazł się Shawn "FMPONE" Snelling, czyli autor słynnego Cache'a. Ten kilka lat temu dotykał się znaczącego reworku, ale mimo to jak dotychczas Valve nie zdecydowało się przywrócić go do puli map. Amerykanin jest jednak niezrażony i już teraz zapowiada, iż zamierza przenieść tę arenę na nowy engine. – Każdego dnia wiele się uczymy i wykorzystamy to wszystko przy Cache'u – przyznał 33-letni autor. Niemniej wcześniej zamierza on poświęcić się pracom nad innym projektem.
Mowa tutaj o mapie Santorini, która pierwotnie pojawiła się w Counter-Strike'u: Global Offensive na początku 2016 roku wraz ze startem operacji Wildfire. Niemniej gdy ta dobiegła końca, również polegająca na podkładaniu/rozbrajaniu bomby arena zniknęła z gry i dostępna była jedynie z poziomu Warsztatu Steam. Z tego też powodu młodsi stażem gracze mogą nawet jej nie kojarzyć. – To dużo zabawy. Od lat pracuję z Source'em 2 i już teraz jestem wielkim fanem tego, co ten silnik potrafi. Jestem przekonany, że gdy wszystko będzie jeszcze lepsze, gdy Valve wyda oficjalne narzędzia – nie krył ekscytacji FMPONE. Przy okazji opublikował on kilka screenów, które dokumentują obecny rozwój prac nad Santorini.
Santorini. Source 2. WIP ⚒️ pic.twitter.com/UMm1mWh1Zx
— FMPONE (@FMPONE) April 23, 2023