Zmiany jednostek

Ewolucja postaci już w grze, a jakby nowe poziomy miały mało zamieszać, z pewnością zrobi to balans. Pod ostrzałem znalazły się zarówno jednostki niemal nieużywane, jak i te wręcz nadmiernie wykorzystywane w taliach. Wyjątkowo w zestawieniu nie pojawia się ani jedno zaklęcie, choć były pewne nadzieje na lekkie osłabienie Poisona. Modyfikacje kart są dość drastyczne, co zdecydowanie natychmiastowo odbije się na trendach wśród graczy.

Wzmocnienia

  • Ice Wizard
    • Zasięg obrażeń zadawanych przy stawianiu kart zwiększony o 20%.
  • Night Witch
    • Pojawianie się jednego nietoperza po śmierci bohaterki.
  • Skeleton Dragons
    • Liczba punktów życia zwiększona o 5,8%.
    • Odstęp pomiędzy jednostkami zwiększony o 50%.
  • Battle Healer
    • Leczenie w momencie stawiania karty o mocy 201 punktów życia.
    • Zasięg leczenia przy stawianiu karty o promieniu 2,5 jednostki.

Osłabienia

  • Goblin Hut
    • Zmniejszenie liczby wyrzucanych Goblinów po śmierci do 1.
  • Phoenix
    • Szybkość ataku zmniejszona o 11%.
  • Mighty Miner
    • Liczba punktów życia zmniejszona o 2,2%.
  • Ice Spirit
    • Czas trwania zamrożenia zmniejszony o 7,7%.
  • Goblins
    • Opóźnienie pojawiania się kolejnych jednostek przy stawianiu karty zwiększone o 100%.

Głównym założeniem balansu jest zwiększenie funkcjonalności Battle Healera, która do tej pory grała bardzo pasywną rolę w leczeniu jednostek masowo ustawianych na mapie. Deweloperzy mają nadzieję na nadanie jej nieco bardziej strategicznego znaczenia. To samo tyczy się osłabienia Goblinów, które do tej pory służyły mocno okrążaniu przeciwnych jednostek i odciąganiu ich uwagi. Spowolnienia pojawiania się ich na mapie sprawi, że zadanie to będzie trudniejsze. Dla wielu słabszych graczy może to oznaczać konieczność uczenia się karty od nowa.

W przypadku Night Witch zmiana zdaje się wręcz kuriozalna. W pierwotnej swojej formie wyrzucała ona już bowiem nietoperze w momencie śmierci. Na przestrzeni lat 2017-2019 manewrowaliśmy pomiędzy dwoma a czterema stworami, aż w połowie 2021 roku cztery zamieniły się w zero. Przez ostatnie dwa lata większość graczy prawdopodobnie zdążyła zapomnieć, że ta funkcja w ogóle istniała – zwłaszcza że równolegle tej samej zdolności pozbawiono tradycyjną Wiedźmę, wskrzeszającą szkielety. Ten symboliczny potworek może jednak mieć wartość dla co bardziej zaawansowanych graczy. Zawsze to bowiem jedno mniej uderzenie od wieży w inny, potencjalnie ważniejszy do uratowania, obiekt.