CS2 z nową aktualizacją – zmieniono m.in. menu zakupów, dym i VAC-a
Kompletnej modyfikacji uległ cały system zakupowy. Osoby zaznajomione z VALORANTEM z pewnością będą wiedziały, o co chodzi, bo podobnie jak w grze Riot Games, tak teraz także w Counter-Strike'u 2 będziemy mieli szansę, by pozbyć się przypadkowo zakupionego wyposażenia. Oczywiście tylko przez określony czas, ale nadal jest to spora zmiana, także w kwestii ekonomii, której nie zrujnuje nam już przypadkowo kupiony karabin czy też AWP zgarnięta nim prowadzący zadecydował o grze eco. Przy tej okazji przebudowano też ekwipunek gracza – w jego ramach otrzymamy określoną liczbę slotów, które zapełnimy wybranymi przez nas broniami, służącymi nam potem podczas meczów.
Ponadto deweloperzy postanowili nieco urozmaicić zabawę tym, którzy otrzymali dostęp do zamkniętej bety (ja też chcę :/). Otóż zasłużonego Dusta2 w testach zastąpił równie zasłużony, ale nieobecny dotychczas w CS2 Mirage. Z innych wartych wspomnienia rzeczy – nieco zmodyfikowano wpływ strzelb i granatów odłamkowych na dym, a ponadto poprawiono VAC. Ten od teraz będzie banować oszustów w trybie "na żywo", co oznacza, że jeżeli w trakcie meczu wykryty zostanie nieuczciwy gracz, to spotkanie zostanie przerwane bez konsekwencji dla grających czysto zawodników.
Pełny opis aktualizacji Counter-Strike 2:
Mapy
- Mirage zastąpił Dusta2 na oficjalnych serwerach testowych Counter-Strike'a 2
Narzędzia warsztatu
- przedstawiamy Counter-Strike 2 Workshop Tools, które mogą być włączone i pobrane z menu ustawień wewnątrz gry – narzędzia te pozwolą twórcom społeczności tworzyć skórki do broni, naklejki oraz mapy
- uwaga: warsztat społeczności Steam nie wspiera jeszcze wgrywania map CS2
- edytor poziomów (Hammer) wykorzystuje teraz przyspieszony przez GPU raytracing zarówno do podglądu, jak i odpalania oświetlenia dla map CS2. To znacznie przyspieszy czas kompilacji, ale jednocześnie sprawi, że do pełnego działania Hammera potrzebne jest GPU obsługujące raytracing
- minimalne wymagania Hammer GPU:
- Nvidia 2060Ti 6gb (2080Ti+ rekomendowane)
- AMD 6600XT (6800XT+ rekomendowane)
Bronie
- wyposażenie gracza zostało zmienione
- gracze mają 1 slot startowy dla pistoletu, 4 sloty dla pistoletów, 5 slotów dla broni mid-tier (wcześniej PM i ciężkie) i 5 slotów dla karabinów na każdą ze stron
- możesz przypisać każdą (odpowiednią dla strony) broń do każdego slotu w ramach kategorii
- obsługuje funkcję "przeciągnij i upuść", a jednocześnie zostało zmienione, by zmieścić się na pojedynczym ekranie
Any 5 pistols, any 5 mid-tier weapons, and any 5 rifles. Today's Counter-Strike 2 update introduces a revised loadout system where players select 15 weapons from 3 categories on CT and T-side to bring with them into matches. Including the M4A4 and M4A1-S. pic.twitter.com/enl7mW9qnT
— CS2 (@CounterStrike) June 6, 2023
- menu zakupu wewnątrz gry zostało zmienione
- koło zakupów zostało zastąpione przez siatkę, która pokazuje wszystkie dostępne opcje zakupowe w tym samym czasie
- zakupy kolegów z zespołu są pokazywane w menu zakupu
- wyświetlanie statystyk broni zostało zastąpione przez proste opisy
- gracz może teraz zwrócić każdy zakup, który wykonano w tej samej rundzie i nie został jeszcze użyty
Bought the wrong thing? Meant to buy a different weapon, armor, or grenade? Sell your purchase back and buy again (during buy time). pic.twitter.com/7KJ4WN82XU
— CS2 (@CounterStrike) June 6, 2023
- przedmioty CS:GO obecne w warsztacie społeczności Steam mogą być oglądane w Counter-Strike'u 2
Sub-tick
- poruszanie się sub-tick jest teraz bardziej precyzyjne i mniej "pływające" (zgodnie z uwagami graczy)
- puszczenie klawisza ruchu od teraz właściwie przekazuje czas sub-tick
- od teraz najwyżej usytuowany gracz z potrójnego stacka może strzelać
Wolumetryczny dym
- poprawiono oświetlenie/renderowanie, gdy dym nakłada się na wiele znacząco oświetlonych obszarów
- czas wpływu granatów odłamkowych na dym został zmniejszony
- od teraz strzelby mogą tworzyć większe dziury w dymie
Animacje
- poprawki modelu w ramach funkcji "inspect", by usunąć przeskakiwanie animacji
- dodano różne poprawki modelu oraz łączenia animacji
- poprawiono animację przejścia
- skok w powietrze oraz zbiegnięcie z krawędzi są teraz rozróżniane, by umożliwić odmienny ruch postaci
Dźwięk
- odgłosy kroków gracza są teraz przewidywane w kliencie, zapewniając doświadczenia niezależne od opóźnień
Renderowanie
- poprawiono działanie i responsywność w trybach okna oraz pełnoekranowego okna
- naprawiono różne błędy i artefakty renderowania
Input
- naprawiono błąd, który sprawiał, że input stawał się permanentnie uszkodzony, gdy do jednego klawisza przypisano wiele komend. Możliwość wielu bindów powraca, za wyjątkiem bindu jump-throw (który jest teraz skillową częścią CS-a)
- komendy powiązane z rolką myszy będą teraz niezawodnie wykonywane
- naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowy input po przejściu kontroli nad botem w trybie treningowym
- oglądanie broni jest teraz przewidywane w kliencie, zapewniając bardziej responsywne doświadczenia
VAC
- VAC będzie teraz przyznawać bany na żywo i z wdziękiem przerywać mecz na końcu rundy (chyba że była to ostatnia runda i cheater przegrał)
- taki mecz nie wpłynie na rangę żadnego z graczy
- gracze, którzy nie znajdowali się w lobby z graczem, na którego nałożono VAC-a, otrzymają za ten mecz punkty doświadczenia