Counter-Strike 2 z dwiema nowymi mapami

Counter-Strike 2 zaczął od Dusta2, potem przyszedł Mirage. Od dziś zaś szczęśliwcy, którzy otrzymali dostęp do bety, mogą sprawdzać nowe funkcje i poprawki na legendarnym Nuke'u oraz mapie z odbijaniem zakładników o nazwie Office. A wszystko to w ramach trzech trybów, tj. deathmatchu, trybu turniejowego oraz dodanego wraz z najnowszą aktualizacją trybu uproszczonego. Ponadto twórcy udostępnili nam możliwość inspekcji granatów, a dotychczas spoglądanie z bliska dostępne było jedynie w przypadku zwykłych broni. Kto więc wie, może w przyszłości w CS2 pojawią się np. skórki do smoke'ów albo granatów odłamkowych? Na razie jednak warto skupić się na innych poprawkach, m.in. związanych z bunny hopami, rozchodzeniem się dźwięku czy też zachowaniem kamery.

Pełna lista zmian zawartych w aktualizacji Counter-Strike 2:

Rozgrywka

  • dodano tryb uproszczony

Strzelanie

  • naprawiono rzadkie przypadki, gdy kule nie podążały za wzorem rozrzutu

Mapy

  • dodano Nuke do trybów deathmatch, uproszczony oraz turniejowy
  • dodano Office do trybów deathmatch, uproszczony oraz turniejowy
  • usunięto Mirage

Dźwięki

  • dodano efekty odległości dla wszystkich źródeł dźwięku pozycji
  • usprawniono procesowanie dźwięku 3D
  • dodano ogólne poprawki i ulepszenia miksu
  • naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięki czasami nie uwzględniały wartości okluzji geometrii otoczenia, czego efektem było to, że źródło dźwięku wydawało się bliżej niż faktycznie było
  • naprawiono brakujące niskie częstotliwości w pewnych odległościach od źródeł dźwięku takich, jak granaty czy wystrzał broni
  • naprawiono błąd, w wyniku którego zależnie od pozycji słuchającego niektóre dźwięki były nieco głośniejsze lub cichsze
  • dodano muzykę do ekranów akceptacji meczu oraz ładowania
  • dodano unikalną warstwę okluzji dźwięku, by usprawnić wertykalne pozycjonowanie dźwięku na Nuke'u

Animacje

  • od teraz można dokonywać inspekcji granatów
  • poprawiono animację przywracania zdrowia
  • poprawiono działanie inspekcji dla różnych broni

Poruszanie się

  • naprawiono przypadki niezamierzenie powolnego kucania i powrotu z pozycji kucającej
  • feeling bunny hopów powinien być teraz bliższy temu, z CS:GO działającego na tickracie 128
  • dodano convar sv_jump_spam_penalty_time, by umożliwić precyzyjne dostrojenie feelingu bunny hopów
  • ulepszono odczyt cl_showpos has been enhanced, by pokazać maksymalną prędkość z 3 ostatnich sekund. Liczba ta znajduje się w nawiasie w linii "vel"
  • gracze nie mogą już skakać po zakończeniu rozgrzewki

Sieć

  • Wysyłanie delta frames gry jest teraz asynchroniczne, co zmniejsza użycie głównego wątku procesora przez dedykowany serwer, a tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo utraty ticków

Różne

  • naprawiono błąd, w wyniku którego broń w kaburze była renderowana u martwego gracza
  • dodano niezależną od strony ikonę przedmiotu w ekwipunku/wyposażenia
  • gdy to możliwe, przejście do trybu obserwatora domyślnie będzie odbywać się do widoku z oczu
  • dostosowano przejście między kamerą obserwatora a kamerą swobodną
  • wyśrodkowano tekst trybu gry na ekranie ładowania
  • usunięto "Best out of X rounds" z ekranu ładowania