Counter-Strike 2 z dwiema nowymi mapami
Counter-Strike 2 zaczął od Dusta2, potem przyszedł Mirage. Od dziś zaś szczęśliwcy, którzy otrzymali dostęp do bety, mogą sprawdzać nowe funkcje i poprawki na legendarnym Nuke'u oraz mapie z odbijaniem zakładników o nazwie Office. A wszystko to w ramach trzech trybów, tj. deathmatchu, trybu turniejowego oraz dodanego wraz z najnowszą aktualizacją trybu uproszczonego. Ponadto twórcy udostępnili nam możliwość inspekcji granatów, a dotychczas spoglądanie z bliska dostępne było jedynie w przypadku zwykłych broni. Kto więc wie, może w przyszłości w CS2 pojawią się np. skórki do smoke'ów albo granatów odłamkowych? Na razie jednak warto skupić się na innych poprawkach, m.in. związanych z bunny hopami, rozchodzeniem się dźwięku czy też zachowaniem kamery.
Pełna lista zmian zawartych w aktualizacji Counter-Strike 2:
Rozgrywka
- dodano tryb uproszczony
Strzelanie
- naprawiono rzadkie przypadki, gdy kule nie podążały za wzorem rozrzutu
Mapy
- dodano Nuke do trybów deathmatch, uproszczony oraz turniejowy
- dodano Office do trybów deathmatch, uproszczony oraz turniejowy
- usunięto Mirage
Dźwięki
- dodano efekty odległości dla wszystkich źródeł dźwięku pozycji
- usprawniono procesowanie dźwięku 3D
- dodano ogólne poprawki i ulepszenia miksu
- naprawiono błąd, w wyniku którego dźwięki czasami nie uwzględniały wartości okluzji geometrii otoczenia, czego efektem było to, że źródło dźwięku wydawało się bliżej niż faktycznie było
- naprawiono brakujące niskie częstotliwości w pewnych odległościach od źródeł dźwięku takich, jak granaty czy wystrzał broni
- naprawiono błąd, w wyniku którego zależnie od pozycji słuchającego niektóre dźwięki były nieco głośniejsze lub cichsze
- dodano muzykę do ekranów akceptacji meczu oraz ładowania
- dodano unikalną warstwę okluzji dźwięku, by usprawnić wertykalne pozycjonowanie dźwięku na Nuke'u
Animacje
- od teraz można dokonywać inspekcji granatów
- poprawiono animację przywracania zdrowia
- poprawiono działanie inspekcji dla różnych broni
Poruszanie się
- naprawiono przypadki niezamierzenie powolnego kucania i powrotu z pozycji kucającej
- feeling bunny hopów powinien być teraz bliższy temu, z CS:GO działającego na tickracie 128
- dodano convar sv_jump_spam_penalty_time, by umożliwić precyzyjne dostrojenie feelingu bunny hopów
- ulepszono odczyt cl_showpos has been enhanced, by pokazać maksymalną prędkość z 3 ostatnich sekund. Liczba ta znajduje się w nawiasie w linii "vel"
- gracze nie mogą już skakać po zakończeniu rozgrzewki
Sieć
- Wysyłanie delta frames gry jest teraz asynchroniczne, co zmniejsza użycie głównego wątku procesora przez dedykowany serwer, a tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo utraty ticków
Różne
- naprawiono błąd, w wyniku którego broń w kaburze była renderowana u martwego gracza
- dodano niezależną od strony ikonę przedmiotu w ekwipunku/wyposażenia
- gdy to możliwe, przejście do trybu obserwatora domyślnie będzie odbywać się do widoku z oczu
- dostosowano przejście między kamerą obserwatora a kamerą swobodną
- wyśrodkowano tekst trybu gry na ekranie ładowania
- usunięto "Best out of X rounds" z ekranu ładowania