PUBG z nerfami podręcznego wyposażenia

Co najważniejsze – nerfa w PUBG otrzymał wykrywacz niebieskich chipów. I to nerfa konkretnego, bo skróceniu zasięgu i zwiększeniu czasu odświeżania towarzyszy także to, że teraz wykryci gracze otrzymują komunikat o tym, że zostali przyłapani. W tej sytuacji można założyć, że wielu członków społeczności porzuci ten akurat przedmiot na rzecz innego obecnego w grze wyposażenia. Chociaż nie obyło się też bez innych osłabień, bo np. zmniejszono liczbę użyć zestawu naprawczego. Wzmocniony został za to zestaw sanitariusza. Dzięki niemu od teraz będziemy nieco szybciej zarówno korzystać z poszczególnych form leczenia, jak i ze wskrzeszania naszych sojuszników.

Ponadto przebudowy doczekał się tryb arcade. To właśnie tam dostępne stały się udostępniane wcześniej tryby LABS, w tym intensywne battle royale, i w przyszłości pojawią się w tym miejscu kolejne. To wiąże się także z nowym systemem nagród, bo w ramach spotkań arcade nie będziemy już otrzymywać BP. Zamiast tego nagradzani będziemy punktami arcade, czyli AP. Za każde przekroczenie określonego przez twórców progu coś otrzymamy, ale uwaga – co środę liczba naszej zdobyczy będzie się zerować. Na ekranie końca meczu pojawiła się natomiast funkcja przyznawania pochwał, co ma związek z systemem reputacji wewnątrz PUBG.

Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji PUBG prezentujemy poniżej:

Rotacja map

  • Serwer główny – mecz standardowy
    • Tydzień 1: Erangel / Miramar / Vikendi / Sanhok / Karakin (12-19 lipca)
    • Tydzień 2: Erangel / Taego / Deston / Sanhok / Paramo (21-28 czerwca)
    • Tydzień 3: Erangel / Miramar / Vikendi / Sanhok / Karakin (26 lipca-2 sierpnia)
    • Tydzień 4: Erangel / Taego / Deston / Sanhok / Paramo (2-9 sierpnia)
  • Serwer główny – tryb rywalizacji
    • Erangel (30%) / Miramar (30%) / Taego (30%) / Vikendi (10%)

Wyposażenie taktyczne

  • Wykrywacz niebieskich chipów
    • Gracze wykryci wykrywaczem niebieskich chipów otrzymają powiadomienie w grze. Czas trwania powiadomienia: 3 sekundy
    • Częstość aktualizacji ekranu: 8 sekund → 30 sekund. Dodano zegar odliczający czas do kolejnej aktualizacji ekranu
    • Promień wykrywania przeciwników: 50 m → 30 m
  • Zestaw sanitariusza
    • Nieco skrócono czas użycia następujących przedmiotów leczących użytych na sobie. Czas użycia apteczki: 8 sekund → 7 sekund. Czas użycia zestawu pierwszej pomocy: 6 sekund → 5 sekund. Czas użycia bandaży: 4 sekundy → 3 sekundy
    • Dla wsparcia gry zespołowej nieco skrócono czas użycia następujących przedmiotów leczących użytych na członkach drużyny. Czas użycia apteczki: 7 sekund → 6 sekund. Czas użycia zestawu pierwszej pomocy: 5 sekund → 4 sekundy
    • Czas reanimacji członków drużyny skrócono z 8 sekund do 7 sekund.
  • Zestaw naprawczy
    • Liczba użyć: 10 razy → 6 razy

Przedmioty

  • Plecak z nadajnikiem zakłóceń, wcześniej dostępny na wszystkich mapach oprócz Sanhok i Paramo, od tej aktualizacji będzie pojawiał się również na tych mapach

Tryb arcade

  • W arcade można teraz grać w kilku trybach
    • Drużynowy deathmatch, intensywne battle royale
  • Wcześniej udostępniane i przyszłe tryby LABS będą dostępne w arcade
  • Wprowadzono zmiany interfejsu, w tym na głównym ekranie arcade i w lobby trybu
    • Na głównym ekranie widoczne są wszystkie obecnie dostępne tryby gry
    • Lobby trybu to specjalna przestrzeń do zapoznawania się z zasadami gry i nagrodami, zapraszania graczy do drużyny i uruchamiania dobierania graczy
  • Na koniec każdego meczu arcade będzie teraz wyświetlany ekran końca meczu
    • Zawiera on podsumowanie wyników gry, misji związanych z danym trybem, zdobytych nagród itd.
  • Nowy system nagród
    • Za grę w arcade nie będą już przyznawane nagrody w BP. W ich miejsce wprowadzamy nowy system punktów arcade (AP)
    • AP otrzymuje się w nagrodę za grę w arcade
    • Liczbę zdobytych AP można sprawdzić na ekranie wyników meczu w czasie gry i na ekranie końca meczu
    • Można zdobyć nagrody za każde przekroczenie odpowiedniego progu AP
    • Liczba AP zeruje się co środę o 2:00 (UTC)
  • Nowy medal
    • Dla uczczenia modernizacji arcade dodaliśmy specjalny medal, który można zdobyć za ukończenie prostej misji!
  • Rich Presence
    • Wszystkie nowe tryby gry w arcade, w tym drużynowy deathmatch, będą przedstawiać jednolite informacje Rich Presence. Informacje będą widoczne podczas przebywania w lobby arcade i w czasie gry. Obsługiwane platformy to Steam, Epic Games, Xbox i Discord

Tryb

  • Intensywne battle royale
    • Dostępne w arcade
    • Rozszerzyliśmy tryb intensywnego battle royale o dziesięć nowych aren, po dwie z następujących map: Erangel, Miramar, Taego, Deston i Vikendi
  • Tryb szkoleniowy
    • Do treningu celności/dźwięku dodaliśmy rejestr treningów
    • Wyniki każdej sesji treningu celności/dźwięku są systematycznie dokumentowane
    • W rejestrze treningów znajdują się rozmaite informacje, takie jak wyniki treningu, celność, rozrzut celowanych strzałów i nie tylko
    • Można porównywać swoje poprzednie dokonania i porównywać najnowsze i najwyższe wyniki
    • Dostępne są najwyższe wyniki treningu celności lub treningu dźwiękowego z ostatnich 10, 50 lub 100 sesji
    • Rejestrowanych jest maksymalnie po 100 treningów celności i dźwiękowych, a wcześniejsze wyniki są usuwane
    • Obok przycisku wyjścia z trybu szkoleniowego dodano przycisk rejestru treningów

System reputacji

  • Funkcja pochwały
    • Na ekranie końca meczu dodano możliwość pochwalenia kolegów
    • Gracze mogą wybrać jedną z trzech pochwał, by wyrazić uznanie dla wkładu członka drużyny: mistrz skilla: Wyraża uznanie dla graczy, którzy odważnie stoją na czele ataku i chronią drużynę swoimi zdolnościami bojowymi | nieustraszony dowódca: Wyraża uznanie dla graczy, którzy spokojnie prowadzą drużynę do zwycięstwa i stosują skuteczne strategie nawet w trudnych sytuacjach | spec od komunikacji: Wyraża uznanie dla graczy, którzy poprawiają wyniki drużyny przez jasną komunikację, współpracę i bezinteresowność
    • Otrzymywanie pochwał pomaga w zdobywaniu punktów reputacji i podnoszeniu jej poziomu
    • Pochwały można udzielić członkom drużyny, którzy razem ukończą mecz
    • Można też przejść do następnego ekranu bez dania pochwały
    • Liczba punktów reputacji do zdobycia codziennie za pochwały jest ograniczona
    • Nie wolno chwalić samego siebie
    • Po wyjściu z ekranu końca meczu nie można wrócić do udzielania pochwał
    • Po przejściu na ekran końca meczu lub do lobby otrzymasz powiadomienie o otrzymanych pochwałach i ich źródle. „Gracz X daje ci pochwałę: Mistrz skilla”.
  • Poziom reputacji
    • Poziom reputacji i związane z nim nagrody można sprawdzić w menu Kariera - Przegląd
    • Poziom reputacji każdego gracza znajduje się na jego profilu
    • Instrukcje dotyczące odbioru nagród i powiązane z tym informacje pojawiają się w powiadomieniach
    • Przy pierwszym logowaniu po aktualizacji 24.2 gracze z poziomem reputacji poniżej 2 wrócą na poziom 2
    • Rozszerzono kary za nieodpowiednie zachowanie; gracze zgłoszeni za obraźliwe zachowanie, spam lub reklamy stracą punkty reputacji. Otrzymanie wyciszenia za „obraźliwy język” poskutkuje dużą utratą punktów.
  • Nagrody za poziom reputacji
    • Dodaliśmy następujące nagrody za poziomy reputacji w dwóch kategoriach: Nagrody za zdobycie poziomu (jednorazowe) i nagrody za utrzymanie poziomu (przyznawane co 7 dni): Poziom 3: Nagroda za zdobycie poziomu - 10 żetonów rzemieślniczych. Nagroda za utrzymanie poziomu - 2 skrzynki z zaopatrzeniem | Poziom 4: Nagroda za zdobycie poziomu - 15 żetonów rzemieślniczych. Nagroda za utrzymanie poziomu - 3 pakiety skrzynki ze sprzętem Święta Wiosny 2023 | Poziom 5: Nagroda za zdobycie poziomu - 20 żetonów rzemieślniczych. Nagroda za utrzymanie poziomu - 4 paczki Prime Święta Wiosny 2023 i 1 żeton rzemieślniczy
    • Nagrody będą dostarczane automatycznie z odpowiednimi powiadomieniami
    • Dodano też nowy medal za reputację

Nagrody

  • Znacznie zwiększono nagrody w BP uzyskiwane po meczu
    • Będzie to szczególnie widoczne w wypadku graczy na niższych poziomach umiejętności (pod względem pozycji, zabójstw, obrażeń itd.)
  • Szczegółowe informacje o nagrodach w BP i PD za mecz usunięto z ekranu wyników meczu w grze. Będą one dostępne na ekranie końca meczu
  • Zawartość skrzynki z zaopatrzeniem zmieniono tak, by obejmowała materiały do warsztatu
    • Standardową nagrodą w miejsce BP będą teraz kredyty
    • Znacznie zwiększono prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnych strojów i wzorników wyposażenia

Pozycja w meczu i statystyki

  • Pozycja i statystyki są teraz obliczane w chwili, w której gracz opuszcza mecz
  • Opuszczenie meczu definiujemy jako przypadki, w których gracze celowo opuszczają grę, na przykład przez wybranie opcji "Wyjdź z meczu" bądź "Wyjdź do pulpitu"
  • Jeśli gracz rozłączy się z takiego powodu jak awaria gry, nie zaliczamy tego jako opuszczenia, ponieważ możliwe jest ponowne połączenie się, a faktyczny zamiar trudno określić
    • W razie ponownego połączenia się ostateczna pozycja będzie wyznaczana zgodnie z zasadami gry solo i squad opisanymi poniżej
    • Jeśli ponowne połączenie się nie nastąpi, interpretujemy to jako celowe opuszczenie gry i pozycja gracza będzie odzwierciedlać sytuację w chwili rozłączenia się lub awarii gry
  • Solo: W razie śmierci gracza w grze jego pozycja będzie określana w chwili śmierci
  • Squad: Jeśli wszyscy członkowie drużyny zginą, pozycję oddziału określa się w chwili śmierci ostatniego gracza. Jeśli co najmniej jeden członek drużyny wciąż jest aktywny, pozycja określana jest w chwili wyjścia do lobby
    • Postanowiliśmy oprzeć określanie pozycji na podstawie chwili wyjścia do lobby, a nie śmierci w grze, by wziąć pod uwagę znaczenie oglądania meczu. Dopóki oglądający gracz ma wkład w grę drużyny - daje kolegom wskazówki i przynosi drużynie korzyść - jego pozycja w meczu odpowiada pozycji drużyny. Jeśli jednak gracz wyjdzie do lobby, kiedy członkowie jego drużyny jeszcze żyją, uznajemy to za opuszczenie drużyny i pozycja takiej osoby będzie określana w tej właśnie chwili
    • Jeśli na przykład gracz rozłączy się podczas oglądania, gdy drużyna jest na trzecim miejscu (nawet jeśli później awansuje na pierwsze), u niego drużyna pozostanie na trzecim miejscu

Personalizacja

  • Strona "Postać"
    • W menu „Personalizacja” dodaliśmy nową stronę: „Postać”. Istniejące strony „Garderoba” i „Wygląd” są teraz dostępne na jednej karcie
    • Zmodyfikowaliśmy sposób wkładania i zdejmowania strojów na stronie „Postać”. Opcja „Zapisz/Zresetuj”: można teraz włączyć podgląd i zapisać lub zresetować wiele skórek i elementów wyglądu naraz. Miejsca na sprzęt i odzież są wyświetlane osobno. Ramka z miejscami wokół postaci będzie się zmieniać w zależności od wybranej skórki sprzętu lub odzieży. Skorygowaliśmy UX i interfejs funkcji wyświetlania sprzętu. Na ekranie „Sprzęt” będzie teraz prezentowane noszone wyposażenie o najwyższym poziomie. Miejsca, w których gracz nie nosi sprzętu, pozostaną puste. Dostępny jest teraz przycisk filtrowania poziomu sprzętu, dzięki któremu można tymczasowo wyświetlić sprzęt danego poziomu. Wybranie innego przedmiotu wyłączy filtr
  • Miejsca na zestaw
    • Miejsca na zestaw należą teraz do korzyści z konta PUBG Plus. Konta Plus będą miały nieograniczony dostęp do zestawów odzieży, co zwiększy swobodę personalizacji w grze
    • Kuponów miejsca na zestaw nie można już kupić w sklepie. Wszystkie istniejące kupony miejsca na zestaw zostaną wymienione na BP albo G-COIN, a gracze otrzymają stosowne powiadomienia. Kupony miejsca na zestaw stanowiące nagrodę przepustki Survivor zostaną wymienione na BP. Kupony miejsca na zestaw kupione w sklepie zostaną wymienione na G-COIN
    • Zaktualizowano interfejs zestawów
  • Różne
    • Zaktualizowano UX/interfejs etykietki z opisem przedmiotu
    • Dodaliśmy podpowiedź kliknięcia PPM na głównych ekranach personalizacji: Postać - Garderoba | Broń | Pojazd | Narzędzia
    • Wprowadzono drobne zmiany w projekcie filtra ozdób broni
    • Filtr emotek i sprayów jest teraz dostępny w formie przycisku, zaktualizowano też projekt przycisku filtra

UX/Interfejs

  • Na ekranie końcu meczu i w menu systemu w czasie gry wyświetlane są te misje, które można wykonać w danym trybie gry

(PC) Zgłaszanie w grze

  • Dodano kilka kategorii dotyczących kwestii, które do tej pory nie były ujęte w zgłoszeniach
    • Nadużywanie mechaniki - zgłaszanie nadużyć związanych z PD biegłości w przetrwaniu, punktami rankingowymi itp.
    • Spam/reklamy - zgłaszanie niezgodnych z zasadami działań promocyjnych na czacie głosowym w grze lub na czacie poza grą
  • Okienko zawiera teraz pole tekstowe ograniczone do 180 bajtów, umożliwiające graczom podanie większej ilości informacji przy zgłaszaniu niewłaściwych zachowań
    • Po wybraniu opcji „Cheating” można wpisywać tekst w polu "Inne"
  • Dodano przycisk opcji, by uniemożliwić zaznaczenie kilku pozycji. Wymusi to przestrzeganie zasady jednego powodu na zgłoszenie, dzięki czemu zgłoszenia będą ściślejsze

Wydajność

  • Ograniczono zacięcia i spadki płynności związane z pojawianiem się strefy zamieci
  • Ograniczono zacięcia przy wczytywaniu grafik sprayów gracza i innych postaci