Zmiany systemowe
Patch 13.14 jest wyjątkowo bogaty w zmiany, które nie dotyczą samych bohaterów. Wśród istotniejszych na pewno znajduje się ta dotycząca pacynki treningowej. Będzie ona bowiem teraz zadawać obrażenia. Ma to zachęcić graczy do wybierania wzmocnienia, które ją zawiera. Dodatkowo dostajemy zagwarantowane dwie kule ze stworów i ujednolicenie definicji "najsilniejszej postaci". Jest to szczególnie istotne przy takich zestawieniach, jak Demacia, Yordle, Ionii czy Shurima, gdzie od siły naszych bohaterów zależą uzyskiwane wzmocnienia. W przypadku postaci o takiej samej liczbie przedmiotów za najsilniejszą uznawana będzie ta, która została wystawiona jako ostatnia. Sporo zmian czeka nas też przy portalach:
Portale
- Noxkraya: uniemożliwiono pojawianie się What the Forge.
- Petrucytowy Las: gra rozpoczynać się będzie z trzema komponentami.
- Pałac Watażki: zmniejszony koszt odświeżania zbrojowni o 1 sztukę złota.
- Strefa Zoom Yuumi: kupowanie doświadczenia będzie gwarantować 2 dodatkowe punkty.
Cechy
I tu dzieje się wyjątkowo dużo. Dostajemy łącznie aż dziewięć zmian, przy czym część z nich wypada dość radykalnie. Patch 13.14 niesie za sobą wiele pozytywnych modyfikacji wokół Pustki, Wyspy Cieni oraz Łotrów. Aktualizacja nie będzie jednak łaskawa dla Pogromców, którzy do tej pory cieszyli się całkiem dużą popularnością.
Wzmocnienia
- Darkin
- Czas odrodzenia skrócony z 5 do 4 sekund.
- Łotrzy
- Efekt krwawienia, przy czterech postaciach, zwiększony z 30% do 40%.
- Dodano niewrażliwość na kontrolę tłumu przy doskoku.
- Nie będą już anulować doskoku, jeżeli w trakcie trwania animacji został rzucony efekt uniemożliwiający ruch.
- Wyspa Cieni
- Czas trwania tarczy zwiększony z 12 do 15 sekund.
- Wszystkie formy zadawania obrażeń będą liczone do aktywowania umiejętności pasywnej.
- Zwiększono liczbę ataków niezbędnych do aktywowania umiejętności pasywnej z 8 do 10.
- Pustka
- Ławica będzie miała zmniejszoną siłę ataku z 70 do 55 punktów.
- Herold będzie miał zwiększoną liczbę punktów życia o 50 oraz siłę zaklęć ze 180 do 240.
- Baron będzie miał zwiększoną liczbę punktów życia z 1000 do 1100.
Osłabienia
- Wieloczarownicy
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy czterech użyciach zaklęcia ich efektywność była zredukowana o 50% zamiast 60%.
- Piltover
- Zmniejszono siłę ataku Oddechu T-Hexa z 360 do 325.
- T-Hex nie będzie już mógł być sprzedany na początku rundy, zanim uzyska moc i ładunki.
- Pogromcy
- Zmniejszono wszechwampiryzm z 15% do 12%.
- Zmniejszono próg wzrostu obrażeń z 75% do 60%.
- Strategowie
- Zmniejszona moc umiejętności z 20-70 do 15-60.
- Technogeniusz
- Naprawiono błędy związane z podpaleniem nakładanym przez ulepszenie działka tak, by paliło 3% punktów życia przeciwnika.
- Zmniejszono siłę ataku Mechano z 50-175 do 50-120.
Bohaterowie
Aż 25 wzmocnień w jednej łatce, a to tylko po to, by uniknąć rozdawania osłabień. Brzmi tak absurdalnie, że aż może zadziałać. Wśród największych zmian mamy próby zbalansowania postaci pod kątem takich cech, jak czarodzieje, wzywający czy osiłki. Podjęto się też zniwelowania użycia Ionii na taką skalę, jak to było dotychczas. Kompozycje z nią były bowiem, obok Shurimy, jednymi z najbardziej dominujących. Kontrowersje natomiast z pewnością wzbudzą buffy Warwicka oraz Akshana, którzy to do tej pory dominowali w Teamfight Tactics nawet na scenie kompetytywnej. Patch 13.14 z pewnością więc wzbudzi sporo emocji.
Wzmocnienia
- Cho'Gath
- Zmieniono liczbę punktów życia za zabójstwa na skalujące się 30-40.
- Zwiększono współczynnik punktów życia do mocy zaklęć z 10% do 12%.
- Malzahar
- Zwiększono siłę zaklęć z 175-395 do 200-450.
- Zwiększono przebicie tarcz z 35% do 50%.
- Orianna
- Dodano wzmocnienie ataku podstawowego po użyciu zaklęcia. Wzmocnienie będzie wynosić 260/390/585.
- Orianna będzie dawać tarczę sojusznikowi z najmniejszą liczbą punktów życia.
- Renekton
- Minimalnie zmniejszono czas rzucania zaklęcia (szybsza animacja obrotu).
- Ashe
- Zwiększono procentową siłę ataku z 125-130% do 150-160%.
- Jinx
- Zwiększono procentową siłę ataku z 133-140% do 150-160%.
- Od tego momentu tylko co drugi atak z jej umiejętności specjalnej będzie się liczył dla przedmiotów.
- Zredukowano koszt many z 80/140 do 60/120.
- Zwiększono redukcję obrażeń ze stałych 20% do 20-25%.
- Zwiększono leczenie z 275-325 do 350-450.
- Soraka
- Zwiększono siłę zaklęcia ze 100-235 do 115-265.
- Swain
- Zredukowano koszt many z 50/100 do 40/80.
- Skrócono czas trwania wzmocnienia o 1 sekundę.
- Zwiększono bonusowe punkty życia z 425-480 do 450-500.
- Warwick
- Zwiększono leczenie przy atakach podstawowych z 25-35 do 30-40.
- Teemo
- Zwiększono siłę zaklęcia z 200-465 do 200-500.
- Akshan
- Zwiększono procentową siłę ataku zaklęcia o 5%.
- Jego zaklęcie nie może już zostać przerwane kontrolą tłumu.
- Od tego momentu tylko co drugi pocisk jego umiejętności specjalnej będzie liczony dla przedmiotów takich jak Hurricane.
- Karma
- Zwiększono siłę ataku ze 155-390 do 180-445.
- Zmniejszono bonusową siłę ataku otrzymywaną z cechy Ionii z 30% do 20%.
- Garen
- Liczba ataków na obrót zwiększona z 1,8 do 2, ale szybkość ataku zmniejszona o 0,05.
- Procentowa siła ataku w trakcie obracania zwiększona z 70-75% do 72-80%.
- Rek'Sai
- Zwiększono nieuchronne obrażenia o 10%.
- Zmniejszono leczenie po dokonaniu egzekucji o 5%.
- Taric
- Zredukowano koszt many z 40/90 do 0/55.
- Zwiększono wartość tarczy z 400-550 do 550-750.
- Aphelios
- Zwiększono siłę ataku o 5.
- Lux
- Jej zaklęcia nie mogą już być przerwane efektami kontroli tłumu.
- Zwiększono siłę ataku na poziomie pierwszym i drugim z 700/1050 do 735/1100.
- Gwen
- Czas trwania Mgły zwiększony z 2-4 do 3-6 sekundy.
- Poprawiono SI doskoku.
- Od tego momentu będzie kontynuowała atakowanie tego samego obiektu, jeżeli będzie to możliwe.
- Sejuani
- Będzie uzyskiwać swoją tarczę natychmiast przy użyciu zaklęcia.
- Urgot
- Zbalansowano manę z 0/100 do 30/90.
- Zeri
- Zwiększono siłę ataku o 5.
- Zwiększono czas trwania przeciążenia ze stałych 6 do 9-15 sekund.
- Naprawiono błąd, w którym nie otrzymywała pełnego potencjału z Robotycznej Ręki.
- Aatrox
- Zwiększono pancerz i odporność na magię o 10.
- Zmniejszono koszt many o 10.
- Zwiększono procentową siłę obrażeń zaklęcia z 250-2500% do 275-2500%.
- Przyspieszono animację ożywienia Aatroxa oraz rzucania zaklęć.
- Bel'Veth
- Zmniejszono procentową siłę obrażeń z 75% do 60%.
- Zwiększono szybkość poruszania się w formie Cesarzowej.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Bel'Veth atakowała powietrze po śmierci oponenta.
- Ahri
- Zredukowano czas rzucania zaklęcia. Ahri będzie powracać do ataków podstawowych szybciej.
- Ryze (Wyspa Cieni)
- Zredukowano koszt many z 70/110 do 40/80.
Osłabienia
- Cassiopeia
- Zredukowano koszt many o 10.
- Zmniejszono siłę zaklęć z 200-450 do 170-385.
- Jhin
- Zmniejszono bonusową siłę ataku otrzymywaną z cechy Ionii z 30% do 20%.
- Viego
- Zmniejszono siłę dźgnięcia ze 125-280 do 110-250.
- Samira
- Zredukowano koszt many o 10.
- Zmniejszono procentową siłę ataku z 200% do 175%.
- Zed
- Zmniejszono siłę ataku o 5.
- Zmniejszono bazową siłę zaklęcia z 25-60 do 45-50.
- Katarina
- Zmniejszono siłę ze 145-360 do 130-320.
- Yasuo
- Zmniejszono procentową siłę ataku z 500-1500 do 475-1500.
Patch 13.14 to nie tylko buffy regionów i postaci
Balans postaci to nie wszystko. Patch 13.14 to też ogrom modyfikacji przedmiotów. Do najsilniejszych należą te przeznaczone dla tanków, jak chociażby Naszyjnik Żelaznych Solari czy Smoczy Szpon. Co więcej, zmianom ulegną też aż 24 wzmocnienia na wszystkich ich poziomach. Warto wspomnieć, że "Znaj swoich wrogów" ulegnie sporej zmianie. Będzie przyznawać o 15% zwiększone obrażenia, a w przypadku przeciwnika mającego aktywowane te same cechy – o 20%. W aktualizacji nie zabraknie też pokaźnej listy naprawionych błędów, które nie są bezpośrednio powiązane z bohaterami. Dokładna lista zmian powinna też wkrótce pojawić się na stronie gry.