Cechy bohaterów w patchu 13.19
Patch 13.19 w Teamfight Tactics niesie za sobą niesamowitą mnogość zmian w obrębie samych cech postaci. Nie dziwi to jednak zbyt mocno, jeżeli uwzględni się fakt, iż niektóre z nich dopiero co dołączyły do rozgrywki. Największe zmiany dotknęły Ixtal, który był nieco niedoceniany i nie dorównywał mocą do dominujących jeszcze w poprzednim secie regionów, jak Shurima czy Demacia. Dodatkowo po kosmicznych osłabieniach Bilgewater w zeszłotygodniowych zmianach wreszcie odzyskuje część skradzionego potencjału.
Wzmocnienia
- Bastion
- Zwiększono pancerz i odporność na magię: z 20-125 do 20-140.
- Bilgewater
- Zwiększone liczbowe obrażenia: z 90-650 do 100-800.
- Zmniejszono wzmocnienie procentowe obrażeń przy 9 postaciach: z 150% do 135%.
- Demacia
- Zwiększono pancerz i odporność na magię: z 5/15/35/150 do 5/25/45/150.
- Juggernaut
- Zwiększono minimalną i maksymalną redukcję obrażeń o 5%.
- Multicaster
- Zmniejszono redukcję obrażeń przy dodatkowych użycia umiejętności: z 60% do 55%.
- Shurima
- Zwiększono bonus wyniesienia: z 0-75% do 0-90%.
- Targon
- Zwiększono leczenie przy czterech bohaterach o 5%.
- Vanquisher
- Zwiększono bonusowe obrażenia krytyczne przy 6 postaciach: z 55% do 75%.
- Zwiększono siłę obrażeń krytycznych: z 10-50% do 15-55%.
- Ixtal
- Electric: 4 postacie będą zadawać 25% bonusowych obrażeń ogłuszonym przeciwnikom.
- Fire: 40% więcej obrażeń, 70% większe wzmocnienie obrażeń, czas trwania zwiększony o 2 sekundy.
- Ice: obrażenia wybuchu zwiększone o 5%.
- Stone: 4 postacie dostaną leczenie zwiększone o 100 punktów.
- Wood: 4 postacie dostaną zwiększoną o 2 sekundy częstotliwość przyznawania bonusu oraz zmniejszoną jego siłę o 5 punktów.
Osłabienia
- Piltover
- Zmniejszono wartość wypłaty między 2-10 przegranych o 15%.
- Zmniejszono wartość wypłaty przy 11 i 12 przegranych o 10%.
- Zwiększono podstawową nagrodę przy 6 postaciach o 20%.
- Rogue
- Zmniejszono próg ukrycia: z 50% do 35%.
Postacie w wersji 13.19
Tu dostaliśmy zaskakująco mało wzmocnień i niebywale dużo osłabień. W tej pierwszej kategorii z pewnością warto się przyjrzeć Gangplankowi. Te niewielkie poprawki bez dwóch zdań przełożą się solidnie na rozgrywkę. Już wcześniej był on chętnie używany. Uzupełnienie jego braków w mocy w połączeniu z buffem Bilgewater jednak na pewno uczyni go jeszcze bardziej rozchwytywanym. Wśród nerfów najmniej korzystną zmianą może okazać się ta u Nilah. W przeszłości mieliśmy już do czynienia z podobnymi modyfikacjami u Yasuo oraz Gwen, gdzie próbowano ujednolicić ich mechaniki poruszania się po planszy. I raczej nie wszystkim się owe zmiany wówczas podobały. Do mniejszych zmian należą też obcięte koszty many o Jhina, Orianny i Galio. Ponadto Karma dostała 5 AP, zaś Vel'Koz je stracił.
Wzmocnienia
- Milio
- Zwiększono bonusowe obrażenia: z 170-380 do 180-400.
- Zwiększono obrażenia obszarowe: z 85-190 do 90-200.
- Darius
- Zwiększono AD o 5.
- Neeko
- Zwiększono tarczę na pierwszym poziomie o 25.
- Zwiększono obrażenia zaklęcia: z 270-650 do 300-700.
- Rek'Sai
- Teraz będzie oznaczać ugryzionych przeciwników. Jeżeli przeciwnik był już oznaczony, ugryzienie zada dodatkowe obrażenia: 135-150% AD.
- Zwiększono bazową manę o 20.
- Xayah
- Zmniejszono koszt many: z 30/110 do 30/95.
- Zwiększono liczbę piór na trzecim poziomie: z 12 do 15.
- Zmodyfikowano skalowanie się zaklęcia z AD: ze stałych 85% do 80/80/125%.
- Gangplank
- Zwiększono szybkość ataku: z 0,8 do 0,85.
- Zwiększono ilość zdobywanej many przy atakach dystansowych: z 3 do 5.
- Zmniejszono czas trwania podpalenia przy atakach z bliska: z 3 do 2 sekund (większe obrażenia na sekundę).
- Zmniejszono skalowanie się obrażeń z podpalenia z AD: z 300/300/2500% do 250/250/2500%.
- Ryze (Ixtal)
- Zwiększono czas trwania ogłuszenia na drugim poziomie: z 2 do 2,5 sekundy.
- Zwiększono pancerz i odporność na manę z zaklęcia: z 185/285/1500% do 200/300/1500%.
- Ryze (Demacia)
- Zwiększono obrażenia zaklęcia na 3 poziomie: z 999 do 2000.
Osłabienia
- Cho'Gath
- Zmniejszono skalowanie się umiejętności z HP: z 15% do 12%.
- Jinx
- Zmniejszono AD o 5.
- Jayce
- Zmniejszono AD o 5.
- Fiora
- Naprawiono błąd leczenia.
- Zmniejszono fizyczne obrażenia zaklęcia: z 150-250% do 140-240%.
- Jarvan IV
- Zmniejszono czas trwania ogłuszenia: z 1,75/2,25/8 do 1,5/2/8 sekund.
- Nasus
- Zmniejszono kradzież życia umiejętności: z 5% do 4%.
- Nilah
- Będzie teraz dokładnie odnajdować przeciwników bez Ognistej Armaty (Rapid Firecanon).
- Poprawiono logikę doskoków z Ognistą Armatą. Będzie teraz rzadziej mogła dosięgnąć tylnej linii przeciwnika.
- Silco
- Zmniejszono obrażenia zaklęcia: z 80-425 do 75-425.
- Aatrox
- Zmniejszono wszechwampiryzm z cechy Darkina o 5%.
Pozostałe zmiany w patchu 13.19
Do ważniejszych zmian należy też z pewnością modyfikacja portalu Serpent River, który to nie będzie już oferować życia na drugim poziomie oraz w trybie Double Up. Dodatkowo aż cztery przedmioty zostaną wzmocnione punktami życia. W puli tej znajdują się między innymi chętnie używane Rękawice Złodzieja, które to jednak bonusowe 150 HP przypłacą aż 20% szansy na zadanie krytycznych obrażeń. Choć zmiana zdaje się dość kontrowersyjna, w końcu tworzone są z dwóch Rękawic Sparingowych, ma ona sprawić, że chętniej będziemy zakładać przedmiot również na linii frontu.
W augmentach dzieje się dużo, jednak większość zmian jest bardzo subtelnych. Job's Done i Job's Well Done tracą znacząco, ponieważ dostajemy aż 2 elementy uzbrojenia. Trzy wzmocnienia otrzymają również pewne zmiany. Final Reserves, dla przykładu, będzie przekształcać złoto w punkty doświadczenia. Parting Gifts będzie przekazywać przedmioty natychmiastowo, bez opóźnień. Tiniest Titan zaś dorobiła się Najmniejszego Tytana+, który pojawi się dodatkowo na poziomie 3-2, dostarczając nam 8 sztuk złota.
Szczegółowy opis patcha 13.19 już wkrótce na oficjalnej stronie.