CS2 lubi się z mapami społeczności

Nie da się ukryć, że tuż po premierze CS2 był nieco wybrakowany względem CS:GO. I chociaż kilku funkcji nadal brakuje, to powrót map społeczności jest rzeczą, o której wspomnieć zwyczajnie trzeba. Dzięki temu ponownie będziemy mogli doskonalić swojego aima, uczyć się poruszania, rywalizować ze swoimi znajomymi 1v1 czy po prostu toczyć zmagania na arenach innych niż te proponowane przez Valve. Takie coś z pewnością ożywi grono graczy, a przynajmniej można założyć, że na to właśnie liczy Valve. Twórcy Counter-Strike'a dodali też kilka pomniejszych poprawek dla mapy Inferno, a nawet efekty wizualne przy kontakcie wabika z granatem dymnym. Generalnie jednak patch skupia się na poprawie ogromnej liczby błędów i z tego też powodu waży około 3 gigabajtów.

Pełny opis nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Warsztat

  • uruchomiono przesyłanie map CS2 do warsztatu
  • serwery społeczności mogą hostować mapy z warsztatu
  • dodano metaliczność i szorstkość farby dla wariantów Solid Color, Hydrographic i Spray-Paint w edytorze przedmiotów
  • dodano opcje przełączania "automatycznej korekcji koloru PBR" dla wszystkich typów naklejek w edytorze przedmiotów
  • dodano różne aktualizacje systemu pomocy edytora przedmiotów, w tym "mat_fullbright 10" dla testu PBR
  • dodano różne aktualizacje dla narzędzi warsztatu

Rozgrywka

  • naprawiono błąd, w wyniku którego komendy użytkownika były ignorowane z uwagi na słabą jakość połączenia internetowego
  • naprawiono błąd, w wyniku którego bronie mogły strzelać szybciej, niż było to zamierzone
  • naprawiono błąd, w wyniku którego klienci mogli pokazywać wielokrotne wystrzały z broni, gdy tak naprawdę miał miejsce tylko jeden strzał
  • naprawiono błąd, w wyniku którego gracze mogli stracić swoje bronie pomiędzy rundami dogrywki
  • naprawiono niektóre przypadki, gdy wyrzucona broń wypadała poza przestrzeń gry
  • od teraz martwi gracze będą widzieć w trybie pierwszoosobowym swój własny ragdoll w autorytatywnym dla serwera i kompensującym laga miejscu zgonu
  • wabiki w estetyczny sposób współdziałają z obłokami dymu
  • granaty dymne mają teraz minimalny czas działania zapalnika, by uniknąć przypadku, gdy smoke wybuchnie przedwcześnie podczas utknięcia w szczelinach
  • gracze będą od teraz ignorować indywidualne wydarzenia powodujące obrażenia w wysokości jednego lub mniej punktów
  • ataki nożem będą obierały jako priorytet przeciwników i będą trafiać sojuszników tylko, jeżeli w zasięgu nie będzie żadnego oponenta
  • ataki nożem nie będą już przewidywać efektu lub dźwięku obrażeń w ramach klienta
  • atak nożem po szybkiej zmianie broni na nóż zawsze będzie zadawać pełną wartość obrażeń
  • wysokość oczu dla danej lokacji w mapie jest zawsze stała, niezależnie od tego, w jaki sposób pojawił się gracz

Mapy

  • Inferno
    • naprawiono przenikanie w różnych obszarach
    • naprawiono różne mikroszczeliny
    • naprawiono znikające siatki w skyboksie
    • usunięto ptaki, które mogły zostać pomylone z granatami

Serwery

  • dodano opcję sv_maxuptimelimit, by zażądać wyłączenia serwera po upływie określonej liczby godzin
  • dodano wsparcie komendy -sv_maxuptimelimit w celu losowego wybrania limitu czasu działania w ramach zakresu. Np. komenda "-sv_maxuptimelimit 48-72" zażąda od instancji serwera gry samoczynnego wyłączenia w okresie pomiędzy 48 a 72 godzinami działania za sprawą wykorzystania komendy "sv_shutdown"
  • dodano zapis czasu startu serwera w logach
  • serwery gry będą teraz wyświetlać wiadomości na czasie globalnym, gdy gracze potwierdzą nowo zdobyte przedmioty podczas podłączania się do serwera gry
  • naprawiono błąd, w wyniku którego od razu po połączeniu pojawiała się informacja o 100% stracie pakietów
  • naprawiono błąd, w wyniku którego ping tablicy wyników mógł utknąć na niższym poziomie niż rzeczywisty ping

Różne

  • poprawiono renderowanie naklejek
  • dodano liczbę zwycięstw oraz liczbę potrzebnych zwycięstw na kartach map w menu trybu turniejowego
  • naprawiono różne pomniejsze błędy HUD-u
  • naprawiono różne błędy skórek i naklejek
  • naprawiono różne błędy interfejsu inspekcji broni
  • naprawiono problem ze skórą na nogach agenta Trapper Aggressor
  • poprawiono wydajność animacji gracza w kliencie i na serwerze
  • materiał, z którego wykonano pojemnik na granaty dymne, zmieniono na chromowany
  • "zwiększ kontrast gracza" nie działa już na martwych graczy
  • dostosowano wartość progową głosu z mikrofonu