Nowa mapa w sezonie 2024

Już w środku aktualnego sezonu mogliśmy obserwować dziwne propozycje modyfikacji mapy. W tym legowisk po obu stronach mapy. Z przecieków wiemy, że na rok 2024 prawdopodobnie eksperymentowano wręcz z całkowitym ich usunięciem. Na szczęście, nawet jeżeli to prawda, wersja ta nie trafiła do finalnego projektu. Nie oznacza to jednak, że struktury mapy pozostały nietknięte.

Obok modyfikacji wokół wszystkich trzech alei, gdzie postarano się maksymalnie ujednolicić czerwoną i niebieską stronę, dostaliśmy też kilka nowych, niekoniecznie stałych, ścianek wokół rzek. Pozmieniało się też rozmieszczenie niektórych zarośli. Dla przykładu malutki krzaczek przy smoku, który był od zawsze strategicznym miejscem na umieszczanie naszej wizji, zostanie relokowany w kierunku bota. Najmniej widoczne, ale zdecydowanie odczuwalne zmiany dotknęły środka mapy. Postanowiono poszerzyć linię, dając więcej przestrzeni bohaterom na rozgrywkę. Tym samym uczyniono ją odrobinę bardziej symetryczną.

Co jednak z tym ruchomym elementem? Nadchodzący sezon przyniesie za sobą odrobinę przypadkowości na mapie. Piekielny Smok zostanie pozbawiony możliwości ingerowania w strukturę terenu. Baron zaś będzie miał trzy potencjalne warianty swojego leża.

Herold, Baron i... Heroldziątka?

Jak już przy potworach w lesie jesteśmy, warto nadmienić, że wokół górnej alei czeka nas jeszcze jedna kluczowa zmiana. Czerwie i Larwy Pustki to nowy gatunek, który zagości na stałe w miejsce pierwszego Herolda. Pojawią się w 5. minucie, a znikną w 14. Co ciekawe, każdy z trzech Czerwi ma osobny czterominutowy czas odradzania. Unicestwienie kilku z nich nada drużynie Głód Pustki, wzmacniający jej obrażenia w czasie zadawane budowlom. Jeżeli drużynie uda się ich zabić więcej niż 5, po jej stronie mapy będą się też okazjonalnie pojawiać Larwy, które zasilą nasz sztab stworów w walce o wieże.

Co zaś dotyczy samej Shelly – tu dopiero robi się ciekawie. W sezonie 14. będziemy mogli bowiem ujeżdżać Herolda. Co więcej, szarża  z jeźdźcem na plecach będzie zadawać jeszcze więcej obrażeń wieży. Zaś wjechanie we wrogiego bohatera wyrzuci go w powietrze i odbije się na jego zdrowiu.

Barona też nie pozostawiono w spokoju. Nie tylko powyższe zmiany związane z mapą dotkną reprezentanta Pustki. Do modyfikacji terenu wokół jego legowiska dostosowywać się będą jego umiejętności. Będzie on mógł zadawać obrażenia w czasie na wyznaczonym obszarze, przyciągać do siebie bohaterów lub razić wszystkich pobliskich wrogów błyskawicami.

Pustka opanowuje Summoner's Rift

Sezon 2024 aż się prosi o to, by do historii Runeterry zawitała Pustka. I z pewnością wszyscy miłośnicy fabuły poczuli ukłucie żalu po ujrzeniu tych wszystkich upiornych zmian na mapie, dowiadując się, że nie mamy co liczyć na taki motyw przewodni. Oprócz rozbudowania funkcjonalności leży Barona na Rift zawita spora garść zainfekowanych Pustką potworów. Na pierwszy rzut leci nasz niepozorny Wędrujący Krab. Siła z otchłani jednak nie tylko zmienia jego wygląd, ale też umiejętności. Zabicie go po 20. minucie sprawi, że wyemituje on efekt Rozkwitu Wróżbity. To ujawni wszystkich bohaterów i totemy na dużym obszarze, jednocześnie redukując zdrowie wizji o 1 punkt.

Czerwone i Niebieskie wzmocnienie otrzymają nowe życie. Tak jak i w przypadku Kraba, cała magia dzieje się po pojawieniu się Barona. Odrodzeni wówczas Strażnik Dziecko Pustki i Krzywogrzbiet Dziecko Pustki będą mieli zwiększoną wytrzymałość, jednak tylko po to, by nas sowicie wynagrodzić we włożony w ich zabicie wysiłek. Wzmocnienia otrzyma bowiem cała drużyna. Włącznie z martwymi sojusznikami.

Rok 2024 z nowymi przedmiotami

Jak już od dawna wspominali deweloperzy – system mitycznych przedmiotów nie przetrwał próby czasu. Okazał się on niezadowalający nawet po licznych próbach ratowania go. Nikt się raczej nie spodziewał usunięcia Stopera (Stopwatch) i powiązanej z nim runy... Podobny los czeka też takie już kultowe przedmioty, jak Mroczne Ostrze Draktharru (Duskblade of Draktharr), Nawałnica Ludena (Luden's Tempest) czy Kamienna Płyta Gargulca (Gargoyle's Stoneplate). Szczęśliwie większość z nich otrzyma swoje nowe, udoskonalone odpowiedniki.

Szczegółowy opis nadchodzących zmian i pełną listę przedmiotów znajdziecie tutaj.