Bohaterowie w wersji 14.6

Aktualizacja 14.6 wniesie ze sobą bardzo konkretne zmiany u poszczególnych bohaterów, skupione wokół ich efektywności w konkretnych obszarach gry. W przypadku Diany skoncentrowano się na jej funkcjonowaniu w lesie. Ta dało nam szereg modyfikacji w obrębie jej szybkości ataku, co przekłada się też dość wyraźnie na aktywowanie jej umiejętności pasywnej. Briar i Karma miały za sobą kilka bardzo mocnych patchy, w związku z tym skupiono się tu głównie na ograniczeniu ich obrażeń. W przypadku Noxianki jednak dołożono też starań, by pozbawić ją odrobiny wytrzymałości na polu bitwy. Galio zaś, po wprowadzonych z początkiem sezonu zmianach przedmiotów, miał lekkie problemy z odnalezieniem swojej pozycji. Postanowiono więc wprowadzić tu nieco bardziej kompleksowe zmiany, nadając mu większej odporności i skupiając go nieco bardziej wokół umiejętności pasywnej. Jego potężne ciosy będą wymierzane części, choć z nieco mniej bolesnym skutkiem dla ofiar.

Wzmocnienia

  • Cho'Gath
    • Dziki Wrzask (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 13-9 do 11-9 sekund.
    • Migbłystalne Kolce (E)
      • Zwiększono obrażenia zadawane przez kolce: z 22-70 do 22-82.
  • Diana
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono współczynnik przyrostu ataku: z 0,625 do 0,694.
      • Zmniejszono przyrost szybkości ataku: z 2,25% do 2%.
      • Zmodyfikowano przyrost pasywnej szybkości ataku: z 15-40% co trzy poziomy do 15-35% skalujących się liniowo.
    • Ostrze Księżycowej Poświaty (bierna)
      • Zwiększono czas trwania dodatkowej szybkości ataku po użyciu zaklęcia: z 3 do 5 sekund.
  • Ornn
    • Żarliwa Szarża
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 16-12 do 14-12 sekund.
  • Shen
    • Bariera Ki (bierna)
      • Od teraz zwrot czasu odnawiania się umiejętności będzie skalował się liniowo, a nie na wyznaczonych poziomach.
  • Sion
    • Dziesiątkujące Uderzenie (Q)
      • Zmodyfikowano skalowanie się minimalnych obrażeń z AD: z 45-75% do 40-80%.
      • Zmodyfikowano skalowanie się maksymalnych obrażeń z AD: ze 135-225% do 120-240%.
    • Kuźnia Dusz (W)
      • Zmodyfikowano wytrzymałość tarczy i jej skalowanie: z 60-160 (+8-12% maksymalnego HP) do 60-120 (+8-16% maksymalnego HP).
  • Tryndamere
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono przyrost szybkości ataku: z 2,9% do 3,4%.

Osłabienia

  • Briar
    • Zawrót Głowy (Q)
      • Umiejętność pozwala teraz na doskok do totemów.
    • Krwawy Szał/Przekąszenie (W)
      • Zmniejszono leczenie: z 25-45% zadanych obrażeń do 24-40%.
      • Zmniejszono szybkość ataku: z 55-115% do 54-110%.
    • Pewna Śmierć (R)
      • Zmniejszono obrażenia umiejętności: ze 150-450 do 150-350.
  • Gragas
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono bazowe HP: z 670 do 640.
    • Toczenie Beczki (Q)
      • Ujednolicono koszt zaklęcia: z 80-60 do stałych 80 punktów many.
  • Karma
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono przyrost many: z 50 do 40 punktów.
      • Zwiększono przyrost regeneracji many: z 0,5 do 0,8 punkta na sekundę.
  • Senna
    • Rozgrzeszenie (bierna)
      • Zmniejszono częstotliwość wypadania Czarnej Mgły: z 8,(3)% do 2,8%.
  • Smolder
    • Superspalający Oddech (Q)
      • Po osiągnięciu progu 225 stacków, niemożliwe będzie dalsze ich kolekcjonowanie.
      • Próg egzekucji zostaje zmniejszony: z 7,625% + 0,025% za każdy ponadprogramowy stack do stałych 6,5%.
      • Egzekucja będzie możliwa tylko wówczas, gdy Smolder zada przeciwnikowi obrażenia.
    • Apsiiiik! (W)
      • Zmniejszono długość pocisku: ze 125 do 115 jednostek.
    • Trzepu, Trzepu, Trzep (E)
      • Zmniejszono bonusową prędkość poruszania się: ze 100% do 75%.
  • Volibear
    • Grzmiące Uderzenie (Q)
      • Zmniejszono dodatkową prędkość poruszania się: z 12-32% do 12-28%.
    • Zwiastun Burzy (R)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: ze 130-100 do 140-100 sekund.

Modyfikacje

  • Galio
    • Uderzenie Kolosa (bierna)
      • Galio zysku 40% szybkości ataku.
      • Zmniejszono bazowe obrażenia: z 15-200 do 15-115.
      • Zmniejszono skalowanie się z AP: z 50% do 40%.
      • Czas odnawiania się umiejętności będzie redukowany o 3 sekundy za każdego trafionego przeciwnika lub epickiego potwora.
    • Wichry Wojny (Q)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 12-8 do 12-7 sekund.
      • Zmniejszono skalowanie się umiejętności z AP: z 75% do 70%.
    • Tarcza Duranda (W)
      • Zmodyfikowano redukcję obrażeń: z 25-45% (+5% za każde 100 punktów AP i 12% za każde 100 punktów odporności na magię) do 20-40% (+4% za każde 100 punktów AP, +8% za każde 100 punktów odporności na magię i 1% za każde 100 HP).
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia: z 20-80 do 20-60.
    • Cios Sprawiedliwości (E)
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia: z 90-250 do 75-235.
      • Zwiększono obrażenia zadawane jednostkom innym niż bohaterowie: z 50% do 80%.
  • Kayn
    • Koszące Cięcie (Q)
      • Blokuje przedmioty w trakcie animacji (Bluźniercza Hydra).
      • Zwiększono skalowanie się obrażeń zadawanych przez Rhaasta: z dodatkowych 5% HP przeciwnika do 6% HP przeciwnika.
    • Wtargnięcie Umbry (R)
      • Zmniejszono skalowanie się z bazowym AD w formie podstawowej i zabójcy: z 175% do 150%.

Pozostałe zmiany w patchu 14.6

Obok bardzo rzeczowych poprawek samych czempionów do gry zawita też kilka drobnych buffów i nerfów samych przedmiotów. Sądząc po ich intensywności, można założyć, że deweloperzy zdają się być raczej zadowoleni z ich aktualnego stanu. Na liście wzmocnień mamy między innymi Ostrze Nieskończoności (Infinity Edge), któremu dołożone zostanie aż 10% mocy obrażeń krytycznych. Zmieniono nieco recepturę Szybkich Ostrzy Navori (Navori Quickblades), gdzie w jej skład wejdzie K. W. Miecz. Dodano też po 5% penetracji pancerza do Pozdrowień Lorda Dominika (Lord Dominik's Regards) oraz Śmiertelnego Przypomnienia (Mortal Reminder). Dla równowagi Sanie Przesilenia (Solstice Sleigh), które dopiero co zostały wzmocnione, będą pozbawione odrobiny szybkości ataku oraz czasu trwania buffa. Dodatkowo zablokowane zostanie kupowanie więcej niż jednego przedmiotu z sekcji początkowych, jak chociażby Ostrze Dorana.

Aktualne wieści na temat zmian możecie znaleźć tutaj. Więcej ze świata League of Legends znajdziecie zaś pod tym linkiem.