Jumpthrow oberwał rykoszetem przez Snap Tapa

Jak ma się do tego wspomniany we wstępie Jumpthrow? Po kolei. Ostatnio w kontekście CS2 głośno było o funkcji Snap Tap, którą do swoich klawiatur wprowadziła firma Razer. Ta w praktyce wpływała na poruszanie się w grze, czyniąc je wyraźnie płynniejszym. Ale też potencjalnie dawała przewagę graczom, którzy z tejże funkcji korzystali. Środowisko szybko podzieliło się na tych, dla których był to problem i tych, którzy nie widzieli w tym nic złego. Oba obozy pogodziło teraz Valve wraz z najnowszą aktualizacją. Aktualizacją drastyczną, bo... zakazującą wszelkiego rodzaju automatyzacji, w tym choćby jumpthrowów, które na pro scenie stały się integralną częścią rozgrywki. Nic więc dziwnego, że wśród zawodowych graczy zawrzało. Tym bardziej że za moment rozpoczyna się walka o udział w mistrzostwach świata w Szanghaju!

Skrypty i automatyczne komendy zawsze były przedmiotem sporów,. Ale na przestrzeni lat różne formy skryptów zyskały akceptację, pozwalając na zagrania, które w innym wypadku nie byłyby możliwe. Faktem jest, że jumpthrowy stały się tak ważnym elementem gry, że sami włożyliśmy pracę w to, by były niezawodne bez konieczności posiadania specjalnych skryptów czy bindów. [...] Ostatnio jednak niektóre funkcje sprzętowe zatarły granicę między ręcznym wykonywaniem rzeczy i automatyzacją. Dlatego postanowiliśmy wyznaczyć jasną granicę w kwestii tego, co jest, a co nie jest akceptowalne w Counter-Strike'u. Nie będziemy pozwalać na automatyzację, która omija podstawowe umiejętności – możemy wyczytać w komunikacie na oficjalnej stronie gry.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Urządzenia wejściowe

  • niektóre rodzaje automatyzacji poruszania/strzelania takie, jak wspomagane sprzętowo strafe'owanie, będą teraz wykrywane na oficjalnych serwerach Valve i skutkować będą wyrzucenie z meczu
  • bindy zawierające więcej niż jedną z poniższy komend będą teraz domyślnie ignorowane. Ich wsparcie można ponownie włączyć, używając odpornej na cheaty komendy "cl_allow_multi_input_binds 1"
    • sprint, reload, attack, attack2, turnleft, turnright, turnup, turndown, forward, back, left, right, moveup, movedown, klook, use, jump, duck, strafe, zoom, yaw, pitch, forwardback, rightleft
  • dźwięk potwierdzający rzut z wyskoku może być teraz słyszalny przez będących blisko innych graczy

VacNet

  • w ograniczonej puli meczów rozpoczęły się wstępne testy VacNet 3.0. Jeżeli uważasz, że twój mecz anulowano błędnie, napisz do nas ze szczegółami na [email protected]