Train wraca do CS-a!

Oczekiwania na powrót mapy Train trwały już od dawna. I były one w pełni zasadne, bo Valve ewidentnie bawiło się z członkami społeczności. A to wrzuciło do mediów społecznościowych baner z betonową posadzką ewidentnie wyjętą wprost z areny. To innym razem opisała post z aktualizacją w taki sposób, że litery kolejnych wyrazów układały się w słowo Train. Przekaz był jasny, ale chyba nikt nie spodziewał się, że legendarne pole walki zadebiutuje w grze jeszcze przed Majorem. Z drugiej strony ma to sens, bo pod względem wizualnym mapa mocno się zmieniła. To oczywiście nadal stary dobry Train, ale w unowocześnionych szatach. I z pewnością, jak to często bywa, czeka go jeszcze sporo pracy nim jego stan będzie na tyle dobry, by włączyć go do puli esportowych turniejów. Zatem testy czas start!

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Przewidywanie obrażeń

  • dodano ustawienia przewidywania obrażeń. Przewidywanie obrażeń pozwala klientowi gry na natychmiastowe odtwarzanie dźwiękowych/wizualnych efektów zadawania obrażeń przez oczekiwania na potwierdzenie ze strony serwera. Przewidywanie obrażeń może sprawić, że strzelanie będzie wydawało się bardziej responsywne, ale wiąże się też z ryzykiem okazjonalnych pomyłek (np. z powodu celowania, oznaczania lub śmierci, których twój klient nie będzie jeszcze świadomy)
  • przewidywanie efektów trafienia w ciało (domyślnie wyłączone), efektów trafień w głowę (domyślnie wyłączone) i zabójstw ragdolli (domyślnie włączone) mogą być oddzielnie ustawiane
  • przewidywanie obrażeń nie będzie aktywne, jeżeli będziesz miał wysoki ping

Animacje

  • zaktualizowano trzecioosobową animację odtwarzaną, gdy gracz jest oślepiony przez granat błyskowy. Animacja dokładnie reprezentuje teraz poziom widoczności gracza, a poza gracza, który zasłania ręką swoje oczy, będzie prezentowana jedynie przy całkowitym oślepieniu
  • naprawiono sytuację, gdy nogi przy otrzymywaniu obrażeń nie były animowane odpowiednio

Grafika

  • dodano okluzję otoczenia dla nóg z perspektywy pierwszej osoby dla lepszego ugruntowania ich w otoczeniu
  • dodano optymalizacje wydajności dla efektów Mołotowa i granatu zapalającego

Granaty

  • dodano oznaczenia osi dla znaczników siatki celowniczej granatów
  • kamera podglądu granatu pokazuje teraz efekt rzutu z wyskoku, gdy klawisz skoku jest przytrzymywany

Podpowiedzi dla map

  • dodano podpowiedzi dla Traina, które demonstrują cztery proste linie granatów. Aby załadować podpowiedź mapy, przejdź do Graj → Trening i zaznacz opcję "Load Map Guides"
  • dodano polecenie annotation_*, które uruchamia tworzenie, zapisywanie i wczytywanie powiązań i plików podpowiedzi dla mapy, które są przechowywane w /annotations/

Różne

  • dodano nowe ustawienia gry dla mieszania mapy radaru i przezroczystości tła
  • naprawiono błąd, w którym postęp poprzednio ukończonej przepustki Zbrojowni pokazywał się podczas aktywacji nowej przepustki
  • naprawiono regresję związaną z wprowadzaniem danych w języku chińskim poprzez Microsoft Input Methods
  • CSTV zezwala teraz na przypisanie do ustawień tv_delay i tv_delay1 wartości mniejszej niż 6 sekund
  • numer szablonu przywieszki jest teraz dostępny w opisie przywieszki

Mapy

  • Train
    • dodano mapę Train do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
  • Mapy społeczności
    • dodano mapy Basalt i Edin do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
    • dodano mapy Palais i Whistle do trybu Skrzydłowy
    • usunięto mapy Thera, Mills, Assembly i Memento ze wszystkich trybów gry
  • Ancient
    • naprawiono niektóre błędy oświetlenia
    • naprawiono niektóre luki w kolizjach
    • naprawiono niektóre nieodpowiednie miejsca skanowania przez ściany
    • naprawiono miejsce, w którym można było utknąć
  • Italy
    • naprawiono niektóre nieodpowiednie miejsca do boostowania
  • Mirage
    • naprawiono pixel peek
  • Overpass
    • dodano wizualne aktualizacje dla obszaru kanałów i BS-a B
    • przeprojektowanie mechanikę zeskakiwania z heavenu
    • dodano poprawki wydajności, szczególnie w obszarze kanałów i BS-a B
    • dodano znak, który blokuje nieodpowiednią linię widzenia z boostu na długiej na respa CT
    • usunięto małe ogrodzenie na krawędzi party/picnic, które ograniczało widoczność stacji kolejowej
    • usunięto niektóre obiekty pod rozwaloną ciężarówką, które wyglądały jak nogi gracza
    • niektóre okna na dworcu kolejowym zastąpiono nieprzezroczystymi powierzchniami, by usunąć nieodpowiednie linie widzenia
    • usunięto drzewo, które zaburzało widoczność
    • przesunięto jedną z pokryw skrzyń na BS-ie A, by zablokować nieodpowiednią linię widzenia
    • usunięto niektóre lampy na BS-ie A, które mogły wyglądać jak głowy graczy
    • usunięto niektóre drzewa i obiekty w okolicach parku i stacji kolejowej, które uniemożliwiały graczom cofanie się do użytecznych obszarów
    • usunięto siatkę ogrodzenia w alejce, która utrudniała zobaczenie graczy
    • dostosowano mgłę i zmniejszono dystans, na jakim modele postaci zyskują lepszy efekt widoczności
    • sprawiono, by półka na heavenie w mniejszym stopniu wyglądała jak gracz
    • dostosowano obiekty i oświetlenie na heavenie, by zredukować zakłócenia i uczynić gracza jaśniejszym
    • usunięto wózek za beczkami na BS-ie B, by gracze mogli cofnąć się do narożnika
    • dostosowano kolizje w okolicach beczek dla lepszego poruszania się gracza
    • dodano oświetlenie za beczkami dla lepszej widoczności gracza
    • naprawiono dziwną kolizję z beczkami, która powodowała niespójne wall bangi
    • naprawiono złe renderowanie graffiti na BS-ie B
    • usunięto betonowy blok za workami z cementem na BS-ie B dla mniej dziwnego poruszania się gracza
    • dodano wiele małych obiektów, by wykluczyć poruszanie się gracza i odbijanie się granatów
    • naprawiono niektóre pixel peeki
    • dodano małe wizualne poprawki na całej mapie
  • Shoots
    • dodano poprawki wydajności w niektórych obszarach