Train wraca do CS-a!
Oczekiwania na powrót mapy Train trwały już od dawna. I były one w pełni zasadne, bo Valve ewidentnie bawiło się z członkami społeczności. A to wrzuciło do mediów społecznościowych baner z betonową posadzką ewidentnie wyjętą wprost z areny. To innym razem opisała post z aktualizacją w taki sposób, że litery kolejnych wyrazów układały się w słowo Train. Przekaz był jasny, ale chyba nikt nie spodziewał się, że legendarne pole walki zadebiutuje w grze jeszcze przed Majorem. Z drugiej strony ma to sens, bo pod względem wizualnym mapa mocno się zmieniła. To oczywiście nadal stary dobry Train, ale w unowocześnionych szatach. I z pewnością, jak to często bywa, czeka go jeszcze sporo pracy nim jego stan będzie na tyle dobry, by włączyć go do puli esportowych turniejów. Zatem testy czas start!
- CZYTAJ TEŻ: Valve w końcu ugotowało! Zbrojownia w CS2, a wraz z nią przepustka, skrzynka i przywieszki
Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Przewidywanie obrażeń
- dodano ustawienia przewidywania obrażeń. Przewidywanie obrażeń pozwala klientowi gry na natychmiastowe odtwarzanie dźwiękowych/wizualnych efektów zadawania obrażeń przez oczekiwania na potwierdzenie ze strony serwera. Przewidywanie obrażeń może sprawić, że strzelanie będzie wydawało się bardziej responsywne, ale wiąże się też z ryzykiem okazjonalnych pomyłek (np. z powodu celowania, oznaczania lub śmierci, których twój klient nie będzie jeszcze świadomy)
- przewidywanie efektów trafienia w ciało (domyślnie wyłączone), efektów trafień w głowę (domyślnie wyłączone) i zabójstw ragdolli (domyślnie włączone) mogą być oddzielnie ustawiane
- przewidywanie obrażeń nie będzie aktywne, jeżeli będziesz miał wysoki ping
Animacje
- zaktualizowano trzecioosobową animację odtwarzaną, gdy gracz jest oślepiony przez granat błyskowy. Animacja dokładnie reprezentuje teraz poziom widoczności gracza, a poza gracza, który zasłania ręką swoje oczy, będzie prezentowana jedynie przy całkowitym oślepieniu
- naprawiono sytuację, gdy nogi przy otrzymywaniu obrażeń nie były animowane odpowiednio
Grafika
- dodano okluzję otoczenia dla nóg z perspektywy pierwszej osoby dla lepszego ugruntowania ich w otoczeniu
- dodano optymalizacje wydajności dla efektów Mołotowa i granatu zapalającego
Granaty
- dodano oznaczenia osi dla znaczników siatki celowniczej granatów
- kamera podglądu granatu pokazuje teraz efekt rzutu z wyskoku, gdy klawisz skoku jest przytrzymywany
Podpowiedzi dla map
- dodano podpowiedzi dla Traina, które demonstrują cztery proste linie granatów. Aby załadować podpowiedź mapy, przejdź do Graj → Trening i zaznacz opcję "Load Map Guides"
- dodano polecenie annotation_*, które uruchamia tworzenie, zapisywanie i wczytywanie powiązań i plików podpowiedzi dla mapy, które są przechowywane w /annotations/
Różne
- dodano nowe ustawienia gry dla mieszania mapy radaru i przezroczystości tła
- naprawiono błąd, w którym postęp poprzednio ukończonej przepustki Zbrojowni pokazywał się podczas aktywacji nowej przepustki
- naprawiono regresję związaną z wprowadzaniem danych w języku chińskim poprzez Microsoft Input Methods
- CSTV zezwala teraz na przypisanie do ustawień tv_delay i tv_delay1 wartości mniejszej niż 6 sekund
- numer szablonu przywieszki jest teraz dostępny w opisie przywieszki
Mapy
- Train
- dodano mapę Train do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
- Mapy społeczności
- dodano mapy Basalt i Edin do trybów Turniejowy, Uproszczony i Deathmatch
- dodano mapy Palais i Whistle do trybu Skrzydłowy
- usunięto mapy Thera, Mills, Assembly i Memento ze wszystkich trybów gry
- Ancient
- naprawiono niektóre błędy oświetlenia
- naprawiono niektóre luki w kolizjach
- naprawiono niektóre nieodpowiednie miejsca skanowania przez ściany
- naprawiono miejsce, w którym można było utknąć
- Italy
- naprawiono niektóre nieodpowiednie miejsca do boostowania
- Mirage
- naprawiono pixel peek
- Overpass
- dodano wizualne aktualizacje dla obszaru kanałów i BS-a B
- przeprojektowanie mechanikę zeskakiwania z heavenu
- dodano poprawki wydajności, szczególnie w obszarze kanałów i BS-a B
- dodano znak, który blokuje nieodpowiednią linię widzenia z boostu na długiej na respa CT
- usunięto małe ogrodzenie na krawędzi party/picnic, które ograniczało widoczność stacji kolejowej
- usunięto niektóre obiekty pod rozwaloną ciężarówką, które wyglądały jak nogi gracza
- niektóre okna na dworcu kolejowym zastąpiono nieprzezroczystymi powierzchniami, by usunąć nieodpowiednie linie widzenia
- usunięto drzewo, które zaburzało widoczność
- przesunięto jedną z pokryw skrzyń na BS-ie A, by zablokować nieodpowiednią linię widzenia
- usunięto niektóre lampy na BS-ie A, które mogły wyglądać jak głowy graczy
- usunięto niektóre drzewa i obiekty w okolicach parku i stacji kolejowej, które uniemożliwiały graczom cofanie się do użytecznych obszarów
- usunięto siatkę ogrodzenia w alejce, która utrudniała zobaczenie graczy
- dostosowano mgłę i zmniejszono dystans, na jakim modele postaci zyskują lepszy efekt widoczności
- sprawiono, by półka na heavenie w mniejszym stopniu wyglądała jak gracz
- dostosowano obiekty i oświetlenie na heavenie, by zredukować zakłócenia i uczynić gracza jaśniejszym
- usunięto wózek za beczkami na BS-ie B, by gracze mogli cofnąć się do narożnika
- dostosowano kolizje w okolicach beczek dla lepszego poruszania się gracza
- dodano oświetlenie za beczkami dla lepszej widoczności gracza
- naprawiono dziwną kolizję z beczkami, która powodowała niespójne wall bangi
- naprawiono złe renderowanie graffiti na BS-ie B
- usunięto betonowy blok za workami z cementem na BS-ie B dla mniej dziwnego poruszania się gracza
- dodano wiele małych obiektów, by wykluczyć poruszanie się gracza i odbijanie się granatów
- naprawiono niektóre pixel peeki
- dodano małe wizualne poprawki na całej mapie
- Shoots
- dodano poprawki wydajności w niektórych obszarach