CS2 z ogromną aktualizacją!

Jedną z kluczowych dla CS2 nowości jest Zbrojownia. Jest to coś pomiędzy operacją, które dotychczas pojawiały się w grze, a przepustką sezonową, czyli rozwiązaniem znanym z innych tytułów. Innymi słowy, otrzymujemy możliwość, by za 60 polskich złotych nabyć specjalną przepustkę. A gdy już to zrobimy, poza zwyczajowym doświadczeniem po meczach inkasować będziemy punkty Zbrojowni. Te potem wymieniać będziemy na przedmioty. Przedmioty, których jest naprawdę sporo, bo Valve przy tej okazji dodało do CS2 m.in. trzy nowe kolekcje skórek. A do tego również nową skrzynkę, Gallery Case. Są też nowe naklejki oraz coś, o czym plotkowano od dawna, czyli przywieszki! To znaczy swoiste ruchome breloczki, które możemy umieszczać na naszych ulubionych broniach.

Niemniej, a może nawet bardziej istotną modyfikacją są animacje! Do twórców CS2 ewidentnie dotarły narzekania społeczności na to, jak poruszanie się postaci różni się od tego, co znamy z Counter-Strike'a: Global Offensive. I to różni się na gorsze. Niemniej już teraz w sieci nie brakuje analiz, które wskazują, iż z dzisiejszą aktualizacją Counter-Strike 2 w tej materii zbliżył się w końcu do swojego poprzednika. Pozostaje więc tylko się cieszyć i pobierać te ciężkie gigabajty z serwerów Steama. Tym bardziej że update dostarcza znacznie więcej. To też m.in. poprawki dotyczące sieci, dźwięku i rozgrywki, a także pomniejsze usprawnienia na sześciu mapach. A, no i do CS2 zawitało Italy, które dostępne jest od teraz w puli turniejowej.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Zbrojownia

  • Zbrojownia jest teraz dostępna w sklepie (https://store.steampowered.com/sale/armory)
  • zawiera ona 3 nowe kolekcje broni, 2 kolekcje przywieszek, 2 kolekcje naklejek, skrzynię Gallery oraz Heat Treated Desert Eagle
  • zakup i aktywuj Przepustkę Zbrojowni, by zacząć zdobywać punkty Zbrojowni
  • zdobywaj punkty Zbrojowni za każdym razem, gdy zdobędziesz punkty doświadczenia z aktywną Przepustką Zbrojowni
  • wymieniaj punkty na przedmioty w Zbrojowni

Przywieszki

  • przedstawiamy przywieszki: dynamiczne przedmioty, które można umieścić na ulubionych broniach. Obecnie dostępne ekskluzywnie w Zbrojowni
  • złap i upuść przywieszkę dokładnie w tym miejscu broni, w którym chcesz ją umieścić. Broń w danym momencie może mieć przyczepioną tylko jedną przywieszkę
  • użyj Odczepiacza Przywieszek, by odczepić przywieszkę z broni. Przywieszka powróci do twojego ekwipunku i może być użyta ponownie
  • pozyskanie przywieszki poprzez Zbrojownie gwarantuje trzy darmowe Odczepiacze Przywieszek. Dodatkowe Odczepiacze Przywieszek można zakupić

Ekwipunek i przedmioty

  • wszystkie przedmioty pozyskane poprzez sklep wewnątrz gry (w tym Zbrojownię), oferty wymiany i rynek społeczności Steam są teraz objęte 7-dniową blokadą ponownej wymiany i ponownego wystawienia na rynek
  • wszystkie naklejki, naszywki i przywieszki dostępne na rynku społeczności Steam, w Zbrojowni lub w ekwipunku znajomych ze Steama można od teraz podglądać na swoich własnych przedmiotach w ekwipunku
  • usunięto możliwość usuwania skrzynek ze swojego ekwipunku
  • dodano selektor poziomu zdrapania naklejki podczas umieszczania nowej naklejki na broniach
  • dodano dokładny selektor poziomu podczas zdrapywania naklejek z istniejących już broni z ekwipunku. Przy każdej umieszczonej naklejce można jedynie zwiększyć poziom zdrapania
  • dodano możliwość natychmiastowego usunięcia obecnych naklejek z broni z ekwipunku
  • dodano możliwość podglądu tabliczki z nazwą na danym przedmiocie podczas umieszczania wspomnianej tabliczki
  • naprawiono różne sytuacje, gdy umieszczanie tabliczki z nazwą lub naklejek mogło spowodować wyekwipowanie broni z wyposażenia
  • dostosowywanie podstawowej broni, która jest obecnie zaekwipowana, spowoduje automatyczne zaekwipowanie nowej dostosowanej wersji

Animacje

  • poprawiono pozycjonowanie postaci na dużych zboczach
  • sprawiono, że stopy przyczepiają się i odczepiają od podłoża różnie zależnie od różnych przypadków, by pomóc w usunięciu agresywnie pochylających się postaci (aka pochylenie MJ-a)
  • logika przypinania/odpinania IK nie jest już zależna od słabego pingu serwerach
  • Feet IK teraz zmienia ustawienie na pozycję bezczynności, jeżeli stopy postawione zostały w pozycji znacznie różniącej się od utworzonej
  • przeprojektowano bieg, poruszanie się i kucanie, by naprawić szeroką/ściśniętą pozycję nóg podczas chodzenia
  • zmieniono animację i zachowanie na drabinie, dzięki czemu głowa postaci będzie o wiele lepiej reprezentować to, gdzie znajduje się kamera gracza. Wlicza się to też, że od teraz kucanie na drabinie będzie prezentowane właściwie
  • usunięto zmianę pozy podczas kucania i powrotu z kucania przy okazji skoku, a także zredukowano pochylanie się podczas animacji skoku
  • naprawiono zmianę pozy postaci podczas upadku z krawędzi
  • naprawiono wiele sytuacji, gdy poza postaci mogły delikatnie zmieniać się podczas powolnego chodzenia z bronią

Rozgrywka

  • granaty błyskowe i granaty odłamkowe nie będą już eksplodować przedwcześnie podczas przekroczenia limitu "odbić przy utknięciu"

Grafika

  • dodano rozwijaną listę wyświetlania dla pełnoekranowego trybu bez okna na ekranie ustawień wideo
  • naprawiono artefakty graficzne dla efektów ognia w zakładce zaawansowanych ustawień wideo

Dźwięk

  • naprawiono błąd, w którym dźwięki interfejsu nie były odpowiednio pozycjonowanie podczas przebywania w grze
  • naprawiono błąd, w którym dźwięk kroków mógł być odtwarzany lokalnie dla gracza, ale nie był odtwarzany na transmisji dla innych graczy. I odwrotnie
  • naprawiono błąd, w którym odgłos pluśnięcia ragdolla w wodzie był błędnie odtwarzany dla żywych graczy
  • naprawiono błąd, w którym czat głosowy nie działał na serwerach społeczności
  • naprawiono błąd, w którym nadchodzący czat głosowy mógł czasami nigdy się nie zamykać

Sieć

  • dodano opcję telemetrii dla wyświetlania wykresów wahań sieci i błędnych dostaw pakietów
  • zmieniono sposób pomiaru błędnego dostarczania pakietów. Wcześniej, jeżeli pakiety przychodziły poza kolejnością, mogło być zaliczane jako błędne dostarczanie, nawet jeżeli było właściwe i nie wpływało na rozgrywkę. Ponadto nie uwzględniano wahań sieci, nawet jeżeli nadmierne wahania mogły zakłócić płynność rozgrywki. Nowy sposób pomiaru zalicza pakiety w błędnej kolejności jedynie, jeżeli wpływają one na rozgrywkę. Dodatkowo, jeżeli wahania sieci przekroczą próg, w którym będą miały wpływ na rozgrywkę, pakiety będą zaliczane jako błędnie dostarczone, nawet jeżeli nie będą się gubić i będą przychodzić we właściwej kolejności

Mapy

  • Ancient
    • naprawiono niektóre znikające elementy geometrii mapy
    • naprawiono niektóre sytuacje, w których gracz mógł z drugiej strony mapy wykryć poruszanie się przeciwnika poprzez wodę
    • naprawiono niektóre możliwości peekowania przez piksele
    • naprawiono sytuacje, w których cienie gracza mogły być widoczne poprzez geometrię mapy
    • dostosowano niektóre clippingi dla lepszego poruszania się
  • Dust2
    • naprawiono niektóre clippingi na BS-ie B
  • Italy
    • dodano do puli map turniejowych
    • naprawiono animację ptaków
  • Mirage
    • naprawiono niektóre miejsca, w których mogła utknąć bomba
  • Nuke
    • naprawiono pixel walki
    • naprawiono niektóre miejsca, w których mogła utknąć bomba
    • naprawiono niektóre luki w geometrii, w których zgubić się mogły przedmioty
    • naprawiono niektóre znikające elementy geometrii mapy
  • Overpass
    • dostosowano niektóre clippingi granatów, by uniknąć niewłaściwego odbijania się

Warsztat

  • dodano opcjonalną trzecią warstwę dla shadera mieszania otoczenia
  • dodano mapowanie dwupłaszczyznowe jako opcję dla shaderów otoczenia
  • dodano opcjonalną warstwę wilgoci, którą można malować w Hammer na materiałach otoczenia z włączoną odpowiednią opcją
  • dodano korektę kolorów, szorstkości i zwyczajnych regulacji dla shaderów liści nakładek statycznych

Różne

  • usunięto wsparcie dla opcji linii komend, które były przewidziane tylko na potrzeby deweloperów CS2