Porcja ważnych zmian dla Source'a
A wspominamy o tym dlatego, że CS: Source dostał właśnie bardzo ważną łatkę. Wydana ponad 20 lat temu produkcja wreszcie zyskała wsparcie dla 64-bitowych systemów operacyjnych. Dzięki niemu gra będzie mogła wreszcie korzystać z większych zasobów pamięci RAM, co w oczywisty sposób wpłynie zarówno na jej stabilność, jak i na wydajność. Dodatkowo gracze będą mogli uruchamiać tytuł w trybie pełnoekranowego okna, co dziś też jest już standardem. Inne poprawki? Wiele rzeczy związanych z przewidywaniem po stronie klienta, ale też np. lepsza współpraca z ekranami o wysokiej rozdzielczości. Czy to potrzebne? Cóż, obecnie w Counter-Strike: Source bawi się średnio około 10 tysięcy osób, czyli więcej niż gra na Steamie np. w Fallout 76, eFootball czy też Battlefield 2042.
Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike: Source:
- dodano wsparcie dla systemów 64-bitowych. Odpowiednie pliki binarne będą uruchamiane automatycznie na 64-bitowych systemach operacyjnych
- dodano opcję pełnoekranowego trybu okna w ustawieniach wideo
- dodano dwusześcienne lightmapy (z Half-Life 2: 20th Anniversary Update)
- dodano mgłę promieniową (z Half-Life 2: 20th Anniversary Update)
- dodano obsługę sieci Steam
- dodano skalowanie interfejsu na ekranach z wysoką rozdzielczością
- domyślna nazwa serwera na liście serwerów domyślnie zawierać będzie nazwę gracza
- gra od teraz domyślnie uruchamia się w natywnej rozdzielczości zamiast w 640 × 480
- dodano poprawki przewidywania serwera po stronie klienta
- naprawiono błąd, przez który podczas wychodzenia z kucania, jeżeli gracz nie miał wystarczająco dużo miejsca, widok mógł się zglitchować
- naprawiono prezenty, które nie wypadały losowo podczas wyeliminowania gracza w czasie wydarzenia zimowego
- dodano sv_autobunnyhopping, by serwery bhop miały oczekiwane zachowanie w kwestii przewidywania po stronie klienta
- naprawiono błąd przewidywania, przez który, gdy gracz się poruszył, dane wejściowe przemieszczenia w tramach tego ticku nie były brane pod uwagę w akcjach niezależnych od gracza
- poprawiono przewidywanie chodzenia po rekwizytach i innych obiektach
- sprawiono, by niektóre rzeczy po stronie klienta wyzwalały jedynie lokalne błędy przewidywania, np. jeżeli model postaci doświadczy błędu przewidywania, sam gracz go nie doświadczy
- naprawiono przewidywanie kołysania się modelu postaci
- naprawiono błąd przewidywania dotyczący animacji bezczynności broni
- naprawiono niektóre podatne na zniszczenie obiekty, które nie działały prawidłowo
- naprawiono problem, w ramach którego niektóre zmienne, jak pozycja, nie były aktualizowane prawidłowo, by w niektórych sytuacjach pasować do serwera
- naprawiono podstawową prędkość gracza, która subtelnie desynchronizowała się z klientem/serwerem