Patch 25.15 z... jednym wzmocnieniem?
Wersja 25.15 jest dość unikatowym patchem. Niewiele bowiem było w historii aktualizacji w zasadzie skupionych wyłącznie wokół zmniejszania statystyk postaci. Zacznijmy więc omawianie od najkrótszego fragmentu, czyli od rodzynka Kleda. Dwa tygodnie temu dostał on miniaturowego reworka. Niektóre z jego umiejętności zostały zaktualizowane zarówno pod kątem statystyk, jak i ich funkcjonalności czy także czytelności. Rzadko się jednak zdarza, by tuż po takich zabiegach bohater wymagał nie nerfów, a wzmocnień. W tym przypadku jednak jego zdolność pasywna okazała się wciąż za słaba, dlatego też zmodyfikowano zupełnie sposób pozyskiwania odporności na magię oraz pancerza w przypadku poruszania się pieszo. Od teraz będziemy mieli bazową liczbę HP, wzmocnioną o 1% naszego dodatkowego zdrowia oraz dodatkowe 2,5% za każdego przeciwnika w pobliżu.
Parada osłabień Q
Teraz pora na ten bardziej skomplikowany element patcha 25.15, czyli osłabienia. Lista jest dość długa. Niemniej część bohaterów, takich jak Alistar, Braum, Irelia oraz Nilah tracą jedynie niewielki odsetek statystyk podstawowych. Najbardziej odczujemy to w przypadku tanków na pierwszych poziomach gry, jako iż pozbawieni oni zostają dość sporej wartości pancerza. Braum dodatkowo będzie go nieco wolniej nadbudowywał.
Niewielkie zmiany dotknęły Mastera Yi, którego Cios Alfa (Q), choć będzie skalował się o 20% więcej z całkowitym AD, traci dość dużo podstawy obrażeń owej umiejętności, również przeciwko potworom. Podobnie sprawa tyczy się Kometarnej Włóczni (Q) Pantheona, która będzie odczuwalnie mniej skuteczna w lesie. U Quinn zmiany nie są aż tak oczywiste. Z jednej bowiem strony Oślepiający Nalot (Q) dostaje podwojone podstawowe obrażenia, z drugiej jednak skalowanie zostaje zredukowane wyłącznie do dodatkowego AD, a nie całkowitego, jak to było dotychczas.
Bel'Veth zarówno zyskuje, jak i traci. Skalowanie się jej umiejętności biernej zostało bowiem nieznacznie zwiększone. Przypływ Pustki (Q) jednak traci dość znaczącą siłę rażenia zarówno przeciwko bohaterom, jak i potworom. Rell jest w tym zestawieniu jedyną postacią, której Q pozostawiono w spokoju. Zamiast tego zmniejszono wytrzymałość tarczy Roztrzaskania (W) o 25 punktów na maksymalnym poziomie.
Kompleksowe modyfikacje bohaterów
Corki zostaje dotknięty po raz pierwszy od października ubiegłego roku. Mimo tego, iż w tamtym okresie był jednym z najbardziej intensywnie balansowanych czempionów w League of Legends. Tym razem dostaje on nieco lepsze skalowanie się z AD Bomby Fosforowej (Q) kosztem odrobiny obrażeń podstawowych. Dochodzi też odrobina więcej obrażeń od dodatkowego AD w przypadku umiejętności specjalnej, Ognia Zaporowego.
Nieco więcej zadzieje się u Illaoi, która potrafi być całkiem frustrująca dla przeciwników. Zwłaszcza gdy w nieskończoność musimy unikać macek Nagakabouros. Tym samym deweloperzy zdecydowali się ukrócić nasze męczarnie, jednocześnie je intensyfikując. Umiejętność bierna bohaterki skaluje się o 5% lepiej z obrażeniami od ataku. Próba Ducha (E) zaś będzie miała minimalnie krótszy czas ataku macki. Co jednak najistotniejsze w jej zmianach, to czas działania nośnika skrócono z aż 10 do raptem 3 sekund. Niemniej będziemy mieli też o jedną sekundę mniej czasu na reakcję, gdy morska bogini nas dopadnie.
Rek'Sai powraca do szczytu swej chwały w patchu 25.15
Minął już ponad rok od reworka Furii Pustki, która niekoniecznie wszystkim przypadł do gustu w dniu premiery. Mnogość nieuchronnych obrażeń przyprawiała graczy o ból głowy. Ostatnimi czasy narastały jednak tendencje grania bohaterki w kierunku bardziej zabójcy niżeli wojownika, co nie do końca wpisuje się w jej założenia. Dlatego też postanowiono zmodyfikować statystyki jej umiejętności tak, by mogła dłużej uczestniczyć w pojedynkach, bez konieczności egzekucji przeciwników. Tak więc obok drobnej modyfikacji pancerza, Wynurzenie (W) będzie miało skrócony czas blokady podrzucenia. Ukąszenie Furii (E) nie będzie już zależne od maksymalnego zdrowia celu, a od obrażeń samej Rek'Sai. Będziemy go też mogli używać częściej dzięki skróconemu czasowi odnawiania. Najważniejsze są jednak zmiany umiejętności specjalnej. Pośpiech Pustki będzie teraz zadawać obrażenia zależne nie od brakującego, a od maksymalnego HP oponenta. Będzie resetować W i odnawiać się o 50% szybciej, jeżeli rzucenie nie zostanie przerwane przy zgonie celu.
Szczegóły dotyczące aktualizacji przeczytacie na oficjalnej stronie gry.